· Noua Octavia Combi continuă ofensiva modelelor ŠKODA
· ŠKODA Octavia este o clasă în sine: oferă calitățile unui automobil din clasa medie, la prețul unui automobil compact
· ‘Sufletul mărcii’ impune noi standarde în segmentul compact
· Debutul pe piață al modelului ŠKODA Octavia Combi la finalul lunii mai 2013
· ŠKODA va prezenta la Geneva și ŠKODA Octavia Combi 4×4
· Premiera pe podium a noii ŠKODA Octavia limuzină
· Limuzina Octavia a avut deja o lansare de succes pe mai multe piețe
· 2012: record de vânzări cu 939.200 automobile ŠKODA livrate către clienți (+6,8%)
· ŠKODA într-un stand de 2.000 m2, în hala 2
ŠKODA continuă, și în 2013, cu mult curaj ofensiva modelelor. Noua ŠKODA Octavia Combi îşi va celebra premiera mondială la începutul lunii martie, la Salonul Auto Internațional de la Geneva. Compania va introduce și versiunea cu tracțiune integrală ŠKODA Octavia Combi 4×4. De asemenea, va fi prima dată când limuzina ŠKODA Octavia va fi expusă la un salon auto. ŠKODA Octavia este fără doar şi poate cel mai bine vândut model al mărcii. Prin cea de-a treia generație de limuzine și Combi, ŠKODA intenționează să continue extinderea poziției sale la nivel internațional. În 2012, ŠKODA a livrat către clienții săi 939.200 de autovehicule, ceea ce reprezintă un nou record de vânzări (o creștere de 6,8 procente în comparație cu 2011).
"Octavia este modelul ŠKODA cu cele mai mari vânzări – sufletul mărcii," declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA. "La numai câteva săptămâni de la premiera mondială a noii limuzine ŠKODA Octavia, lansăm, la Geneva, noua ŠKODA Octavia Combi și ŠKODA Octavia Combi 4×4. A treia generație a acestui succes de vânzări de la ŠKODA impune noi standarde în ceea ce privește spațiul, calitatea, designul, tehnologia și raportul preț/calitate. La fel ca și Octavia limuzină, versiunea Combi reprezintă un salt enorm și este acum, mai mult ca niciodată, o mașină cu o serie de calități caracteristice clasei medii, la un preț de clasă compactă. Cu noua ŠKODA Octavia și gama noastră mare și modernă de automobile, avem o bază de pornire foarte bună pentru întărirea poziției mărcii noastre, inclusiv pe piețe mai dificile, " declară Vahland.
Versiunea Combi este extrem de importantă pentru succesul modelului ŠKODA Octavia și în consecință pentru succesul mărcii, în general. Din cele 3,8 milioane de unități de ŠKODA Octavia comercializate până în prezent la nivel mondial, 1,3 milioane de autovehicule sunt atribuite versiunii Combi. ŠKODA Octavia Combi a devenit un succes de vânzări încă de la lansarea pe piață, în 1998, mai ales în Europa. 23,7 procente din totalul vânzărilor ŠKODA din Europa, în 2012, se datorează modelului ŠKODA Octavia Combi, precum și 25,2 procente din vânzările din Europa de Vest. În Germania, cea mai mare piață din Europa pentru ŠKODA, și cea de-a doua piață la nivel mondial ca mărime, după China, cota de vânzări Octavia Combi, din vânzările totale de Octavia, a fost de peste 92 de procente în 2012. ŠKODA Octavia Combi a fost anul trecut cea mai bine vândută mașină de import din Germania, cu 42.200 de automobile înmatriculate. În Elveția, ŠKODA Octavia Combi a fost cea mai bine vândută mașină din segmentul Combi, cu 9.446 autovehicule livrate.
