Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premiul pentru fapte bune și responsabilitate merge la Act for Good, inovația ce redefinește sesiunile de cumpărături la Carrefour

Bogdan Lupu, Loyalty and Mobile Director Carrefour România

Anul acesta, unul dintre marii câștigători la premiile Effie a fost Act for Good. Așa cum indică și varietatea de categorii în care a fost premiat – Silver Effie în categoria Marketing Disruptors, Silver Effie în categoria Social Brands și Bronze Effie în categoria Retail, Act for Good este o inovație care, pentru prima dată în piață, reușește să insereze responsabilitatea socială în fiecare sesiune de cumpărături, transformând-o într-un obicei. Bogdan Lupu, Loyalty and Mobile Director Carrefour România explică ce este Act for Good, cum funcționează și cum a fost primit de public.

Bogdan Lupu, Loyalty and Mobile Director Carrefour România
Bogdan Lupu, Loyalty and Mobile Director Carrefour România

1. Ce este Act for Good și care este impactul pe care îl aduce acest program?

Act for Good, accesibil în aplicația Carrefour, este un concept unic pe piață, gândit și dezvoltat la nivel local de Carrefour România, împreună cu partenerii și furnizorii săi. Mai mult decât o platformă digitală sau un program de fidelizare, Act for Good este un adevărat hub care reunește cumpărăturile, responsabilitatea socială, susținerea comunității și experiențele personale. Cu fiecare sesiune de cumpărături, fiecare efort individual, indiferent cât de mic ar părea, este centralizat și aduce beneficii atât utilizatorului, cât și comunității.

Dincolo de responsabilitatea exprimată prin fapte bune și implicare în cauzele sociale cu fiecare sesiune de cumpărături, Act for Good ne demonstrează și conturarea unor utilizatori responsabili în ceea ce privește modul de cumpărare și consum. Aceste aspecte se reflectă atât în orientarea către producția locală sau bio, cât și în atenția demonstrată în timpul sesiunilor de cumpărături marcată de dorința de a evita risipa sau atenția la ambalaj, participând astfel la susținerea economiei locale și alegând un stil de viață mai sănătos, mai responsabil.

Probabil cea mai atrăgătoare secțiune în aplicație este zona cu promoții și experiențe. Astfel, în urma cumpărăturilor realizate în magazin și a scanării codului Act For Good, pe lângă oferte avantajoase la o gamă largă de produse, utilizatorul aplicației primește puncte pe care le poate transforma, ulterior, atât în vouchere pentru diferite produse în ediție limitată, cât și în experiențe inedite pe teritoriul României.

Centrată pe însuși utilizatorul său, Act for Good a fost dezvoltat cu implicarea directă a clienților Carrefour în procesul de construire a programului, al căror feedback a adus valoare și a influențat direcția de dezvoltare, configurările tehnice și funcționalitățile platformei, rezultând un produs personalizat și adaptat comportamentelor de consum și generozitate ale consumatorilor. Astfel, ceea ce este Act for Good astăzi reprezintă răspunsul la nevoile fiecărei părți din ecosistemul Carrefour, reunite în platforma digitală: clientul, fermierul, ONG-ul, furnizorul, angajatul.

Aplicația Carrefour poate fi folosită folosită în magazinele Carrefour de toate formatele – hypermarket, supermarket sau express, chiar și pe carrefour.ro, codul Act for Good fiind integrat inclusiv în Bringo.

2. Cât de mulți folosesc aplicația Act for Good?

După doar un an de la lansare, Act for Good înregistrează 1 milion de utilizatori activi și 6 milioane de vizite lunare. Rezultatele de până acum ne arată că platforma a fost foarte bine primită și folosită de utilizatori, cărora le oferă nu doar posibilitatea de a dărui și a face bine, ci și un mod de a face cumpărăturile într-un mod modern și extrem de fluid. Act for Good este, la momentul actual, un produs unic pe piața din România și va rămâne așa. Vom continua să investim în dezvoltarea sa și estimăm că vom atinge noi praguri importante. Este de menționat faptul că aplicația Carrefour înlesnește experiența la cumpărături, permițând sistemul de self scan chiar din momentul în care așezăm produsele în coș și generând un cod de bare unic ce poate fi scanat la casa de self checkout. În acest mod, câștigăm aproximativ 15 minute la un coș mediu față de casele normale.

