Bucureşti/Valencia. Testul oficial din presezon, ce a avut loc la Valencia (Spania), deschide faza crucială de pregătiri pentru al patrulea sezon în Campionatul FIA Formula E pentru BMW şi MS&AD Andretti Team. Săptămâna trecută, de luni până joi, toate echipele reprezentate în Formula E s-au reunit pe “Circuit Ricardo Tormo”. Cum miercuri a fost zi de pauză, echipele au avut trei zile de teste pe circuitul iberic.
Pentru doi dintre piloţii oficiali BMW, acesta a fost momentul unei experienţe mai profunde a Formulei E: Tom Blomqvist (Marea Britanie) şi Alexander Sims (Marea Britanie) au acumulat, cu ocazia acestor teste, mai multe cunoştinţe despre competiţie. Ei au alternat la comenzile maşinilor cu pilotul oficial BMW António Félix da Costa (Portugalia), care este deja confirmat ca pilot titular pentru cel de-al patrulea sezon. Formula completă de piloţi a echipei MS&AD Andretti va fi anunţată la o dată ulterioară.
În cadrul colaborării strânse cu MS&AD Andretti, BMW va fi alături de echipă de-a lungul întregului sezon, continuând pregătirea pentru participarea ca echipă oficială în cel de-al cincilea sezon. Prima etapă din calendarul 2017/2018 este Hong Kong ePrix (Hong Kong), la 2 decembrie 2017. În total, sezonul constă din 14 curse în întreaga lume. Finala va avea loc la Montréal (Canada), la finalul lunii iulie 2018.
Declaraţii după testul de la Valencia
Tom Blomqvist: Sunt mulţumit de test pentru că am învăţat multe despre Formula E. Într-un fel, este destul de diferit faţă de ceea cursele aşa cum le ştiam, dar este foarte interesant şi atrăgător, aşa că mi-a plăcut. Întregul concept este complet diferit. Maşinile sunt electrice şi trebuie să ştii să gestionezi energia, în timp ce cursele pe care le-am făcut anterior erau de atac maxim şi nu avea grija consumului. Aici trebuie să ai grijă de multe lucruri legate de energie pentru a fi sigur că nu rămâi fără resurse. Înseamnă să mergi cât mai repede posibil, dar şi să gestionezi energia de care dispui. Este o filosofie foarte interesantă, iar pilotul poate avea un impact major.
Alexander Sims: Formula E are numeroase aspecte unice, care o fac să fie diferită de alte competiţii din motorsport. Aceasta înseamnă de la gestiunea energiei până la modul în care performează cauciucurile, pentru că sunt foarte diferite de pneurile slick standard pe care le avem în mod normal. Iniţial am făcut simulări de rulaj la maximum, aşa că a fost ca în Formula 3 sau GT. Provocarea cea mai mare a fost când am trecut la evoluţii în regim de cursă, încercând să găsim cea mai bună gestiune a energiei. A fost o combinaţie foarte interesantă când am pilotat, pentru că mereu mă gândeam cum să economisesc energie sau să o folosesc cât mai eficient. Treci prin procedurile de “coasting” şi recuperare – după care treci prin viraj şi rulezi la limită. După aceea, trebuie să economiseşti din nou energie. Este o combinaţie foarte interesantă şi, sincer, mi-a plăcut.
António Félix da Costa: Sunt mulţumit de test. Am parcurs multe tururi şi am testa numeroase lucruri noi. Avem câţiva ingineri noi în culise, care aduc idei noi. Am folosit testul pentru a reuni toate părţile şi pentru a evalua schimbările astfel încât să fim în forma cea mai bună la deschiderea sezonului în Hong Kong. Am acumulat multe informaţii importante, care vor fi foarte preţioase la curse. Abia aştept noul sezon.