Cea de-a patra editie a PR Forum, desfasurata pe 23-24 martie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, a ajuns la final. Timp de doua zile, evenimentul a fost scena de desfasurare a peste 30 de specialisti in comunicare, media si online, care au dezbatut noile directii si abordari aparute in practicile de PR pe fondul unui an de criza si al evolutiei de pe piata media.
Gratie modalitatii de organizare si desfasurare, editia din acest an a oferit celor aproximativ 250 de persoane prezente la eveniment platforma ideala pentru o experienta interactiva. Publicul a avut sansa sa intre in dialog cu invitatii si sa-si exprime spontan opiniile in cadrul dezbaterilor. Astfel, mesajele postate pe pagina www.twitterwall.ro dedicata evenimentului puteau fi urmarite in timp real pe un ecran digital amplasat in sala de conferinta.
Sesiunea introductiva, care i-a reunit intr-o dezbatere pe tema leadership-ului in afaceri si comunicare pe Crenguta Rosu – Managing Partner, DC Communication, Sorana Savu – Managing Partner, Premium PR, Aliz Kosza – General Manager, Fabryo Corporation, Mihai Guran – Country Manager, Dell Romania – Marius Ghenea – Antreprenor si, ca moderator, pe Andreea Rosca – Publisher, Money Express, a starnit numeroase feedback-uri in randul audientei, propulsand hashtag-ul #prforum in top 5 cele mai utilizate in Romania pe 23 martie. Discutia s-a concentrat pe necesitatea integrarii strategice a comunicarii in functia manageriala si pe rolul sau de suport pentru eforturile de marketing ale companiilor. Demersul de intensificare a comunicarii pe toate canalele astfel incat sa atinga toate publicurile de interes, dar mai ales pe cele interne, necesitatea pastrarii consecventei si a consistentei mesajelor, dar si provocarea pe care au avut-o liderii de a ramane credibili si a-si motiva angajatii au fost cateva din tendintele din PR specifice pentru 2009 pe care le-a identificat panelul de vorbitori.
In cadrul unei sesiuni speciale, Pascal Beucler – Vice-President, Brand Strategy & International Network, MSL&L Group, a vorbit despre instaurarea “democratiei digitale” si despre trecerea de la epoca comunicarii la cea a conversatiei, in care companiile au nevoie sa practice un tip de marketing care sa angajeze publicurile-tinta, iar “public-relations” trebuie sa devina “people relations”, cu menirea de a construi un dialog intre oameni.
Tot despre implicarea comunitatilor a vorbit si Calin Clej – Marketing Manager, PepsiCoInternational Romania atunci cand a livrat detalii in premiera din culisele campaniei in derulare Pepsi Refresh Project devenit un fenomen de masa doar prin folosirea componentei de PR, a social media si a popularitatii unor vedete de cinema.
Moderata de Petrisor Obae – Fondator Pagina de Media, sesiunea a doua i-a antrenat pe Ioana Manoiu – Managing Partner, GMP PR, Bogdan Theodor Olteanu – Head of PR Division, Millenium Communications, Lucian Mandruta – Creative Director, “Echipa de PR”, Adina Vasilescu – Internet Publisher, Sanoma Hearst Romania, Bobby Voicu – Founder, FTW Media si Victor Kapra – Consultant independent intr-o dezbatere despre revolutia din media si situatia presei scrise in Romania. Decaderea publicatiilor si a ziarelor – au remarcat vorbitorii – se face in paralel cu ascensiunea mediilor digitale de comunicare care preiau (prin Google) rolul de searching si (prin Facebook) rolul de browsing al presei.
In a treia sesiune au avut loc seminarii paralele: pe de o parte, Ioana Manoiu – Managing Partner, GMP PR, Mircea Tomescu – PR Director, Pleon Graffiti si Liliana Stanculescu – Account Director, Image PR au adus interesante studii de caz pentru a exemplifica eficienta si creativitatea unor campanii de relatii publice, iar pe de alta parte, Sorana Savu – Managing Partner, Premium PR, Gabriela Lungu, Managing Partner, The Practice si Cristina Popescu
PR General Manager, Romtelecom au vorbit despre importanta consultantei strategice in comunicarea corporate.
Sesiunea a patra s-a desfasurat in mod similar. Cei care au preferat sa-I asculte pe Hanny Bratu – Marketing Consultant, tdt Distribution, Cristina Hanganu – Director Corporate, Communication & PR Odyssey, Ionut Oprea – General Manager, StandOut, Alina-Maria Papa – Marketing & Communication Manager, Libra Bank si Radu Ionescu – General Manager, Kinecto au avut sansa sa descopere pasii care au dus la construirea unor campanii autohtine de succes in social media. Cealalta parte a publicului a aflat de la Eliza Rogalski
Managing Partner, Rogalski Grigoriu PR, Andreea Groenendijk – Managing Partner, To The Top, Alin Zainescu – Fondator, Media IQ si Dan Dumitrescu – Eco-activist cum au comunicat companiile si la ce instrumente au recurs pentru depasirea dificultatilor economice din 2009.
Pe 24 martie, in cadrul celei de-a doua zile a evenimentului, practicienii in comunicare au avut parte de un Training de strategii de comunicare in social media. Acest workshop interactiv sustinut de Bobby Voicu – Founder, FTW Media si cunoscut blogger, Vali „Zoso” Petcu – fost jurnalist si autorul celui mai premiat blog local, Cristian Mananfu – Managing Partner, Evensys, blogger activ si strateg in social media, alaturi de Catalin Tenita – Managing Partner, TreeWorks, a oferit atat o perspectiva de ansamblu asupra evolutiei si rolului pe care il au social media, cat si un set de solutii concrete si instrumente actuale pentru integrarea lor eficienta in campanii, cu studii de caz, aplicatii si demonstratii practice.
PR Forum 2010 este un eveniniment conceput si organizat de Evensys, bucurandu-se in acest an de sustinerea companiilor partenere: DC Communication, GMP PR, Image şi Premium Communication si a marcii Lipton.
Pentru mai multe detalii puteti consulta site-ul dedicat www.prforum.ro
{mosloadposition user10}