Referitor la incidentul din data de 15.09.2009 si avand in vedere informatiile vehiculate privind circumstantele producerii acestuia, G4S face urmatoarele precizari:
1. Echipajele de transport valori nu beneficiaza de un regim special in raport cu ceilalti participanti in trafic. Conform legislatiei in vigoare ( art. 108 , lit. c, pct. 2 din OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice si art. 183 din Regulamentul de Aplicare), toti participantii la traficul rutier sunt obligati sa opreasca la semnalul regulamentar al politistului si sa prezinte documentele solicitate. Refuzul inmanarii documentelor solicitate constituie contraventie.
Mai mult, in ultima perioada de timp, in localitatile din judetul Maramures, precum Moisei si Borsa, echipajele de transport valori ale companiei noastre, inclusiv soferul in doua ocazii, au fost oprite si verificate in trafic de politia locala in cadrul unor controale de rutina. Imprejurarile in care s-a produs incidentul din cursul zilei de ieri, au creat pentru echipajul nostru aparenta de legalitate, actiunea atacatorilor fiind organizata similar cu filtrele de control ale politiei. Pe cale de consecinta, membrii echipajului au avut convingerea ca fac obiectul unui control de rutina al politiei.
Prin urmare, procedura urmata de insotitorul din echipajul de transport valori, respectiv ca acesta a coborat pentru a prezenta actele este in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
Societatea noastra a intreprins anterior demersuri pentru reglementarea opririi in trafic a autospecialelor de transport valori aflate in misune.
2. Transportul in cauza a fost efectuat conform planului de paza avizat de politie, toate punctele de pe traseul pe care se deplasa autospeciala fiind incluse in acesta.
3. Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, in articolele 26 si 27, nu defineste sintagma “valori importante” pentru transportul carora trebuie asigurat echipaj de insotire. Mai mult, nu defineste explicit nici sintagma “echipaj de insotire” si nu face referire la obligatia de a asigura o masina de escorta. Prin urmare, prin raportarea la prevederile legii, nu se poate stabili obligatia noastra de a asigura masina de escorta. Cu toate acestea, transportul de valori a fost organizat cu respectarea tuturor cerintelor de administrare a riscurilor stabilite de asiguratorul valorilor.
4. Valorile sustrase in urma incidentului sunt acoperite de polita de asigurare detinuta de societatea noastra. Am initiat demersurile procedurale in vederea despagubirii clientului nostru in cel mai scurt timp.
In concluzie, apreciem ca din punct de vedere al argumentelor enuntate si luand in considerare ca incidentul s-a produs prin blocarea unui drum national, ca la acesta a participat un numar mai mare de atacatori utilizand armament superior si s-au invocat calitati oficiale in vederea producerii jafului, angajatii nostri au actionat corect.
G4S plc
G4S este un grup international, furnizor de solutii de securitate, care functioneaza in peste 110 de tari din intreaga lume si are peste 585.000 de angajati.
In multe din tarile in care isi desfasoara activitatea, G4S este lider de piata in furnizarea serviciilor de securitate, a serviciilor de numerar si a serviciilor pentru justitie. Pentru mai multe informatii despre G4S, vizitati www.g4s.com.
{mosloadposition user10}