- 12 echipe formate din magazine online și afiliați de top intră în competiție: Answear, Fashion Days, Otter, WeWelvet, Farmec, BaseOne, BestValue, Esteto, Cărturești, Litera, Librex, Librăria Delfin
- Timp de patru săptămâni, magazinele online și specialiștii în digital din cele 12 echipe se vor întrece în performanță în marketing afiliat: vor fi evaluați în funcție de numărul de vânzări și indicele de vânzări
- Finalul competiției va desemna prima Campioană Națională la Marketing
Fotbalul are Champions League, baschetul are NBA, iar de anul acesta marketingul afiliat devine sport de performanță în prima competiție dedicată specialiștilor în digital din România: Liga Națională de Marketing. Lansată de 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România și companie de tehnologie listată la BVB (simbol 2P), această competiție online este, de fapt, terenul de joc pentru elita marketing-ului digital de la noi din țară și va arunca în luptă 12 magazine online și 120 de afiliați de top.
Astfel, cei mai buni jucători din comunitatea 2Performant se vor lua la întrecere în marketing afiliat, pentru ca la final Liga Națională de Marketing să desemneze primul Campion Național de Marketing. Cele 12 magazine online care intră în competiție reprezintă 3 categorii de produse: Answear, Fashion Days, Otter, WeWelvet la categoria Fashion; Farmec, BaseOne, BestValue, Esteto la categoria Beauty; Cărturești, Litera, Librex, Librăria Delfin la categoria Books. Timp de patru săptămâni, cele 12 echipe formate din câte 10 afiliați de top din platforma 2Performant și câte un brand manager, care reprezintă un magazin, vor concura în prima competiție pe echipe din istoria marketingului afiliat cu scopul de a obține cele mai bune rezultate.
La finalul Ligii, cea mai bună echipă va câștiga titlul de Campioana Națională de Marketing și premii în bani. Suplimentar, vor fi acordate premii pentru cei mai buni jucători, fie ei manageri și/sau afiliați, după indici variați de performanță și feedback-ul echipei.
„Atunci când urmărim o competiție sportivă, fie ea de fotbal, baschet sau, de ce nu, tenis, înțelegem efortul și profesionalismul din spatele performanței răsplătite. Ne-am dorit să transmitem aceleași emoții de competiție și în domeniul în care activăm noi și să transformăm marketingul afiliat în sport de performanță. Pentru că acești specialiști din domeniu sunt niște sportivi de performanță. Așa a apărut Liga Națională de Marketing, încă o premieră pe care 2Performant o lansează, un format nou de competiție, care îmbină performanța individuală în marketing cu colaborarea dintre echipele formate din branduri și specialiști în digital, pe o infrastructură tehnologică pregătită să susțină marketing de cea mai înaltă calitate. Inovația se află în ADN-ul nostru, încă de când am adus marketingul afiliat în România, în 2009. Am fost primii atunci care au crezut în marketingul viitorului, iar în toți acești ani am investit în creșterea și sprijinirea ecosistemului din care facem parte și vom continua să facem acest lucru”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
În același timp, Alain Gavriluțiu, Creative Director 2Performant și omul din spatele conceptului creativ Liga Națională de Marketing, crede că afilierea trebuie să fie privită prin prisma caracterului său colaborativ, așa cum în sport echipa este cea care generează performanța: „Cred că afiliații împărtășesc un mindset similar cu sportivii de performanță, pentru că sunt analizați după criterii similare, iar noi îi apreciem pentru asta. Liga Națională de Marketing se adresează celor mai buni afiliați din platformă, oameni alături de care 2Performant a trecut prin multe și alături de care a realizat multe. Liga Națională de Marketing este un proiect gândit pentru a arăta o nouă față a marketingului afiliat, aceea colaborativă, de sport în echipă. Iar cei care vor intra pe teren vor fi primii din istorie care vor experimenta acest punct de vedere nou asupra marketingului digital.”
Această competiție în care marketingul afiliat devine sport de performanță pentru jucătorii din domeniu se derulează pe fondul unui context general favorabil acestei industrii. 2020 a fost un an definitoriu pentru jucătorii din e-commerce atât la nivel mondial, cât și regional și local, în România sectorul depășind anul trecut pragul de 5 miliarde de euro. Direct conectat la această industrie, marketingul afiliat și-a dovedit relevanța ca instrument de vânzări în anul ce a trecut, pe fondul creșterii interesului magazinelor de a fi prezente în online, dar și al telemuncii care a atras tot mai multe persoane către afiliere. Acest model de publicitate colaborativă între branduri și afiliați a ajutat magazinele să fie vizibile, să atragă consumatorii noi din online și să înregistreze vânzări. Numai anul trecut, prin intermediul 2Performant au fost realizate peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online, cu 28% mai mult ca anul trecut, acestea atingând o valoare de peste 50 de milioane de euro. În același timp, peste 3.400 de afiliați au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.
Mecanism și etape Liga Națională de Marketing
Competiția este împărțită în mai multe etape:
Preselecția: 16–31 martie. În această etapă, fiecare dintre cele 12 branduri își poate pre-selecta o formulă de echipă dintre cei 120 de afiliați de top care s-au înscris, în funcție de programul lor de afiliere sau de strategia personală.
Drafting Day: 2 aprilie. Evenimentul online în care fluierul arbitrului anunță componența echipelor finale care se pregătesc să intre pe terenul digital din Liga Națională de Marketing. Rând pe rând, brandurile își vor prezenta afiliații care, timp de patru săptămâni, vor face parte din echipa lor. Evenimentul va fi transmis live pe grupul de Facebook Primii pași în afiliere, dar și pe conturile 2Performant de LinkedIn, YouTube, Facebook.
Sezonul competițional: 5-30 aprilie. În fiecare săptămână va avea loc câte o etapă, timp în care se vor măsura numărul de vânzări și indicele de vânzări. În baza acestor indicatori, echipele vor obține un punctaj și vor fi declarate echipele câștigătoare pe etapă în categoria lor. La finalul fiecărei etape săptămânale se va organiza un clasament provizoriu atât pe categorii, cât și un clasament general provizoriu.
Premierea echipei câștigătoare, în urma clasamentului general final, se va realiza în cadrul unui eveniment online.
Parteneri media ai evenimentului: Wall-Street, 9AM, Iqads, Retail FMCG, GPeC, Spotmedia, PRwave, WeInvent, Iqool