Bucureşti/Nürburgring. Echipele BMW au încheiat cu succes ultimul test de anduranţă înainte cursei de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) ce are loc la 12-13 mai. În cursa de calificare de şase ore, cel mai bine clasat BMW a fost #99 BMW M6 GT3 înscris de ROWE Racing, care a încheiat pe locul al doilea. Cei doi piloţi BMW în WEC Martin Tomczyk (Germania) şi Nick Catsburg (Olanda) au format echipajul maşinii. În ultimele tururi, Catsburg a fost implicat într-un duel palpitant pentru primul loc cu modelul Mercedes care a obţinut victoria în cele din urmă, iar după cursă a sărbătorit clasarea pe podium cu Tomczyk. Augusto Farfus (Brazilia) a fost şi el în acţiune pe Nordschleife. Împreună cu colegii săi Markus Palttala (Finlanda), Christian Krognes (Norvegia) şi Fabian Schiller (Germania), el s-a pregătit pentru startul cu Shell BMW M6 GT3 în clasica de anduranţă. Testul a decurs bine pentru cea mai mare parte a cursei, dar, cu 90 de minute înainte de final, un accident a obligat echipajul să abandoneze.
Pe lângă cursă, ediţia din acest an a manşei de calificare a fost importantă şi pentru că echipele au avut ocazia de a obţine mult doritele poziţii de start în sesiunea de calificări Top 30, cu patru săptămâni în avans, prin obţinerea unei clasări în Top 10 al sesiunii de calificări pentru cursa de calificare. Ambele maşini ROWE Racing şi-au îndeplinit obiectivul. Shell BMW M6 GT3, în acţiune pentru Walkenhorst Motorsport, şi asigurase deja eligibilitatea în avans la una din etapele VLN. Mai mult, #100 BMW Z4 GT3 al Walkenhorst Motorsport – cu echipajul format din Jörg Müller, Peter Posavac, Rudi Adams şi Alex Lambertz (toţi din Germania) în cockpit – a ajuns în Top 30 graţie clasării pe locul al patrulea în sesiunea de calificări. Cele două BMW M6 GT3 înscrise de Walkenhorst Motorsport şi FALKEN Motorsports, care încă nu sunt eligibile pentru Top 30 al calificărilor, mai au o şansă de a-şi asigura locul în week-endul cursei de 24 de ore.
Reacţii după cursa de calificare pentru Nürburgring 24H
Martin Tomczyk: Astăzi, pentru echipă şi pentru mine, cel mai important lucru a fost asigurarea luminii albastre ca una dintre cele mai rapide 30 de maşini pentru cursa de 24 de ore. Acesta a fost obiectivul principal al week-endului. Pentru mine a fost important şi să parcurg cât mai multe tururi posibil pe Nordschleife. Ca pilot, ai nevoie de un ritm bun pe acest circuit. Acum îl am din nou. Este fantastic că am reuşit şi o clasare pe podium şi sunt încântat în special pentru echipă, cu care mă înţeleg foarte bine şi care a făcut o treabă foarte bună.
Nick Catsburg: Ultimele tururi au fost foarte distractive. Am observat că pot recupera deficitul faţă de liderul Mercedes şi am dat totul. Din păcate, nu am reuşit să-l ajung în cele din urmă, dar locul al doilea, după victoria maşinii în ultima etapă VLN, este un alt succes deosebit, care ne dă încredere pentru cursa de 24 de ore. A fost o cursă adevărată. Pilotajul pe acest circuit, cu această maşină, şi numeroasele tururi fără probleme reprezintă cea mai mare plăcere pe o poţi avea ca pilot.
Augusto Farfus: Lucrul la noile reglaje ale piloţilor, maşinii şi echipei a fost o provocare interesantă pentru mine. Astăzi m-am distrat pe circuit. Mereu este ceva deosebit să pilotezi pe Nordschleife. Mai avem ceva de muncă în ceea ce priveşte reglajul modelului Shell BMW M6 GT3, dar am putut acumula numeroase informaţii importante în timpul cursei de calificare. Desigur, este păcat că nu am putut încheia cursa, dar, per total, sunt foarte optimist. Am coechipieri foarte buni, iar băieţii de la Walkenhorst Motorsport au făcut o treabă remarcabilă. Aştept cu nerăbdare revenirea aici pentru cursa de 24 de ore.