La doar câteva săptămâni după ce a serbat a 50-a aniversare a mărcii MINI, o altă cifră aniversară a fost sărbătorită: maşina cu numărul 1,5 milioane a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Oxford, iar aceasta la numai 8 ani de la lansarea noului MINI în 2001.
Ministrul Economiei din Marea Britanie, Ian Lucas (membru al Parlamentului) şi Ian Robertson, membru în Consiliul Director al BMW Group, au participat la momentul în care modelul MINI Clubman, de culoare Roşu Chili, a părăsit linia de fabricaţie. Automobilul este destinat unui client din Marea Britanie.
De la startul producţiei la Oxford în 2001, MINI a devenit un fenomen global, comercializat în mai mult de 80 de ţări, cea mai recent lansare având loc în Brazilia.
Ian Robertson, membru al Consiliului Director al BMW AG şi director pentru vânzări şi marketing, a declarat: "Aceasta este o zi mare pentru uzină şi o piatră de hotar magnifică pentru a celebra a 50-a aniversare a mărcii MINI. Primul MINI clasic a ieşit de pe linia de producţie aici, chiar în această uzină, la 8 mai 1959. A fost minunat să vedem pasiunea pe care proprietarii o simt pentru MINI cu ocazia celei mai recente aniversări care a avut loc la Silverstone, unde 25.000 de oameni din lumea întreagă au participat la festivitate. Este un privilegiu să fim parte a istoriei şi a viitorului acestui automobil."
Robertson a adăugat: "Este o perioadă dificilă pentru industria auto şi nici o afacere nu este imună la aceste problemă, dar MINI este o marcă deosebit de energică, cu o priză fantastic la clienţi – am putut vedea o creştere a cererilor în ultimele luni. În anii care vor urma vom lansa mai multe modele şi suntem încrezători în ceea ce priveşte viitorul".
Din 2001, BMW Group a investit peste 380 milioane de lire sterline în uzina de la Oxford şi alte 100 milioane de lire sterline în cele din Hams Hall şi Swindon, care formează Triunghiul Producţiei MINI în Marea Britanie. Grupul are peste 7.000 de angajaţi în Regatul Unit, iar activităţile sale contribuie cu un procent la Produsul Intern Brut al ţării. Compania a investit peste un milliard de lire sterline în Marea Britanie, cu începere din 2000.
Ministrul Economiei, Ian Lucas, a declarat: "De o jumătate de secol, MINI a fost un simbol al designului şi al ingineriei britanice şi sunt deosebit de încântat să aud că are success şi în prezent. O parte a longevităţii mărcii MINI se datorează abilităţii companiei de a inova – redesignul lansat în 2001, concentrarea pe reducerea emisiilor CO2 şi versiunile MINI electrice care vor invada străzile în anii viitori ca parte a Demonstraţiei Automobilelor cu Emisii de Carbon Reduse pe care vrea să o facă guvernul. De asemenea, vom face tot ce este posibil pentru a sprijini industria auto britanică pentru a se realiza tranziţia necesară către viitorul redus în carbon".
Recent, s-a anunţat că BMW Group va testa un model MINI complet electric în Marea Britanie – MINI E -, idee care a primit susţinerea guvernamentală prin Consiliul de Strategie pentru Tehnologie şi prin agenţia de dezvoltare regională SEEDA. BMW va conduce un consorţiu, ce va include Scottish and Southern Energy şi partenerul academic Oxford Brookes University, pentru a evalua problemele sociale, economice şi practice pe care le ridică utilizarea unui automobil electric. MINI E se află deja în faza de testare în SUA şi Germania.
În 41 de ani, între 1959 şi 2000, 5,3 milioane de maşini Mini, în versiunea clasică, au fost fabricate, aşa că totalul, la adăugarea celor din noua generaţie MINI, duce volumul producţiei la 6,8 milioane de automobile.
{mosloadposition user10}