A fost o surpriză plăcută pentru 3M România ca un pitch pentru ceea ce sună oarecum comun – un proiect de comunicare pentru aniversarea a 15 ani de prezență 3M în România – să transforme în realitate una dintre cele mai interesante și social-provocatoare campanii din țara noastră: PR3MIAZĂ INOVAȚIA.
Anual, sute de inventatori români participă la saloanele de inventică de pe întreg globul. N-a trecut nici măcar o săptămână de când echipa lui Mircea Tudor a câștigat din nou marele premiu la Salonul de Inventică de la Geneva. Dar Mircea Tudor e un caz fericit. Știe business, e un inventator «orientat». Majoritatea celorlalți nu. Ei rămân în anonimat, noi rămânem doar să ne lăudăm cu proverbiala creativitate și ingeniozitate.
Arena Communications Advertising și Media Pozitiv și-au unit echipele pentru un proiect dificil, extrem de solicitant din punct de vedere resurse și așteptări. 9 luni de muncă, deplasări în țară, evenimente și acțiuni itinerante, conferințe, multe tipuri de public țintă aduse în zona de interacțiune, o zonă deloc facilă.
Proiectul are un «core» de comunicare online: o wikipedia a inventatorilor,
www.premiileinovatiei.ro
, un «innovation tube» pe care inventatori amatori sau… profesioniști își pot posta clipuri video și informații despre invențiile lor, plus o activitate intensă pe social media.
Arena Communications Advertising, agenția care a câștigat execuția proiectului, a creat conceptul campaniei plecând de la evidența – din păcate general acceptată – că nu facem suficient de mult pentru a ne proteja și recompensa valorile. 3M România susține, prin profilul de business și prin istoria încărcată de tradiție în acest sens, tot ceea ce înseamnă cercetare, inventică și pe oamenii minunați care pun acește idei incredibile în practică prin creativitatea, pasiunea, geniul și dăruirea lor.
Media Pozitiv, agenția de PR care gestionează implementările din zona de relații publice a proiectului, a propus clientului un mix de comunicare bazat pe emoție, recunoaștere socială și valori morale, la care se adaugă un know-how articulat pe limbajul de specialitate al corporațiilor de tehnologii diversificate.
«În noiembrie vom organiza evenimentul “Premiile Inovației Românești”, o gală de excepție la care vor participa toți cei care cred în acest proiect, de la inventatorii înșiși, până la autorități, oameni de afaceri, reprezentanți ai presei, profesori și studenți. Până la această gală, vor exista evenimente locale desfășurate în universități prestigioase din Cluj, Timișoara, Iași, Brașov și București, alese pentru istoria și tradiția lor în cercetare. Evenimentele au un caracter itinerant, prezentând deopotrivă invenții românești și internaționale, inventatori locali, odată cu tehnologiile 3M care ne îmbunătățesc în fiecare zi viața, de la banalele produse de bucătărie până la invenții revoluționare din sănătate, industria auto, energie sau siguranța traficului. Ne bucură să lucrăm cu echipa Arena Communications Advertising și Media Pozitiv: au venit cu o idee inspirată și care-i inspiră pe alții, la rândul lor. Ne-a plăcut prezentarea execuțiilor, planificarea, pachetul de tactici și ne-a impresionat rapiditatea cu care au dezvoltat proiectul, având un deadline foarte strâns și limite bugetare», menționează Andreea Slave, Marketing Excellence Manager 3M România.