- Centrul reţelei mondiale de cercetare şi dezvoltare a BMW Group
- Smart Building ca platformă de inovaţie pentru 4.800 de dezvoltatori auto
- Spaţiu pentru 100 de bancuri de testare ultramoderne şi 200 de laboratoare
- Portstindard pentru Germania ca locaţie pentru cercetare cu o investiţie de aproximativ un miliard de euro
- Impune ritmul transformării în dezvoltarea automobilelor
Bucureşti/München. Odată cu FIZ Projekthaus Nord, care a intrat în funcţiune astăzi, BMW Group deschide noul său centru al reţelei sale globale de cercetare şi dezvoltare. Complexul de clădiri, impresionant din punct de vedere arhitectural, face ca Centrul de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) din München extins în repetate rânduri să fie una dintre cele mai mari locaţii de cercetare şi dezvoltare din Europa şi manifestă angajamentul clar faţă de Germania ca locaţie pentru cercetare şi dezvoltare. FIZ Projekthaus Nord este un reper al programului pe termen lung “FIZ Future”, în care compania a investit deja aproximativ 1 miliard de euro.
Profesorul Reimund Neugebauer (preşedintele Fraunhofer-Gesellschaft), Dieter Reiter (primarul oraşului München), Oliver Zipse (preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG), Frank Weber (membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru dezvoltare), Ilka Horstmeier (membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru resurse umane) şi Manfred Schoch (preşedintele Sindicatului General al BMW AG) au lansat împreună, vineri, primul dintr-un total de 100 de bancuri de testare ultramoderne, inaugurând astfel oficial clădirea progresivă.
Specialiştii dezvoltă acum hardware şi software pentru generaţiile viitoare de automobile BMW Group pe o suprafaţă brută de aproximativ 150.000 de metri pătraţi – ceea ce corespunde cu aproximativ jumătate din zona Oktoberfest din München. Până la 120 de planificatori de construcţii şi peste 1.100 de lucrători au activat pe şantier în ultimii ani. Pe lângă dimensiunile enorme, activitatea de construcţie a fost caracterizată şi de utilizarea aplicaţiilor de ultimă generaţie: planificatorii de construcţii au folosit metode de simulare virtuală, cum ar fi simularea eoliană şi calculul de proiectare, pentru a valida designul inovator al clădirii. Clădirea a fost construită în conformitate cu principiul tehnologiei de smart building şi al controlului digital al utilizatorilor – acest lucru permite creşterea semnificativă a eficienţei energetice şi, mai presus de toate, fiecare proces specific construcţiei să fie digitalizat în mod constant.
“În cadrul FIZ lucrăm la viitorul automobilelor în fiecare zi a săptămânii. Aici dezvoltăm tehnologiile care vor modela mobilitatea de mâine şi ne asigurăm că automobilele noastre premium oferă plăcere durabilă”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Prin FIZ Nord facem următorul mare pas în procesul nostru de transformare: ne pregătim cercetarea şi dezvoltarea pentru viitor. Totul va fi digital, complet conectat şi mai agil ca oricând pentru a aduce tehnologiile viitorului în producţia de serie. Acest lucru ne va consolida rolul de companie high-tech şi, în acelaşi timp, va consolida poziţia Germaniei ca locaţie de cercetare şi dezvoltare.”
Ca nici o altă clădire, FIZ din München întruchipează transformarea dezvoltării auto a BMW Group. Acum, FIZ oferă premisele structurale pentru noile priorităţi de cercetare şi dezvoltare: electrificare, digitalizare şi creşterea conectivităţii automobilelor. În calitate de companie bazată pe date, BMW Group a planificat capacităţi enorme de procesare a datelor – complexul FIZ are peste 20.000 de servere şi o capacitate de stocare de peste 90 de petabytes, ceea ce corespunde volumului de date a 24 de miliarde de fotografii smartphone, fiecare de 4 MB. Schimbul zilnic de date de la şi către FIZ din München se ridică la 115 terabytes – fără a include centrul de date pentru condus autonom din Unterschleißheim, care a fost construit special în acest scop.
