Experienţă interactivă unică a clientului concepută şi creată de Accenture. ● Produsele 3D în dimensiuni reale pot fi vizualizate şi explorate. ● Culoarea şi echiparea pot fi configurate instantaneu. ● Proiectul-pilot cu noua tehnologie inovatoare introdus la anumiţi dealeri.
München. Începând de astăzi, în cadrul unui program-pilot, BMW i este primul brand din industria auto a lumii care oferă clienţilor o experienţă 3D interactivă, prin augmented reality, a produselor sale. Prin utilizarea Tango, tehnologia augmented reality creată de Google pentru smartphone, clienţii pot explora automobilele BMW i3 sau i8, sub forma unei vizualizări interactive în mărime reală.
“Automobilele noastre sunt produse emoţionale şi pentru a obţine acel feeling emoţional trebuie să le experimentezi cu adevărat”, a comentat Andrea Castronovo, vicepreşedinte pentru strategie de vânzări şi retail viitor în cadrul BMW Group. “În situaţia în care produsul dorit nu este disponibil pe moment, vizualizarea este următorul pas important”, a continuat el.
În cadrul proiectului-pilot care iniţial este implementat în câteva zeci de puncte de vânzare, dealeri selectaţi vor dispune de un dispozitiv mobil de consum care are activat Tango. Cu ajutorul tehnologiei, ei pot ajuta clienţii să vizualizeze şi să experimenteze produsele BMW i, prin utilizarea augmented reality pentru a crea o imagine 3D care poate fi explorată interactiv: clientul poate deschide portbagajul sau uşile, chiar poate “intra” în maşină pentru a privi îndeaproape interiorul. Eric Johnsen, director de dezvoltare business pentru augmented reality în cadrul Google, spune: “Ceea ce diferenţiază Tango este faptul că înţelege contextul spaţiului în care este. Astfel, de exemplu, roţile sunt chiar pe sol, ceea ce oferă întregii experienţe un sentiment mult mai realist”.
Calitatea imaginilor create este extrem de realistă. “În testele iniţiale, am văzut oameni care s-au aplecat atunci când urcau în maşină, ca şi cum acolo ar fi fost un acoperiş de care s-ar fi lovit”, îşi aminteşte Andrea Castronovo. “Este acel nivel de detaliu care face ca această tehnologie să ofere clienţilor o plus valoare reală”, a mai comentat el.
BMW i este primul constructor auto care utilizează Tango pentru a oferi clienţilor acest gen de experienţă interactivă. “BMW i este vârful de lance al inovaţiei în cadrul BMW Group, aşa că este potrivit pentru proiectul-pilot al acestui instrument pentru clienţi şi vânzări”, a explicat Stefan Biermann, director de inovaţii vânzări BMW i în cadrul BMW Group. Aplicaţia BMW i Visualiser este cea mai nouă inovaţie a programului Future Retail al BMW Group, care a demarat acum aproape trei ani şi care a transformat experienţa clienţilor de a cumpăra un automobil. Multe elemente semnificative ale Future Retail, precum Product Genius sau Virtual Product Presenter (ambele disponibile şi în România la o serie de dealeri), au impus noi standarde în industrie.
BMW i Visualiser a fost conceput şi dezvoltat de Accenture, integrând datele de imagine ale automobilelor BMW i într-o aplicaţie ce utilizează tehnologia Tango. Oferă clienţilor o modalitate nouă şi interactivă de a experimenta automobilul, cu funcţii care permit clienţilor să deschidă uşile sau să aprindă/stingă luminile. Pentru a păstra experienţa utilizatorului cât mai intuitivă şi mai simplă posibil, aplicaţia este un vizualizator în loc de un configurator integral, în care dotări precum culorile de interior şi exterior sau jantele pot fi schimbate la o simplă atingere a ecranului. Odată ce vizualizarea este completă, clientul poate salva datele şi să le împărtăşească cu alţii, inclusiv cu dealerii BMW i, prin intermediul social media, al mesajelor e-mail sau al codurilor QR.
Odată ce proiectul-pilot se încheie cu succes, este planificată oferirea aplicaţiei în Google Play astfel încât clienţii cu dispozitive ce au tehnologia Tango activată o pot descărca pentru a fi utilizată oriunde şi oricând. “Considerăm că, pe parcursul următorilor ani, cele mai multe dispozitive Android premium vor avea activată Tango”, a spus Eric Johnsen. “Augmented reality are un potenţial atât de mare pentru retail, încât ne aflăm abia la început”, a continuat el.
“Conform cercetărilor noastre, clienţii vor o utilizare îmbunătăţită a tehnologiilor precum augmented reality în timpul procesului de cumpărare pentru a face experienţa online-offline mai convingătoare”, a declarat Christina Raab, director executiv în proiecte auto la Accenture. “Utilizarea tehnologiei Tango de către BMW i şi integrarea ei cu punctele de vânzări şi instrumentele existente de configurare contribuie la crearea unei experienţe multicanal perfecte pe care clienţii o caută.”