ŠKODA Octavia Combi impune standardele în segmentul break-urilor compacte
Indiferent că este vorba despre tracțiune față sau 4×4, noua ŠKODA Octavia Combi precum și versiunea limuzină încorporează cele mai bune calități ale mărcii: design atemporal și elegant, spațiu amplu pentru pasageri și bagaje, calitate, design precis, multe detalii ‘Simply Clever’, tehnologie inovatoare și un raport preț/calitate excelent. "Noua ŠKODA Octavia Combi reprezintă o completare excelentă în segmentul break-urilor compacte," declară Werner Eichhorn, Membru în Consiliul de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Vânzări și Marketing. "Mașina combină perfect nivelul ridicat de funcționalitate, cu eleganța dinamică, ceea ce o face să fie răspunsul perfect la cerințele din ce în ce mai exigente ale clienților din această clasă de autovehicule care se dezvoltă atât de rapid la nivel mondial și mai ales în Europa," declară Eichhorn.
Noua ŠKODA Octavia Combi nu este doar considerabil mai mare decât versiunea precedentă, ci impune și noi standarde în clasă, în ceea ce privește spațiului. În comparație cu actuala Octavia Combi, volumul portbagajului a crescut cu 5 litri, ceea ce reprezintă cu 20 de litri mai mult decât în cazul limuzinei. Cu locurile din spate rabatate, volumul de încărcare din Combi crește la o valoare impresionantă de 1.740 de litri (până acum 1.655 de litri). De asemenea, numeroasele detalii ‘Simply Clever’ joacă un rol important; de exemplu, podeaua portbagajului este dublă și, pentru prima dată, aceasta oferă posibilitatea de reglare variabilă. Designul este dinamic și are o eleganță atemporală. Mașina are o imagine rafinată, cu linii clare, proporții perfecte și precise. În plus, noua ŠKODA Octavia Combi include cea mai nouă tehnologie. În ceea ce privește siguranța, există numeroase sisteme electronice de asistență, precum și numeroase sisteme electronice de confort, infotainment și navigație. În comparație cu cele din generația precedentă, noile motoare sunt cu până la 17 procente mai eficiente în ceea ce privește consumul de carburant. Gama de motoare disponibile pentru Octavia Combi constă din patru propulsoare pe benzină și patru diesel, inclusiv o versiune GreenLine, cu consum redus și emisii de CO2 de numai 88 g/km. Pentru Octavia Combi 4×4, care dispune de tracțiunea integrală cu cea de-a cincea generație a cuplajului Haldex, sunt disponibile trei motoare diferite.
Strategia de dezvoltare 2018 continuă să aibă succes – vânzări record în 2012
Noua ŠKODA Octavia este un element principal în strategia de dezvoltare ŠKODA. ŠKODA intenționează să-și mărească volumul de vânzări, la nivel internațional, la cel puțin 1,5 milioane de automobile pe an până în 2018. În acest sens, compania a lansat cea mai mare ofensivă a modelelor din istoria sa, introducând pe piață, doar în ultimele douăsprezece luni, trei autovehicule complet noi, adică: noua ŠKODA Octavia, noul Citigo și Rapid. "Până în 2015 vom lansa un model nou sau revizuit ŠKODA, la, în medie, fiecare șase luni," declară Vahland. "Ofensiva modelelor noastre este cea mai bună rețetă pentru piețele slabe."
ŠKODA a obținut un nou record de vânzări, cu 939.200 de autovehicule livrate în 2012. Livrările către clienți au crescut cu 6,8 procente în comparație cu anul 2011.
Anul 2013 este caracterizat de ofensiva modelelor – strategia de creștere dintr-o privire
Pentru ŠKODA, 2013 va însemna în principal ofensiva modelelor. În total, ŠKODA va lansa anul acesta opt automobile noi sau revizuite. Prima jumătate a anului va fi marcată de startul producției și lansarea în vânzări a noii ŠKODA Octavia. ŠKODA dorește să continue să-și extindă poziția pe piețele din întreaga lume, pe tot parcursul anului. "2013 nu va fi ușor," declară Winfried Vahland. "Vom continua să ne extindem la viteză maximă și să introducem noi modele chiar și în aceste momente dificile din punct de vedere economic."