3. Care sunt rezultatele de până acum?

Cei 1 milion de utilizatori activi și cele 6 milioane de vizite lunare în aplicație s-au tradus în peste 170.000 de donații către 52 de cauze și 18 ONG-uri partenere, însemnând o medie de 465 de donații pe zi. Câteva dintre cauzele listate în program au fost închise într-un timp record de 2 sau 3 zile de la lansare, demonstrând mobilizarea rapidă a utilizatorilor pentru cauzele sociale cu care au rezonat, iar unii dintre aceștia efectuând donații chiar și către toate cele 52 de cauze incluse în program de-a lungul anului.

De asemenea, acestea au însemnat și oportunități de a accesa 22 experiențe unice precum sesiuni de gătit cu bucătari celebri, degustări de vin, spectacole online sau hobby-uri noi.

În primul an de existență al programului, utilizatorii au cumpărat peste 582.000 de sticle de vin, dintre care 35.000 fac parte din programul Deschidem Vinul Românesc, prin care Carrefour România susține cramele mici și mijlocii autohtone și peste 1.5 milioane de produse marcă proprie Drag de România, unde 100% dintre producători sunt ferme și business-uri românești. Totodată, prin Act for Good au fost vândute 5.700 de tone de carne proaspătă și 15 tone de carne bio, 145.000 de cofraje cu ouă bio, 913.000 de iaurturi bio și 300 de tone de fructe și legume bio.

Act for good Silver Effie în categoria Marketing Disruptors, Silver Effie în categoria Social Brands și Bronze Effie în categoria Retail

4. Care sunt obiectivele pentru Act for Good în 2022 și 2023?

Pentru a optimiza experiența clienților noștri din universul Carrefour, vom continua să investim în soluții inovatoare și în noi funcționalități pentru platforma Act for Good, concentrându-ne, de asemenea, și pe extinderea listei de cauze sociale și adăugarea de noi oferte sau experiențe pentru utilizatori. În același timp, Act for Good va rămâne și o parte importantă în misiunea noastră de a deveni un lider mondial în tranziția alimentară accesibilă pentru toți și în angajamentul de susținere a producătorilor autohtoni și consolidare a amprentei locale.

Mai mult decât o aplicație, Act For Good este un stil de viață ce a pornit de la dorința de a mânca mai bine, de a accesa mai ușor produsele proaspete locale și alimentele de bază, ce sunt tot mai des incluse în ofertele promoționale, alături de vinurile regionale susținute prin programul Deschidem Vinul Românesc. Mai mult de atât, prin Act For Good, susținem atât fermierii români, cât și cauzele sociale cu ONG-uri precum este Crucea Roșie.

Iar pentru că binele pe care îl facem la Carrefour se întoarce mereu la consumatorul final, punctele Act For Good pot fi preschimbate în vouchere pentru produse speciale și în experiențe inedite, ce permit descoperirea României de la un capăt la altul și ajută la susținerea micilor afaceri locale. Este suficient să menționăm doar câteva din aceste experiențe ce au avut loc deja și unde actorii principali au fost chiar clienții Carrefour care s-au înscris în aplicație: zbor cu avionul deasupra munților Bucegi, vizită la Ferma Dacilor în Dealu Mare, unde s-a luat masa cu produse locale și s-au vizitat cramele din Dealu Mare, în parteneriat cu programul Deschidem Vinul Românesc. O altă experiență completă a fost și vizita în satul Frații Jderi unde câștigătorii au beneficiat de drumeții, mese cu preparate gătite local și degustare de vin. Experiențele următoare includ un week-end la Cotnari cu degustare de vin, tur al cramei și plimbare în vie, dar și drumeție cu ghid pe Via Valahia și o superbă cină tradițională la stână.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.