Claudia Doanţă
Senior Account Executive www.chelgate.ro
Tinerii liceeni care vor sa urmeze cursurile unei facultati de relatii publice sau absolventii care n-au avut inca ocazia sa lucreze in PR, vad acest domeniu ca pe un taram “glamorous” plin de evenimente interesante si oameni fascinanti. Ei cred ca munca intr-o agentie inseamna multa distractie, sedinte de brainstorming foarte amuzante, colegi de treaba si oportunitati numeroase sa faci lucruri marete. In aceste conditii, ei isi doresc sa faca parte din acest domeniu plin de creativitate si provocari. Insa eu ma intreb daca ei stiu, cu adevarat, ce presupune munca in domeniul relatiilor publice?
Am citit de curand un studiu realizat de site-ul de recrutare CareerCast.com care afirma ca specialistii in PR sunt printre cei mai stresanti angajati, fiind intrecuti doar de aviatori la acest capitol. Realizatorii topului sustin ca succesul sau insuccesul PR-istilor depinde de deciziile si de actiunile clientilor. Astfel, ei sunt in permanenta sub imperiul stresului, in conditiile in care nu detin controlul situatiilor si acestea pot lua o intorsatura neasteptata.
Prin urmare, meseria de specialist in relatii publice nu presupune doar distractie, evenimente pline de fast sau sedinte de echipa creative. Tinerii care vor sa lucreze in PR trebuie sa stie de la inceput ca pe langa partile frumoase ale meseriei, un job in PR presupune si foarte mult stres, agitatie, deadline-uri stranse, lucru peste program, situatii limita la care trebuie sa reactionezi prompt. Daca esti constient si de partile acestea ale jobului si ti le asumi cand intri in industrie, atunci ai toate sansele sa faci fata cu succes stresului si sa iubesti meseria pe care ti-ai ales-o.
Ma numar printre studentii care si-au dorit foarte mult sa lucreze in PR. Credeam ca mi se va potrivi aceasta meserie ca o manusa, desi pe atunci nu eram pe deplin constienta de ceea ce presupunea cu adevarat munca in acest domeniu. Abia cand am inceput sa lucrez intr-o agentie, am realizat ce inseamna cu adevarat jobul de specialist relatii publice. Am cunoscut atat partile placute ale meseriei, cat si cele mai putin placute, insa cel mai important este ca imi place ceea ce fac si ma bucur ca mi-am ales acest domeniu.
In ciuda stresului zilnic, a nervilor, a oboselii inevitabile, stiu ca fac ceea ce mi-am dorit si pot sa trec mai usor peste momentele neplacute care sunt inevitabile in orice meserie.
Prin urmare, cred ca este esential sa faci ceea ce-ti place pentru ca astfel iti poti asuma mai usor atat partile placute, cat si cele mai putin placute ale meseriei. Daca la finalul zilei, esti bucuros ca ai reusit sa duci la capat tot ceea ce ti-ai propus, inseamna ca ti-ai ales meseria potrivita. In schimb, daca dupa o zi de munca esti sictirit si te gandesti cu oroare ca maine va fi o noua zi de stres si chin, atunci trebuie sa-ti schimbi meseria. In orice domeniu vei da peste stres, agitatie, situatii neprevazute, oameni recalcitranti, insa daca faci ceea ce ti-ai dorit dintodeauna e mult mai usor sa treci peste toate aceste neplaceri. Si nu uitati cuvintele inspirationale ale lui Confucius: “Alege un job care iti place si nu va trebui sa muncesti nici o zi in viata ta”.
Claudia Doanţă
Claudia Doanță este Senior Account Executive Chelgate România din septembrie 2010, fiind implicată în organizarea de evenimente şi campanii ale Reprezentanţei Comisiei Europene în România. În prezent este coordonator pe partea de organizare şi moderator de dezbateri în cadrul campaniei de informare în şcoli şi licee "Europa, casa noastră". Claudia este absolventă de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene şi are un Masterat în Comunicare şi Relaţii Publice în cadrul SNSPA.
Pe PRwave Claudia a mai scris: