Un studiu Goodyear ne dezvăluie faptul că operatorii de autocare au nevoie de anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de carburant pentru a face faţă creşterii costurilor în industria de transport rutier
Compania Goodyear lansează în Europa primele sale anvelope dedicate autocarelor: anvelopa Goodyear Marathon Coach, pentru toate axele, și anvelopa de tracţiune, de iarnă. Goodyear Ultra Grip Coach. Noile anvelope au fost prezentate publicului, la Standul B22 din Hala 12 în cadrul Salonului Internațional pentru Vehicule Comerciale ce se desfăşoară între 20 și 27 septembrie.
Un studiu recent realizat de Goodyear a dezvăluit că 89% din proprietarii de flote de autocare intervievați consideră creștere prețului carburanților drept principala provocare în sectorul transportului rutier. Studiul a mai arătat și că prețul per km este cea mai importantă caracteristică pe care operatorii de autocare o caută la o anvelopă, 64% listând-o drept o prioritate de top sau una foarte importantă. A doua prioritate a fost eficiența consumului de carburant / rezistența la rulare (62%), pe locul trei cheltuielile de deplasare (58%), urmate de confort și aderența pe carosabil umed cu 54%, respectiv 48%.
Noile game de anvelope pentru autocare de la Goodyear satisfac nevoile operatorilor europeni de autocare puse în evidenţă în acest studiu și oferă un nivel excelent la toate capitolele de perfomanţă şi la toate aspectele de pe noua etichetă UE pentru anvelope.
Marathon Coach este o anvelopă pentru toate axele şi pentru utilizare pe tot parcursul anului. Ea este caracterizată printr-un design asimetric unic, care oferă o excelentă uzură uniformă şi un kilometraj cu un înalt nivel de confort. Uzura neuniformă a fost o problemă serioasă pentru anvelopele autocarelor moderne, efectul fiind reducerea duratei de viață a anvelopei. Profilul asimetric, dezvoltat de Goodyear special pentru anvelopa Marathon Coach, rezolvă această problemă.
Ultra Grip Coach este o anvelopă de tracţiune, de iarnă, care oferă tracțiune sporită pe zăpadă. Această anvelopă va aduce în special beneficii autocarelor care operează în zone precum Țările Nordice sau din regiunile alpine, unde carosabilele înghețate sunt un lucru normal, iar căderile bruște și abundente de zăpadă pot duce la întârzieri importante. Designul și lățimea benzii de rulare îi oferă nu numai niveluri excelente de tracțiune și aderență în condiții de iarnă, dar și niveluri reduse de zgomot, ceea ce înseamnă confort sporit pe timpul deplasării.
Noile anvelope Goodyear pentru autocare sunt caracterizate de o combinație de tehnologii, denumită TravelMax. Sunt incluse aici materialul compozit al benzii de rulare, Silefex, un design asimetric și cele mai noi dezvoltări ale carcaselor. TravelMax este un element cheie pentru performanța generală oferită de aceste anvelope. Un avantaj în plus adus de ambele anvelope este creșterea capacității de încărcare în cazul dimensiunii 295/80R22.5 – rezultând un factor de încărcare de 154, reprezentând 3750 kg.
Chiar dacă Goodyear continuă de mulți ani să fie un furnizor de anvelope major în industria autocarelor, acestea sunt primele anvelope dedicate oferite de către companie. Testele derulate pentru ambele anvelope au demonstrate excelenta lor performanță, dar și satisfacția clienților. Noul design și importanța tehnologiei TravelMax în special sunt în concordanță cu noile modele de autocare și sistemele sofisticate de suspensie prezente pe majoritatea vehiculelor de top de azi.
“Suntem foarte încântați de reacțiile pozitive primite de la operatorii care au testat noile anvelope Marathon Coach și Ultra Grip Coach”, a declarat Boris Stevanovic, Director Marketing Anvelope Camioane , Goodyear Dunlop EMEA. “Recentul studiu pe care l-am realizat confirmă faptul că toate criteriile de performanţă pe care ne-am concentrat să le dezvoltăm în cazul acestor anvelope satisfac cerinţele operatorilor de autocare.”
Testimoniale clienţi
Înainte de introducerea noilor anvelope pe piață, Goodyear a derulate teste la clienţi pentru anvelopa Goodyear Marathon Coach timp de aproape doi ani, implicând șase companii Europene diferite între anii 2010 și 2011. 28 de autovehicule au fost implicate în aceste probe.
“Noile anvelope Marathon Coach sunt impresionante mai ales în privința capacităţii de uzură uniformă și în ceea ce priveşte raportul cost per km” a afirmat Ad Bruintjes, proprietarul Royal Coach Travel, o flotă de autocare cu sediul în Belgia și care operează pe distanțe lungi. “Am testat noile anvelope Marathon Coach vreme de un an și jumătate pe toate autocarele noastre. Profilul lor asimetric face diferența. Anvelopele pe care le foloseam până atunci se uzau de obicei pe umărul exterior, dar noile anvelope Marathon Coach se uzează uniform, permițând cheltuieli de deplasare mai mici și, deci, costuri mai reduse. Toți soferii au fost de acord că zgomotul de rulare este foarte mic, iar confortul la rulare este mai mare decât în cazul tuturor celorlalte anvelope utilizate.” Royal Coach Travel este o companie de autocare care desfăşoară călătorii pe distanţe lungi în numele companiei de transport olandeze, Solmar Tours.
Goodyear a efectuat teste la clienţi şi pentru anvelopele Goodyear Ultra Grip Coach. Testele au implicat 15 autocare în diferite țări europene, cu cinci operatori.
