prototipurile care au captat atentia juriului si imaginatia publicului
Ideile bune sunt doar primul pas. Acele idei care devin reale și relevante prin muncă, pasiune și viziune sunt cele care pot produce schimbări reale – acestea au fost concluziile ediției din acest an a programului de pre-accelerare Innovation Labs.
Seara de 25 mai a vibrat de emoții, entuziasm și curiozitate: participanții Innovation Labs 2015 și-au prezentat pe scenă și la stand prototipurile de produse IT dezvoltate în ultimele 3 luni alături de mentorii lor, în cadrul evenimentului Demo Day ce a marcat finalul programului. După discuții animate, juriul a ales cele 3 produse premiate dintre cele 24 ajunse în finală. Innovation Labs 2015 a debutat în luna martie cu un Hackathon desfășurat simultan în București și Cluj în care au intrat 73 de echipe ce s-au bucurat de susținerea partenerilor programului: Orange, Carrefour România, Romanian-American Foundation și Microsoft YouthSpark. Innovation Labs oferă tinerilor pasionați de tehnologie șansa de a-și crește propriile idei într-o comunitate bogată în inspirație și experiență de antreprenoriat tech.
Echipele din București și din Cluj au trecut prin 3 luni de întâlniri săptămânale cu mentori de excepție, printre care Julien Ducarroz (CCO Orange România), Jean-Baptiste Dernoncourt (CEO Carrefour România), Andrei Pitiș (Fondator Vector Watch), Bogdan Iordache (Fondator How To Web), Raluca Georgescu (Marketing Manager F64 și Marketing Director GPeC), Diana Olar (Commercial Director, ChargeAds) și Vladimir Oane (Product Director Hootsuite).
Premiile au fost înmânate de Ioana Petrescu (consilier economic al Primului Ministru), Mihnea Costoiu (Rector Universitatea Politehnica din București) și Roxana Vitan (Președinte Romanian-American Foundation).
Premiul „Best Business” a fost câștigat de Vitabox.me, aplicația pentru pasionații de fitness ce propune planuri de suplimentare nutrițională în funcție de obiceiurile de antrenament ale fiecărui utilizator. Vitabox.me a semnat deja un contract cu un lanț internațional de centre fitness, dovedind capacitatea de a estima piața și nevoile utilizatorilor, precum și un produs gata pentru lansare.
Echipa Eskimo a revendicat premiul „Best Product”. Eskimo este genunchiera smart care îi ajută pe schiori să prevină din timp accidente sau mișcări potențial periculoase în timpul coborârilor, ajutându-i să își corecteze poziția, prin intermediul unei aplicații de smartphone. Produsul a dovedit capacitatea de a rezolva o problemă reală și neadresată pe piața de echipamente și gadget-uri sportive până în prezent.
Premiul „Best Pitch” a fost luat acasă de tinerii care au dezvoltat produsul Coinfetti – soluția de convertire automată din bitcoins (monede virtuale) în monedă fizică, instant, pe cardul de debit al utilizatorului. Prezentarea Coinfetti, pe lângă explicarea unui concept tehnic pe înțelesul tuturor, a energizat sala și a stârnit ropote de aplauze.