Kindra Hall
Editura ap! (ACT și Politon)
“Beneficiile storytelling-ului sunt fascinante și autentice și reprezintă de altfel motivul existenței acestei cărți. Storytelling-ul este unul dintre cele mai puternice instrumente existente pentru dezvoltarea unei afaceri. Storytellingul captivează, influențează și transformă consumatorii, acționarii, talentele și tot ce se află dincolo de ei eliminând decalajele din afaceri prin intermediul punților durabile.”
“(…) poveștile te fac să îți concentrezi atenția și creează legături puternice între oameni, bazate pe încredere.”
“Captarea cu ușurință a atenției este unul dintre punctele forte ale storytelling-ului și reprezintă rezultatul unui avantaj pe care niciuna dintre formele de schimb de informații nu le are: procesul storytellingului este unul co-creativ. Atunci când storytellerul spune o poveste, ascultătorul adaugă cuvintelor imaginile și emoțiile personale. Este adevărat că povestea se referă la anumite personaje. aflate într-un anumit context, însă ascultătorii vor completa firul narațiunii cu experiențele proprii până când liniile dintre mesaj și destinatar se estompează.”
“Captivează-ți publicul cu o poveste și (…) vei avea parte de toată atenția de care vei avea nevoie vreodată.”
“Când auzim o poveste, rezistența dispare. Când auzim o poveste, nu avem nevoie să gustăm mâncarea ca să mergem la un anumit restaurant ori să mirosim apa de colonie pentru a ne dori să cumpărăm o sticluță. O poveste îi face pe oameni să se îndrăgostească de un produs, să aprecieze valoarea unui serviciu și să se simtă obligați să acționeze”
“Puterea transformatoare a unei povești poate merge dincolo de destinatar. Uneori povestea poate transforma însuși mesajul”
“În afaceri, întotdeauna există ceva mai mult decât ce se vede la suprafață, ceva mai important. Dacă spui povestea acestui ceva, îți poți transforma afacerea în întregime.”
Kindra Hall, storyteller profesionist și un speaker foarte cunoscut în America, dezvăluie în cartea Povești cu lipici modul în care storytellingul poate ajuta afacerile să se dezvolte. A spune povești este o deprindere pe care și-o poate dezvolta oricine, iar cartea de față oferă nu doar o introducere în storytelling (de ce a spune povești este util și care sunt beneficiile pe care le avem atunci când captivăm audiența), ci oferă și elementele concrete ale unei povești de succes și numeroase exemple care să ajute orice persoană să învețe cum să spună povești de succes care captivează și duc la rezultatele dorite.
Prima parte a cărții vorbește în bună măsură despre cele trei elemente importante ale unei povești: captarea atenției, influența și transformarea oferind informații și exemple utile pentru fiecare dintre acestea.
Kindra Hall prezintă apoi cele patru ingrediente esențiale ale unei povești de succes:
- Personaje identificabile,
- Emoție autentică,
- Un moment semnificativ,
- Detalii specifice
oferind și aici pentru fiecare în parte numeroase exemple și Informații utile.
Sunt detaliate și cele trei elemente care formează structura de storytelling, iar în partea a doua sunt prezentate cele patru povești esențiale pe care oricine dorește să le includă în discursurile sale, în reclame, în prezentări pe site etc. trebuie să le știe.
Povești cu lipici este așadar o lucrare utilă multor persoane – de la tineri care pot învăța cum să captiveze atenția când au de susținut referate sau prezentări și până la oamenii de afaceri, persoanele care au de ținut prezentări în fața unui public și până la specialiștii în comunicare, promovare și markteting.