"Noi am fost extrem de mulțumiți în ceea ce privește rezultatele testelor, pe care le-am utilizat pentru a aprecia performanța noilor anvelope Goodyear Ultra Grip Coach" a declarat Jos Derkum, Director Tehnic al companiei luxemburgheze de autobuze și autocare Sales-Lentz. "Testele au fost încununate de succes și am fost în special impresionați de tracțiunea pe drumurile cu zăpadă, dar și de uzura uniformă, care înseamnă cheltuieli de deplasare mici."
DATE TEHNICE
Marathon Coach
Anvelopa Marathon Coach are un profil asimetric, care joacă un rol important în asigurarea unei uzuri uniforme și unor cheltuieli de deplasare mici, beneficii cheie oferite de această anvelopă. În plus, umărul exterior robust asigură un nivel sporit de rezistență în fața uzurii asimetrice, cum ar fi uzura rapidă a umerilor laterali. Modelul lat cu cinci nervuri oferă un potențial extins în privința anduranței și o ținută de drum excelentă, manevrabilitate și confort.
Materialul compozit de ultimă generaţie al benzii de rulare foloseşte tehnologia Sileflex pentru a spori kilometrajul şi eficienţa consumului de carburant. Acesta sporeşte, de asemenea, performanţa aderenţei pe carosabil umed, care este îmbunătăţită suplimentar şi prin densitatea mare a lamelelor de tip Flexomatic. Protecţia la casare este sporită de structurile de protecţie împotriva penetrării pietrelor, ceea ce asigură o durată de viaţă mai mare anvelopei.
Ultra Grip Coach
Ultra Grip Coach este o anvelopă de iarnă ce oferă performanţă sporită a kilometrajului, tracţiune şi manevrabilitate superioare, precum şi un nivel al zgomotului exterior scăzut. Profilul lat al benzii de rulare al noii anvelope Ultra Grip Coach prezintă o structură de blocuri decuplate pentru sporirea potenţialului de kilometraj şi pentru o mai mare densitate a lamelelor. De asemenea, anvelopa beneficiază de umeri semi-deschişi pentru tracţiune sporită pe drumuri înzăpezite şi acoperite cu gheaţă. Ultima generaţie de lamele tip vafă menţin un nivel înalt al manevrabilităţii şi uzura uniformă. Forma şi lăţimea canelurilor, precum şi design-ul blocurilor au fost definite printr-o serie de instrumente numerice pentru a reduce nivelul zgomotului exterior în timp ce nivelul tracţiunii şi al respingerii pietrelor rămâne unul ridicat.
Dimensiuni şi clasificări pe noua etichetă UE pentru anvelope
Anvelopele Marathon Coach de la Goodyear sunt disponibile în dimensiunile 295/80R22.5 şi 315/80R22.5. Cu clasificări B sau C pe noua etichetă UE pentru anvelope, în funcţie de dimensiune, cu B la aderenţa pe carosabil umed şi cu o singură undă sonoră care înseamnă 69 dBA, aceste anvelope oferă o performanţă excelentă.
Anvelopa Ultra Grip Coach este, de asemenea, disponibilă în dimensiunile 295/80R22.5 şi 315/80R22.5, cu performanţe excelente, pentru o anvelopă de iarnă, la atributele măsurate de noua etichetă europeană pentru anvelope. În ambele dimensiuni aceasta este clasificată cu D la rezistenţa la rulare şi C la
aderenţa pe carosabil umed şi cu o singură undă sonoră ce reprezintă un nivel între 72 şi respectiv 73 dBA. O anvelopă de iarnă, prin natura profilului ei necesar furnizării unei aderenţe foarte mari şi a unei tracţiuni performante pe zăpadă şi gheaţă în condiţii de temperaturi scăzute, nu prezintă clasificări foarte ridicate pe noua etichetă UE pentru anvelope aşa cum este cazul anvelopelor special proiectate pentru operaţiunile de transport de marfă pe distanţă lungă.
Marathon Coach |
Eficienţa consumului de carburant |
Aderenţa pe |
Nivelul zgomotului |
295/80R22.5 |
C |
B |
69 ) |
315/80R22.5 |
B |
B |
69 ) |
Ultra Grip Coach |
Eficienţa consumului de carburant |
Aderenţa pe |
Nivelul zgomotului |
295/80R22.5 |
D |
C |
72 ) |
315/80R22.5 |
D |
C |
73 ) |
Studiu realizat de Goodyear în rândul operatorilor de autocare
Goodyear a comandat un studiu pentru a descoperi care sunt provocările cheie cu care se confruntă operatorii de autocare din sectorul transportului rutier şi care sunt cele mai importante beneficii pe care aceştia le caută la o anvelopă. Rezultatele au arătat că noile anvelope pentru autocare de la Goodyear întrunesc aproape în totalitate nevoile actualei pieţe europene. Studiul a fost realizat în perioada iulie-august 2012 şi a implicat 100 de operatori cheie de autobuze şi autocare din Benelux, Franţa, Germania şi Marea Britanie.
Cele mai mari provocări recunoscute de cei intervievaţi au fost costurile crescute: 89% dintre respondenţi au considerat că principala provocare o reprezintă creşterea preţului la carburant, 62% au fost îngrijoraţi de creşterea costurilor legate de mentenaţă, şi de sesiunile de pregărire a camionului pentru deplasare. Creşterea aglomeraţiei în trafic pare să fie o probelemă pentru 55% dintre aceştia.
Studiul a arătat că, cea mai importantă caracteristică pentru operatori atunci când aceştia căută să cumpere o anvelopă, este costul pe kilometru iar 64% au listat aceasta caracteristică ca fiind o prioritate sau o caracteristică foarte importantă. Cea de-a doua caracteristică a fost rezistenţa la rulare (62%), a treia kilometrajul (58%), a patra confortul (54%) şi a cincea aderenţa pe carosabil umed (48%).