Cea de-a treia generaţie a modelului Caddy se bazează pe o poveste unică de succes de cinci ani. Numeroase premii confirmă faptul că este un model foarte căutat în special pe piaţa autovehiculelor utilitare. În prezent, acest model cu versatilitate remarcabilă este disponibil şi în versiunea 4MOTION, indiferent dacă este vorba despre versiunea Furgon, Kombi sau Life. Un cuplu Haldex reglat electronic distribuie forţa de propulsie dezvoltată de motorul TDI de 1,9 litri între axul faţă şi spate.
Volkswagen Autovehicule Utilitare mizează pentru modelul Caddy 4MOTION pe propulsorul fiabil turbodiesel cu patru cilindri de 1,9 litri, care dezvoltă 77 kW / 105 CP. Cuplul motor maxim al propulsorului este de 250 Nm. Pentru transmisia puterii este utilizată o cutie de viteze cu 6 trepte, care permite, printre altele, acţionare facilă, care protejează ambreiajul, pe teren accidentat. În serie, versiunea cu tracţiune integrală este oferită în toate cazurile cu un sistem de asistenţă la pornirea în rampă şi programul electronic de stabilitate ESP. De asemenea, tracţiunea integrală este asociată cu filtrul de particule pentru motorină (DPF).
"Pentru un autovehicul cu asemenea dimensiune, Caddy 4MOTION oferă valori remarcabile pentru emisiile de CO2 de numai 172 g/km („furgon“) şi 176 g/km („Kombi“ şi „Life“). Versiunea Caddy cu tracţiune integrală oferă un consum mediu redus de 6,6, respectiv 6,7 litri de motorină („Kombi“ şi „Life“). Cu un plin al rezervorului de 60 de litri, poate fi parcursă teoretic o distanţă de aproape 900 de kilometri. Toate versiunile modelului Caddy 4MOTION dezvoltă o viteză maximă de 164 km/h. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată de furgon în 13,7 secunde; valoarea acceleraţiei pentru variantele „Kombi“ şi „Life“ este de 13,9 secunde Faţă de versiunile cu tracţiune faţă, Caddy 4MOTION a fost modificat la numeroase puncte, respectiv a fost echipat cu noi elemente tehnice," subliniaza Eugen Grigoras, brand manager Volkswagen Autovehicule Comerciale.
Pentru repartizarea forţei de propulsie între axul faţă şi cel spate este utilizat un cuplu controlat electrohidraulic. Acesta poartă denumirea de cuplu Haldex şi funcţionează într-o baie de ulei, fiind fixat cu flanşe direct de angrenajul osiei spate. Prin intermediul unei pompe electrice se realizează alimentarea cu ulei a unui rezervor sub presiune, cu o presiune de regim de 30 bar. Suplimentar faţă de cuplul Haldex reglat electronic din cea de-a patra generaţie, din această categorie fac parte şi un arbore cardanic cu două secţiuni, un sistem de evacuare a gazelor de ardere adaptat la diferenţialul axului spate şi la arborele cardanic, precum şi un rezervor de carburant de concepţie nouă. În mod suplimentar, în caroserie au fost incorporate elemente de rigidizare.
Un sistem de comandă calculează momentul ideal de angrenare pentru axul spate şi, prin intermediul unui ventil, controlează presiunea uleiului care acţionează asupra pistonului de lucru al cuplului. În acest sens, presiunea exercitată asupra lamelelor cuplului creşte proporţional cu cuplul motor dorit la nivelul axului spate. Astfel, în funcţie de nivelul de presiune poate varia progresiv cuplul motor transmis. În comparaţiile cu generaţiile anterioare 4MOTION, sistemul funcţionează independent de tracţiune, deoarece presiunea de lucru este disponibilă permanent. În situaţii extreme, la nivelul axului spate pot fi transmise până la 100 de procente din forţa cuplului motor.
În timp ce axul faţă este identic cu cel al versiunii Caddy cu tracţiune faţă, a fost necesară proiectarea unui nou ax spate pentru realizarea tracţiunii integrale. În acest scop, Volkswagen Autovehicule Utilitare apelează la o osie rigidă, deoarece acesta este caracterizată de o robusteţe extremă. Arcurile lamelare şi amortizoarele au fost adaptate în funcţie de osia motoare suplimentară. Elemente de tablă integrate în caroserie, precum şi suporturi rigidizate pentru amortizoare preiau forţele generate suplimentar asupra caroseriei de către tracţiunea integrală.
Echiparea de serie a modelelor Caddy 4MOTION disponibile în România include, printre altele, închidere centralizată, geamuri termoizolante, ESP, afişajul multifuncţional şi uşa culisantă dreapta în secţiunea posterioară (la versiunea Life, această uşă este disponibilă şi pentru partea stângă). De asemenea, poate fi montat un scut din tablă de oţel pentru motor şi transmisie.
"Volkswagen Autovehicule Utilitare a creat modelul Caddy cu tracţiune integrală special pentru clienţii persoane fizice şi juridice, care conduc frecvent în regiuni montate şi / sau în condiţii meteorologice nefavorabile, precum şi pe trasee dificile. La capitolul persoanelor fizice se adaugă şi proprietarii de modele Caddy care folosesc acest autovehicul pentru petrecerea timpului liber, astfel încât au nevoie de un furgon sau kombi cu caracteristici optime de tracţiune." completeaza Daiana Stoicescu, PR pentru marca Volkswagen.
În baza studiilor corespunzătoare de piaţă, Volkswagen Autovehicule Utilitare estimează că aproximativ 20 de procente din numărul total de modele Caddy 4MOTION vor fi comercializate în Germania. Cele cinci pieţe suplimentare importante din punct de vedere al volumului alături de Germania sunt Scandinavia, Austria, Franţa, Italia şi Spania.
{mosloadposition user10}