de la Volkswagen
· Passat CC reuneşte dinamica unui automobil sport cu confortul unei limuzine
· Primul autovehicul din lume cu sistem de direcţie Lane Assist
· Noua reglare adaptivă a trenului de rulare de la Volkswagen, dotare standard de la 170 CP
· Motoare de primă clasă cu puteri cuprinse între 140 CP şi 300 CP
Volkswagen începe anul cu o premieră mondială: Passat CC. Semnalmente: design specific unui automobil coupé, dar prevăzut cu patru uşi; confort deosebit, dar şi dinamică pură, interior sport fără compromisuri în privinţa spaţiului. Din interacţiunea acestor contraste s-a născut un automobil a cărui concepţie şi design creează noi standarde, dincolo de tendinţa principală. În acelaşi timp, Passat CC este un purtător al tehnologiei progresive cu motoare de primă clasă (103 kW / 140 CP până la 220 kW / 300 CP) şi sisteme inovatoare de asistenţă şi dinamică. Printre acestea se numără, ca o noutate mondială, sistemul de direcţie „Lane Assist“ şi noua „reglare adaptivă a trenului de rulare”. Nu mai puţin inovatoare sunt asistentul la parcare „Park Assist“ şi „Reglarea automată a distanţei ACC“ cu scurtarea distanţei la frânare „Front Assist“.
„Lane Assist“
Sistemul activ de direcţie al modelului Passat CC este unic în întreaga lume pentru această clasă de autovehicule. În cazul în care Passat CC deviază de la direcţia de deplasare în mod accidental, acest sistem forţează revenirea la direcţia normală, ceea ce reprezintă un adevărat câştig pentru confort şi siguranţă. Aproape 14 procente din numărul accidentelor se produc din cauza părăsirii carosabilului, iar „Lane Assist“ va contribui la reducerea acestei valori. Dacă şoferul utilizează semnalizatoarele de direcţie pentru a schimba în mod voit sensul, sistemul „Lane Assist“ se dezactivează.
„Noul sistem adaptiv de reglare a trenului de rulare“
Sportivitatea unui coupé şi confortul unei limuzine de vârf sunt aduse la acelaşi numitor prin sistemul de „reglare adaptivă a trenului de rulare” de la Volkswagen. În paralel cu amortizoarele, este reglată şi servodirecţia. Sistemul de „reglare adaptivă a trenului de rulare“ oferă trei programe: „Normal“, „Sport“ şi „Confort“. Factorul hotărâtor este însă acela că sistemul îmbunătăţeşte confortul şi dinamica chiar şi în modul „Normal“ – în permanenţă. Sistemul de „reglare adaptivă a trenului de rulare“ de la Volkswagen este construit în conformitate cu cerinţele pieţei, standard pentru toate versiunile de la 125 kW / 170 CP.
„Park Assist“
O altă tehnologie de top este şi „Park Assist“, care dirijează modelul Passat CC prin apăsarea unui buton, în mod automat, în spaţiul de parcare. În acest caz, şoferul nu va mai dirija autovehiculul, ci doar va acţiona pedala de acceleraţie sau pe cea de frână. „Reglarea automată a distanţei ACC“
Dacă sistemul „ACC“ este activ, Passat CC frânează şi accelerează automat în funcţie de limitele de viteză stabilite de şofer. Mulţumită sistemului „Front Assist“, sunt evitate coliziunile cu autovehiculul din faţă. Acest sistem supraveghează printr-un senzor radar distanţa faţă de autovehiculul din faţă. „Front Assist“ frânează în anumite situaţii prestabilite, comportându-se ca un sistem de reducere a distanţei la frânare (AWV).
În plus, modelul Passat CC oferă idei surprinzătoare privind detaliile inovatoare. Printre acestea se găsesc lucruri mărunte, dar care au efecte majore, cum ar fi ghidarea unică a geamurilor fără rame din portierele tipice pentru un coupé, geamuri ce nu constituie suprafeţe de rezistenţă împotriva vântului. Nu mai puţin lipsită de efect este şi funcţia de climatizare a scaunelor (climă activă). Până acum, această caracteristică de confort era rezervată limuzinei de lux Phaeton. În lunile de vară, scaunele cu climatizare activă asigură un confort simţitor mai bun pe parcursul călătoriilor lungi.
Un alt exemplu de perfecţiune până în cel mai mic detaliu este noul concept, „Tire Mobility“: Din punct de vedere statistic, şoferii suferă o pană de cauciuc la fiecare 100.000 de kilometri parcurşi. La modelul Passat CC prevăzut cu „Tire Mobility“, această valoare ar putea să crească, conform prognozelor, până la 500.000 de kilometri, deoarece pneurile sunt realizate dintr-un cauciuc ultraflexibil, care se mulează perfect pe orice corp străin care ar pătrunde în pneu şi care menţine etanşeitatea acestuia în continuare– chiar şi după extragerea respectivelor obiecte străine. De asemenea, un plus de siguranţă este oferit de cele opt airbaguri, programul electronic de stabilitate ESP şi caroseria extrem de rigidă.
Modelul Passat CC este poziţionat în gama premium a clasei medii, în acest caz, în gama limuzinelor sport şi coupé. Datorită dimensiunilor sale (4,8 m lungime) şi a lipsei de compromisuri în ceea ce priveşte confortul şi calitatea, autovehiculul depăşeşte limitele clasei sale, tinzând spre clasa medie superioară. Pieţele cele mai importante sunt America de Nord, Europa de Vest şi Japonia. Modelul Passat CC, construit în fabrica Volkswagen din Emden, va fi lansat mai întâi pe piaţa din Europa, în cel de-al doilea trimestru al anului. Începând cu cel de-al patrulea trimestru, autovehiculul urmează să fie lansat în SUA şi Canada, iar apoi în Japonia. În ceea ce priveşte preţul de pornire pentru România, se estimează a se situa în jurul valorii de 21.500 euro fără TVA.
{mosloadposition user10}