Spotlight 2024, cel mai important program-competiție de startup-uri din regiune, găzduit de conferința How to Web, anunță un premiu-investiție de peste 350.000 de euro pentru cei mai ambițioși fondatori de startup-uri și facilitarea de întâlniri decizionale cu liderii unora dintre cele mai influente fonduri de capital de risc din Europa. Premiul-investiție de anul acesta este sindicalizat de fondurile Underline Ventures, Startup Wise Guys și GapMinder VC.
Spotlight 2024 reprezintă o oportunitate unică pentru fondatorii de startup-uri early-stage din Europa de Est de a-și prezenta afacerile în fața fondurilor de capital de risc de top, de a obține finanțarea necesară pentru a-și accelera creșterea afacerii, și cel mai important, de a se conecta direct cu unii dintre cei mai importanți investitori din regiune – un proces care, în mod obișnuit, ar dura luni de zile. Înscrierile se fac pe pagina dedicată a How to Web, până la 1 septembrie: https://www.howtoweb.co/spotlight-2024/
Pe lângă premiul-investiție care va fi acordat principalului câștigător al competiției, ediția de anul acesta va oferi și trei premii secundare: întâlniri facilitate cu investitori de top la nivel decizional. Trei dintre finaliștii Spotlight vor avea, astfel, ocazia să participe la întâlniri exclusive cu investitori europeni, responsabili de deciziile de investiție pentru unele dintre cele mai mari fonduri de capital de risc, precum: Ondrej Bartos, General Partner la Credo Ventures; Kamil Mieczakowski, Partner la Notion Capital; Felix Martinez, Principal la Seedcamp; Bogdan Iordache, General Partner la Underline Ventures; Cristobal Alonso, Global CEO la Startup Wise Guys, și Martin Olczyk, Managing Director la Techstars.
Impactul Spotlight asupra creșterii startup-urilor
Participarea la Spotlight 2024 nu înseamnă doar intrarea într-o competiție, ci și un pas esențial în parcursul de creștere al unui startup. Pentru startup-urile early-stage, în special cele din Europa de Est, obținerea de capital poate fi o provocare. Fondurile de capital de risc recunosc adesea potențialul în produsele tech, dar pot ezita să aloce sume semnificative din cauza perioadelor mai lungi de incubare și a cerințelor pentru a realiza venituri încă de la început. Spotlight abordează această provocare oferind o platformă care nu doar că expune startup-urile unui public larg, ci și facilitează interacțiuni directe cu investitori care caută activ afaceri promițătoare în care să investească.
Investitori de la firme de top precum Seedcamp, SMOK Ventures, Credo Ventures, 3VC, Inovo Venture Partners, Techangels România, Venture Friends, Wayra UK, LauncHub Ventures, Early Game Ventures și multe altele se vor alătura programului.
Startup-urile selectate vor avea ocazia să își prezinte ideile pe scena Startup Stage, în fața unui public format din investitori și lideri din industrie. Cele mai bune cinci startup-uri vor urca pe scena principală, unde câștigătorii vor fi anunțați în prima zi de conferință, oferindu-le, astfel, o expunere semnificativă pentru afacerea lor.
Acces la mentori și jurați de renume mondial
Fondatorii de startup-uri vor avea oportunitatea de a învăța de la unii dintre cei mai talentați lideri din industrie, precum Fonz Morris (Lead Product Designer la Netflix), Matt LeMay (Product Leader la Product Land), Arielle Kilroy (CEO/CPO și co-fondator al Dado), Giorgio Pontillo (Global VP of Revenue și fondator al Fractional Wizards), Andrew Michael (CEO la Churned), Horia Velicu (Head of Innovation Lab la BRD – Groupe Société Générale), Horia Coman (Senior Engineering Manager la Stripe), Botty Dimanov (Co-Fondator și CEO al Tenyks), și mulți alții.
Acești mentori vin cu o expertiză vastă în managementul produselor, optimizarea veniturilor, creșterea în domeniul SaaS, inovația fintech și AI, oferind fondatorilor șansa de a obține perspective valoroase, de a-și rafina strategiile și de a construi o rețea de contacte utile.
În plus, startup-urile selectate vor avea oportunitatea de a-și expune inovațiile în zona expozițională a conferinței How to Web. Cu peste 3.000 de profesioniști din domeniul tehnologiei și business prezenți, aceasta este o oportunitate majoră pentru startup-uri de a-și prezenta produsele și serviciile unui public larg, atrăgând interesul potențialilor clienți, parteneri și investitori.
Povești de succes din cadrul Spotlight
Spotlight are un istoric dovedit în a ajuta startup-urile să atingă obiective semnificative. Un câștigător anterior al competiției și-a împărtășit experiența, subliniind modul în care programul l-a ajutat să depășească un moment critic în parcursul de finanțare.
„În loc să alergăm după investitori, ei au venit către noi, fiind interesați de viziunea și potențialul nostru. Expunerea și validarea pe care le-am obținut în cadrul competiției Spotlight au schimbat complet situația în favoarea noastră”, spune Alexandru Cojocaru, CEO la Licenseware.
Detaliile cheie ale desfășurării competiției
Termenul limită pentru a aplica la Spotlight 2024 este 1 septembrie. Cele 40 de startup-uri selectate vor fi anunțate pe 16 septembrie, iar evenimentele principale vor avea loc pe 2 și 3 octombrie. Pe 2 octombrie, toate startup-urile selectate vor susține un pitch pe scena Startup Stage, iar cele mai bune cinci vor continua pe scena principală, unde câștigătorii premiilor de investiție vor fi anunțați. Pe 3 octombrie, startup-urile vor participa la întâlniri exclusive 1:1, oferindu-le posibilitatea de a interacționa direct cu cei mai recunoscuți investitori din Europa.
Conferința How to Web, care găzduiește Spotlight, este realizată în parteneriat cu Stripe, Google România, BRD – Groupe Société Générale și Underline Ventures.