METODOLOGIE DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE
1. Descrierea cursului:
Una dintre cele mai mari provocări pentru instituţiile româneşti privind intrarea în Uniunea Europeană o reprezintă capacitatea de absorbţie a fondurilor structurale care depinde în mare măsură de:
· Capacitatea limitată de co-finanţare;
· Lipsa de know-how şi experienţă în elaborarea şi gestionarea de proiecte complexe; şi
· Acces restrâns la informaţii şi cunoştinţe privind cerinţele de aplicaţii pentru aceste fonduri şi despre managementul proiectelor.
Cursul „Pregătirea în vederea absorbţiei de fonduri structurale – 2007 – 2013” combină aspecte teoretice, concepte şi informaţii de actualitate cu studii de caz şi exerciţii de grup într-o manieră foarte practică, astfel încât acestea să aibă aplicabilitate directă în activităţile curente ale participanţilor. Principiile de bază ale acestui curs sunt:
· Interactivitate: formatorii se vor concentra pe exemple concrete şi vor solicita şi susţine implicarea pro-activă a participanţilor;
· Adaptabilitate: Formatorii vor aborda tematica din prisma nevoilor de formare ale participanţilor, cu accent pe domeniul finanţelor publice şi domenii conexe. Pe baza feedback-ului zilnic din partea participanţilor, formatorii vor adapta conţinutul de training pentru a atinge nivelul de aşteptări preconizat.
· Comprehensivitate: Activităţile de formare vor fi însoţite de materiale suport care vor explica în detaliu instrumentele şi tematicile abordate. Aceste documente pot fi folosite ulterior de către participanţi ca informaţii de referinţă pentru explicarea instrumentelor şi a conceptelor dezvoltate sau ca şi manual de studiu pentru cei interesaţi de a cunoaşte mai multe despre tematica respectivă.
· Aplicabilitate practică: Cursul nu se va axa exclusiv pe concepte şi teorii, ci mai degrabă, formatorii vor utiliza exemple concrete şi studii de caz din experienţa proprie în cadrul gestionării de proiecte şi pregătirii pentru absorbţia de fonduri structurale. Acest aspect echipează participanţii cu o mai bună înţelegere a logicii, metodologiei şi instrumentelor utilizate pe parcursul formării, crescând gradul de interes şi de participare.
Obiectivul acestui curs este să familiarizeze participanţii cu metodologia şi instrumentele necesare în vederea scrierii de fişe de proiect calitative şi orientate către cerinţele unei aplicaţii pentru absobţia de fonduri structurale. Modelul de fişă de proiect se bazează pe modelele utilizate în noile state membre ale UE şi au fost elaborate de experţi europeni profesionişti. Structura fişei urmează linia de dezvoltare a unei aplicaţii complete şi conţine aproape toate informaţiile necesare pentru depunerea unei aplicaţii pe fonduri structurale de calitate.
Acest pachet de training combină 2 elemente tematice principale: UE şi fondurile structurale; pregătirea de fişe de proiect.
La finalizarea cursului, participanţii trebuie să fie capabili să întocmească propuneri de fişe de proiect la instituţia de provenienţă, prin aplicarea instrumentelor, conceptelor şi metodologiilor dobândite.
2. Formatul cursului:
Cursul are o durată de 3 zile, respectiv 21 de ore de formare. Este un curs intensiv care combină prezentări, dezbateri şi studii de caz cu elemente de formare a adulţilor.
3. Grup ţintă:
· reprezentanti ai sectorului ONG si de afaceri
· reprezentanti ai unor profesii liberale sau asociatii profesionale
· orice alta persoana a carei activitate profesionala vizeaza si dobandirea de abilitati si cunostinte privind absorbtia fondurilor structurale.
4. Structura programului:
Ziua 1
1. Uniunea Europeană, instituţii şi politici
2. Instrumente structurale şi domenii de intervenţie
3. Principii de programare şi etapele procesului de programare
4. Obiective prioritare
Ziua 2
5. Cadrul naţional strategic de referinţă
a) Planul Naţional de Dezvoltare
b) Programele Operaţionale
6. Caracteristicile Regiunii de Dezvoltare Sud- Est
7. Oportuniţăţile pentru Sectorul de Afaceri
a) Programul Operaţional Regional
b) Programul Operaţional Sectorial Competitivitate
c) Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane
Ziua 3
8. Exemple de bună practică din statele membre
9. Firul logic al scrierii unui proiect – sumar al aplicaţiei de proiect
5. Lectori :
1. Daniela Popescu, Formator in afaceri Europene, membrua al echipei Team Europe, reţea de experţi independenţi creată de Delegaţia Comisiei Europene ca resursă pentru organizaţiile şi instituţiile care organizează activităţi de informare, formare şi comunicare pe teme europene.
Domenii de expertiză : – Cadrul general al UE (istorie, instituţii, cadrul decizional, competenţe, obiective, cadrul financiar)
– Cetăţenia UE şi valorile europene
– Managementul Proiectului
2. Camelia Cotun, Formator in cadrul Administratiei Publice, Promotor judeţean în Reţeaua multiplicatorilor de informaţie europeană.
Domenii de expertiză : – Cadrul general al UE (istorie, instituţii, cadrul decizional, competenţe, obiective, cadrul financiar)
– Coeziunea economică, socială şi teritorială
– Managementul Proiectului
6. TARIF CURS: 400 RON /participant.
7. PERIOADE DE DESFĂŞURARE ŞI MODALITATE DE ÎNSCRIERE:
Perioada de desfăşurare este 13-15 iunie 2007.
Inscrierea cursanţilor se va face prin confirmare scrisă pe bază de talon de participare transmis la Şcoala Română de Afaceri a Camerelor de Comerţ şi Industrie – Filiala Vrancea
Plata se va face în contul RO 08 RNCB 0267 0364 2752 0001 deschis la Banca Comercială Română sau la casieria Filialei Vrancea a Şcolii Române de Afaceri a Camerelor de Comerţ şi Industrie.
Va rugăm să ne transmiteţi confirmarea de participare la curs însoţită de copie de pe ordinul de plată dacă plata s-a efectuat prin banca, cu cel puţin 2 zile inaintea începerii cursului.
8. DATE DE CONTACT:
Fundaţia Şcoala Română de Afaceri a Camerelor de Comerţ şi Industrie, filiala Vrancea
Adresa Str. Cuza Vodă, nr. 14, Focşani, Judeţ Vrancea, tel / fax : 0239.213210, 0337.401323
{mosloadposition user10}