Joi, 7 noiembrie 2013, la Hotel Intercontinental, din Bucureşti, a avut loc gala de decernare a celei de-a doua ediţii a Premiului „Augustin Frăţilă”, în valoare de 10.000 de euro. Scriitorul Radu Aldulescu a obţinut Premiul „Augustin Frăţilă” pentru romanul Cronicile genocidului, apărut la Editura Cartea Românească, în seria dedicată autorului, disponibil şi ca eBook.
Din 56 de romane înscrise în competiţia pentru marele premiu, cele 5 finaliste – Craii şi morţii, de Dan Stanca (Editura Cartea Românească, 2012), Cronicile genocidului, de Radu Aldulescu (Editura Cartea Românească, 2012), Hotel Universal, de Simona Sora (Editura Polirom, 2012), Omar cel orb, de Daniela Zeca (Editura Polirom, 2012), Şoseaua Căţelu 42, de Alina Nedelea (Editura ALLFA, 2012) – au fost selectate de juriul concursului format dincriticii literari Alex. Ştefănescu, Dan C. Mihăilescu şi Daniel Cristea-Enache, dar au primit voturile finale din partea a 23 de bloggeri desemnaţi să acorde punctaje de la 1 la 5 fiecărei proze finaliste.
Premiul literar „Augustin Frăţilă” – romanul anului 2012 este oferit de compania Philip Morris Trading, în cadrul concursului organizat de Asociaţia Casa de cultură, cu sprijinul, InterContinental şi Editura ALL. Sponsori ai acestui proiect literar: Compania de Librării Bucureşti (CLB), Affichage România, Domeniile Sâmbureşti şi Aqua Carpatica.
Premiul literar „Augustin Frăţilă” va fi acordat în fiecare an pentru cel mai bun roman apărut în anul anterior, conform unei selecţii făcute de critici literari şi de bloggeri cu influenţă în mediul online. Mai multe detalii despre premiul literar „Augustin Frăţilă”, ediţia a II-a, aici.
Romanul Cronicile genocidului, cel mai recent titlu semnat de Radu Aldulescu şi una dintre cele mai apreciate apariţii editoriale de anul trecut, a mai obţinut Premiul pentru „cel mai bun roman românesc” al anului 2012, acordat în cadrul Colocviilor Romanului Românesc Contemporan, ediţia a VI-a.
Cronicile genocidului este unicul roman postdecembrist care depune mărturie despre o lume profund şi tragic marcată de mecanismele implacabile ale societăţii româneşti în tranziţie. Cronicar empatic al timpurilor noi, Radu Aldulescu, în acest al optulea roman al său, continuă să reconstituie destine pe care istoria oficială nu le-ar fi înregistrat niciodată.
Robert Diavolul, îngerul încălecat, se întoarce în locurile pe care le luase în stăpînire în urmă cu mai bine de 30 de ani. Vremurile s-au schimbat, oamenii îşi duc traiul mizer de pe o zi pe alta, apăsaţi de spectrul şomajului şi de credite la bănci. Cronicile genocidului continuă să înregistreze, spre aducere aminte, poveştile timpurilor noi, din vîrtejul cărora se salvează doar cei puternici.
Radu Aldulescu (n. 29 iunie 1954, Bucureşti) a debutat în 1993, la Editura Albatros, cu romanul Sonata pentru acordeon, pentru care a primit Premiul Uniunii Scriitorilor din România. A mai publicat romanele: Amantul Colivăresei (ediţia I, Editura Nemira, 1996; ediţia a II-a, Editura Cartea Românească, 2006); Îngerul încălecat (ediţia I, Editura Phoenix, 1997; ediţia a II-a, Editura Cartea Românească, 2011); Istoria eroilor unui ţinut de verdeaţă şi răcoare(ediţia I, Editura Nemira, 1998; ediţia a II-a, Editura Cartea Românească, 2007); Proorocii Ierusalimului (ediţia I, Editura Publicaţiilor pentru Străinătate, 2004; ediţia a II-a, Editura Corint, 2006; ediţia a III-a, Editura Cartea Românească, 2009; ediţia a IV-a, Editura Polirom, 2012); Mirii nemuririi (Editura Cartea Românească, 2006); Ana Maria şi îngerii (Editura Cartea Românească, 2010). A scris scenariul filmului Terminus Paradis (regizat de Lucian Pintilie), care a obţinut Marele Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.