Noi ediții speciale atractive: Fabia Combi Monte Carlo și Roomster Noire
Ofensiva modelelor este acompaniată de noi ediții speciale atractive ale anumitor modele. ŠKODA va prezenta în premieră la Geneva Fabia Combi Monte Carlo și Roomster Noire.
La fel ca și Fabia Monte Carlo, ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo este un omagiu adus celor 112 ani în care marca a înregistrat succese în motorsport. Această ediție specială are la bază versiunea de dotări Ambiente și dispune de suspensii sport. Protecțiile din plastic negru lucios, care acoperă partea de jos a automobilului, montanții centrali de culoare neagră și jantele din aliaj Comet de 16" accentuează caracterul sportiv al mașinii. Farurile fumurii, grila frontală, oglinzile retrovizoare și barele pentru plafon continuă tema cromatică neagră a mașinii. Linia plafonului mașinii se termină în forma unui eleron de dimensiuni mari, integrat în partea din spate. Geamurile sunt atermice (pachetul SunSet). Fabia Combi Monte Carlo este disponibilă în opt culori exterioare: Roșu Corrida, Argintiu Brilliant, Alb Candy, Negru Magic, Bej Cappuccino, Galben Sprint, Gri Steel și Albastru Race. Toate motoarele disponibile în prezent pentru modelul Fabia sunt disponibile și pentru modelul ediție specială. Interiorul dispune de scaune Sport în culorile negru și roșu. Materialul care acoperă plafonul și podeaua este, de asemenea, negru. Fabia Monte Carlo Combi beneficiază, de asemenea, de un pachet sumar din piele; volanul cu trei spițe, levierul frânei de mână și terminația manetei de viteze sunt îmbrăcate în piele perforată, cusută cu ață roșie. Pragurile și pedalele au ornamente din oțel inoxidabil.
Ediția specială ŠKODA Roomster Noire va fi de asemenea prezentată în premieră la Geneva. Versiunea de dotări, care stă la baza acesteia, este Ambition, iar motoarele sunt similare cu cele din actuala ofertă pentru Roomster. Roomster Noire dispune de geamuri atermice și de pachetul SunSet, jante din aliaj Comet, negre, cu dimensiunea de 16′, faruri și proiectoare de ceață fumurii. Grila frontală și oglinzile retrovizoare sunt și ele vopsite în negru. Pe bara din față a fost montat un spoiler negru, iar bara din spate dispune de un difuzor negru. Montanții centrali sunt îmbrăcați în negru. Este disponibilă în cinci culori: Roșu Corrida, Argintiu Brilliant, Alb Candy, Negru Magic și Bej Cappuccino. Opțional, poate fi ales un plafon negru. Similar cu ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo, interiorul ŠKODA Roomster Noire include scaune sport cu tapițerie în culorile negru și roșu și pachetul sumar de piele (volanul cu 3 spițe, maneta frânei de mână și terminația manetei de viteze sunt acoperite cu piele cusută cu ață roșie). Panourile ornamentale de pe pragurile ușilor din față și pedale sunt de asemenea din oțel inoxidabil.
Investiții în piețele internaționale și piața de origine din Republica Cehă
Pentru a susţine planurile de creștere, ŠKODA a investit în piețele internaționale și în piața de origine din Republica Cehă, concentrându-se mai ales asupra piețelor aflate în creștere din China, Rusia și India. În China, marca va lansa anul acesta versiunea pentru China a modelului ŠKODA Rapid, iar mai târziu noul model ŠKODA Octavia. În Rusia, SUV-ul compact ŠKODA Yeti iese deja de câteva săptămâni de pe linia de producție a fabricii de automobile Nizhny Novgorod. În viitor, și noua ŠKODA Octavia pentru piața din Rusia va fi fabricată la Nizhny Novgorod. Demararea producției este programată pentru mijlocul anului 2013. Producția noii ŠKODA Rapid este planificată pentru piața din Rusia începând cu primăvara anului 2014. În India, printre alte automobile, prima limuzină compactă Rapid a ieșit de pe linia de producție a fabricii din Pune, încă de la finalul anului 2011.
