Publicaţia germană „Auto Bild”, împreună cu compania de cercetare de piaţă Schwacke, a publicat un studiu despre automobilele care au potenţialul de a-şi păstra cea mai bună valoare de revânzare. „Germania este cea mai importantă piaţă din Europa pentru BMW Group. Din această perspectivă o considerăm foarte importantă, poate impune trenduri şi poate impact semnficativ asupra preţurilor de revânzare şi pentru România”, a explicat Cristian Vlaşin, sales manager BMW Group România. Şi în acest an, modelele BMW Group au convins din perspectiva unei investiţii valoroase. MINI s-a impus ca lider absolut, primind premiul „Value master”. Distincţia pentru cea mai mare stabilitate a valorii unui automobil din clasa medie a revenit BMW 325d Touring. În categoria SUV-urilor compacte, victoria a fost obţinută de BMW X3 xDrive35d, urmat de BMW X4 xDrive30d. BMW i3 s-a impus în segementul automobilelor electrice.
Auto Bild, revista auto cu cea mai mare circulaţie din Europa, a prezentat modelele de pe piaţa germană cu cea mai bună valoare de revânzare şi le-a acordat premiul "Wertmeister". Cel mai recent clasament publicat de Auto Bild se bazează pe previziunile efectuate de Schwacke, un renumit institut de monitorizare în marketing, cu privire la valoarea de revânzare anticipată, după o perioadă de patru ani, a unui automobil înmatriculat prima dată în 2015. Specialiştii auto au comparat dezvoltarea valorii modelelor actuale din 13 categorii. Pe lângă caracteristicile fiecărui model, preţul de achiziţie, costurile de exploatare şi rezultatele testelor comparative, valoarea determinată ţine cont şi de alţi factorii precum momentul lansării pe piaţă, imaginea mărcii, situaţia concurenţială specifică segmentului şi dezvoltarea economică globală. Rezultatele oferă potenţialilor cumpărători de automobile noi informaţii preţioase în luarea deciziei de achiziţie, întrucât diferenţa dintre preţul original şi valoarea de revânzare este unul din factorii cei mai importanţi privind costurile. "Clienţii care acum optează pentru un Wertmeister (campion al valorii) vor înregistra o pierdere minimă la revânzarea automobilului peste câţiva ani", au concluzionat editorii Auto Bild.
Încă o dată, cea mai bună investiţie într-un automobil este un MINI. Acesta a fost rezultatul la care a ajuns revista auto "Auto Bild", care în ultimul său număr a publicat noul clasament "Value Master". Prin noul MINI Cooper cu cinci uşi, marca premium din Marea Britanie nu numai că a oferit "Value Master 2015" în categoria automobilelor mici, ci şi câştigătorul clasamentului general pe toate clasele. Astfel, versiunea de caroserie cu cinci uşi şi cinci locuri a noului original din segmentul premium al clasei mici este modelul cu cea mai mare retenţie a valorii de pe piaţa auto din Germania. Prin câştigarea titlului "Value Master 2015" în clasa mică, noul MINI cu cinci uşi (versiunea de motorizare MINI Cooper) preia ştafeta de la MINI Cooper S Countryman, cel care a ocupat primul loc în 2014. Prin aceasta, modelul duce mai departe succesul mărcii, care a dominat categoria automobilelor mici încă din 2005 cu modele precum predecesorul noului MINI Cooper cu trei uşi şi cu MINI Cabriolet, dar şi prin ocuparea cu regularitate a primului loc în clasamentul general. Actuala previziune oferă noului MINI Cooper cu cinci uşi o valoare estimată de revânzare de 65,6% din preţul original. Acesta este cel mai mare procentaj al valorii reziduale dintre toate modelele analizate în acest an.
BMW i3 a primit distincţia "Wertmeister 2015" în noua categorie a automobilelor electrice. Succesul clar al modelului BMW i3 confirmă faptul că achiziţionarea unui automobil premium, conceput exclusiv pentru condus complet electric şi fără emisii, este o decizie în favoarea protecţiei mediului şi a unei stabilităţi ridicate a valorii. Modele cu propulsie convenţională ale mărcii BMW au ocupat şi ele locuri fruntaşe în evaluările privind retenţia valorii. Valoarea de revânzare estimată după patru ani este de 60,1%, remarcabilă pentru segmentul automobilelor electrice.
Pentru a treia oară consecutiv, BMW Seria 3 este "Wertmeister” într-un segment extrem de disputat – clasa medie. BMW 325d Touring (160 kW/218 CP, consum mediu: 5,2-5,1 l/100 km, emisii CO2: 137-134 g/km), care înlocuieşte BMW 320d Touring, a reuşit să-şi apere titlul. Cu o valoare reziduală estimată la 53,7% după patru ani, modelul cu cinci uşi, elegant şi sportiv, a avut un avans clar în faţa competitorilor săi.
Dubla victorie înregistrată de BMW în segmentul SUV-urilor medii subliniază atractivitatea şi popularitatea actualului portofoliu de modele. Cursa strânsă în cadrul familiei BMW X s-a încheiat cu victoria BMW X3 xDrive35d (230 kW/313 CP, consum mediu: 6,0 l/100 km, emisii CO2: 157 g/km), a cărei valoarea de revânzare este estimată la 63,9% din preţul original de cumpărare. Cu o valoare de 63,5%, locul al doilea în clasamentul "Wertmeister" din acest segment a fost ocupat de BMW X4 xDrive30d (190 kW/258 CP, consum mediu: 6,1-5,9 l/100 km, emisii CO2: 159-156 g/km), un alt exemplu perfect pentru menţinerea valorii ridicate.
Aceste succese remarcabile au fost completate de alte clasări pe podium în ierarhiile "Wertmeister".BMW Seria 1 120d 5 uşi (locul al treila în segmentul compact, 52,9% valoare revâzare), BMW 218d Active Tourer (locul al doilea în segmentul "monovolume compacte", 51,8%), BMW 535d Touring (locul al treilea în "clasa superioară", 51,1%), BMW X1 sDrive18d (locul al treilea în categoria "SUV-uri mici" 54,7%) şi BMW X5 xDrive30d (locul al treilea în segmentul SUV, 57,6%) au excelat prin atractivitatea de durată şi stabilitatea mare a valorii.