Pentru prima dată, toţi dezvoltatorii de trenuri de rulare vor lucra împreună sub un singur acoperiş la FIZ Nord – indiferent dacă lucrează la motoare pe benzină ultramoderne şi eficiente sau dezvoltă ultimele generaţii de propulsii electrice. Acest lucru asigură un schimb colegial intensiv şi, astfel, transferul de cunoştinţe între tehnologii. În acest fel, BMW Group creează o fundaţie importantă pentru dezvoltarea calităţilor angajaţilor care lucrează acolo. Pe lângă dezvoltarea propulsiei, FIZ Nord pune un accent secundar pe integrarea completă a automobilului – şi astfel pe stăpânirea nivelurilor de complexitate din ce în ce mai mari. Cei peste 2.000 de angajaţi ai diviziei de integrare completă a automobilelor beneficiază de faptul că sunt apropiaţi fizic de numeroasele bancuri de testare. În clădirea atelierului pentru bancuri de testare şi echipamente de măsurare există 100 de bancuri de testare şi 200 de laboratoare dotate cu cea mai recentă tehnologie. Facilităţile de inspecţie, testare şi validare pentru hardware şi software, precum şi construcţia prototipului sunt esenţa conceptului, care integrează toate funcţiile esenţiale şi este menit să îmbunătăţească semnificativ procesele.
Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru dezvoltare, comentează: “Ca nici un alt brand, BMW înseamnă precizie tehnică. Centrul tehnologic al BMW Group se află la FIZ, cea mai importantă locaţie de cercetare şi dezvoltare. Ne concentrăm forţa de inovaţie şi competenţele viitoare esenţiale în noul FIZ Nord. Se creează un campus tehnologic de ultimă generaţie, cu 100 de bancuri de testare, 200 de laboratoare şi medii de lucru conectate. Aici este locul unde angajaţii noştri dezvoltă viitorul”.
BMW Group stabileşte standarde arhitecturale şi funcţionale prin clădirea FIZ Nord. Projekthaus Nord, două complexe de birouri asociate şi o clădire pentru bancuri de testare şi echipamente de măsurare, va găzdui aproximativ 4.800 de dezvoltatori de automobile. Caracterul industrial, bazat pe hardware, al FIZ este simbolizat de stilul de clădire funcţionalist. Atmosfera de loft a clădirii subliniază orientarea companiei ca una de tehnologie. De asemenea, BMW Group a acordat importanţă cartografierii nevoilor angajaţilor săi din clădire şi a efectuat o analiză prealabilă a reţelei în procesul de planificare arhitecturală. Nu în ultimul rând, structura clădirii a fost menită să promoveze cooperarea şi să stimuleze schimbul – cu zone de proiect multifuncţionale pentru colaborare interdisciplinară. “Prin Projekthaus Nord continuăm povestea de succes a celui mai mare Tech Campus al nostru. Aici construim literalmente viitorul BMW Group: FIZ Nord este un reper major al proiectului nostru FIZ Future”, explică Ilka Horstmeier, membru al Consiliul de Administraţie, responsabil pentru resurse umane. “Noile medii de lucru reunesc angajaţii noştri împreună subiecte şi funcţii şi susţin serviciile noastre complexe de integrare şi dezvoltarea modernă a automobilelor.”
Programul FIZ FUTURE
FIZ Nord este un pas major al programului vast de dezvoltare urbană şi pe termen lung “FIZ Future”. Cu câţiva ani în urmă, compania a realizat că trebuie să-şi extindă şi să-şi reorganizeze competenţele de dezvoltare pentru a face faţă provocărilor tehnologice din secolul XXI. În 2014, BMW Group a dezvoltat elementele-cheie ale programului într-o competiţie de planificare urbană împreună cu Departamentul de Planificare Urbană şi Reglementări în Construcţii din München şi cu implicarea activă a rezidenţilor locali.
Istoria FIZ
Centrul de cercetare şi Inovaţie al BMW Group, pentru care lucrările de construcţie au început la mijlocul ’80, a fost inaugurat în 1990 şi de atunci este în continuă creştere. De zeci de ani a fost casă pentru dezvoltatori de motoare, designeri, experţi în caroserii, experţi în şasiuri şi specialişti în electronică – dar şi pentru fizicieni, chimişti, cercetători în materiale şi ingineri software. În plus, cumpărătorii, planificatorii de producţie şi specialiştii în construcţii, dar şi mulţi alţi specialişti necesari pentru dezvoltarea unui automobil modern lucrează în această locaţie, care este modelată ca un campus universitar. La FIZ sunt create toate modelele pentru toate mărcile şi pieţele BMW Group. Este un think tank şi un centru nervos ale companiei, unde toate informaţiile importante din reţeaua globală de cercetare şi dezvoltare se reunesc şi unde se iau decizii cu privire la noile tehnologii şi concepte de automobile.