ŠKODA a investit substanțial și în locațiile de producție din Republica Cehă. Acum câteva luni, compania a pus bazele unui nou centru de testare pentru asamblare, ca parte integrantă din procesul de extindere a centrului pentru tehnologie și dezvoltare existent din Česana, situat lângă sediul central al companiei, în Mladá Boleslav. De asemenea, a investit masiv în zona de producție, modernizând și extinzând capacitatea din zonele esențiale de producție ale fabricii principale din Mladá Boleslav, pentru a se pregăti pentru modelele Rapid și noua Octavia. ŠKODA a construit transmisii cu dublu ambreiaj pentru Grupul Volkswagen, la fabrica din Vrchlabí, încă de la mijlocul lunii octombrie 2012, extinzând această entitate, pe parcursul unui singur an, într-o unitate înalt tehnologizată.
Motor sport: ŠKODA concurează în WRC-2 și Campionatul Mondial de Raliuri
ŠKODA continuă să accelereze și în cursele internaționale de raliu. Pentru a deschide sezonul WRC-2 din 2013, echipajul german format din Sepp Wiegand și Frank Christian a câștigat legendarul Raliu Monte Carlo la categoria WRC-2 a campionatului mondial, într-un automobil ŠKODA Fabia Super 2000. Doi piloți finlandezi, Esapekka Lappi și Janne Ferm, participă la anumite curse din WRC-2 ca piloți de uzină pentru ŠKODA Motorsport, la volanul unui automobil ŠKODA Fabia Super 2000. Jan Kopecký și Pavel Dresler alcătuiesc cea de-a doua echipă de uzină ŠKODA. Ei vor participa la anumite curse din Campionatul European de Raliu (ERC).
Sezonul 2012 a devenit unul dintre cele mai de succes în motorsport, din istoria mărcii ŠKODA, echipa câștigând pentru a treia oară consecutiv titlul în clasamentul constructorilor din IRC. Aceasta face ca ŠKODA să fie cea mai de succes marcă din istoria IRC. Andreas Mikkelsen, pilotul ŠKODA Fabia Super 2000, a fost încoronat campion IRC, pentru a treia oară la rând. Juho Hänninen, pilotul echipei de fabrică ŠKODA și Mikko Markkula, copilotul său, au câștigat Campionatul European de Raliuri, iar ŠKODA a înregistrat şi alte succese, în cadrul unui sezon de raliu 2012 extrem de reușit, obținând victorii în Campionatul de Raliuri Asia-Pacific (APRC) precum și în șase campionate naționale de raliu (Republica Cehă, Austria, Germania, Slovenia, Turcia și Bulgaria).
ŠKODA la cea de-a 83-a ediție a Salonului Auto Internațional de la Geneva, din 2013:
· › Standul ŠKODA: PALEXPO Convention Center din Geneva, hala 2, standul 2160
· › Arie de expunere ŠKODA: 2.000 m2, pe două niveluri
· › Conferința de presă ŠKODA: 5 martie 2013, la ora 10:00
· › Număr de autovehicule ŠKODA expuse în prima zi de presă: 10 autovehicule (exclusiv noua ŠKODA Octavia: șase limuzine Octavia, două Octavia Combi, două Octavia Combi 4×4)
· › Număr de autovehicule ŠKODA expuse în a doua zi pentru presă: 13 autovehicule (trei limuzine Octavia, două Octavia Combi, două Rapid, două Citigo, un Yeti L&K, un Superb Combi L&K, o Fabia Combi Monte Carlo, și un Roomster Noir)
· › Număr de autovehicule ŠKODA expuse în zilele pentru public: 13 autovehicule (două limuzine Octavia, două Octavia Combi, două Rapid, două Citigo, un Yeti L&K, un Superb Combi L&K, o Fabia Combi Monte Carlo, și un Roomster Noir)
· › Zilele pentru presă: 5-6 martie 2013
· › Zilele pentru public: 8-17 martie 2013