Noul Audi TT este echipat cu un afişaj şi un concept de operare inovatoare. Un panou de instrumente pe bază de afişaj înlocuieşte tehnologia anterioară şi concentrează toate informaţiile despre instrumente, navigaţie şi sistemul multimedia chiar în câmpul vizual al şoferului. Audi denumeşte acest concept orientat către şofer „Postul de conducere virtual”.
Bosch este furnizorul de sisteme pentru acest panou de instrumente. Bosch furnizează, de asemenea, senzorii radar şi video, sondele lambda, sistemele de injecţie directă de benzină şi modulele de pompare a carburantului pentru noul Audi TT.
„Postul de conducere virtual” are un afişaj TFT cu contrast înalt şi claritate ridicată, ce prezintă o intensitate luminoasă de 800 de candela (cd), pentru o lizibilitate optimă în orice condiţii de lumină. Ecranul are o diagonală cu dimensiunea de 12,3 inch, o rezoluţie deosebit de înaltă, de 1.440 x 540 de pixeli şi o adâncime a culorii de 24 de biţi.
Unul dintre marile avantaje ale unui panou de instrumente pe bază de afişaj este reprezentat de versatilitatea sa în ceea ce priveşte afişarea conţinutului. Noul Audi TT este disponibil cu două moduri de afişare de bază. Modul tradiţional prezintă indicatoare rotunde mari, digitale, însă nu există ace indicatoare mecanice sau alte părţi mobile. Al doilea mod reduce dimensiunile vitezometrului şi tahometrului rotunde digitale şi le deplasează spre colţurile de jos, lăsând suficient spaţiu pentru un afişaj mare pentru sistemul de navigaţie, selecţii de muzică sau contacte de telefon. Cu toate acestea, flexibilitatea inerentă a sistemului permite şi includerea altor afişaje, făcând posibile chiar diferenţe între diferitele modele de autovehicule.
Reproducerea tridimensională a obiectelor
Calitatea generală a designului panoului de instrumente pe bază de afişaj este în deplină concordanţă cu cerinţa de dezvoltare a celei mai bune calităţi a afişajului. Aceasta este obţinută prin utilizarea unei arhitecturi de înaltă performanţă cu două procese. Un procesor se ocupă de grafică, în timp ce celălalt gestionează celelalte funcţii. Datorită capacităţii de calcul, pot fi generate până la 60 de cadre pe secundă, astfel încât chiar şi modificările foarte rapide sunt afişate într-un flux complet uniform, fără nicio eroare – o cerinţă de bază în ceea ce priveşte reflectarea dinamicii de conducere specifice a unui autovehicul sport.
În plus, capacitatea disponibilă a computerului este utilizată pentru afişarea tridimensională a obiectelor pe monitor. Cel mai remarcabil efect vizual este obţinut ca urmare a graficii spaţiale complexe a indicatoarelor rotunde, ce includ umbre, astfel că acestea par aproape reale. Modulul de grafică (VCM – visual computing module = modul de calcul vizual) a fost modificat special pentru utilizarea la bordul autovehiculului.
O caracteristică specială de design este reprezentată de forma afişajului, cu colţuri tăiate, ce corespunde spaţiului de instalare proiectat pentru noul Audi TT şi o carcasă complexă turnată pe forma acestuia. Panoul de instrumente este conectat prin reţelele CAN (controller area network) şi MOST (media-oriented systems transport).
Inovaţia adusă de „Postul de conducere virtual” al noului Audi TT a impresionat şi juriul de la „Automotive Interiors Expo Awards 2014”, care i-a acordat primul loc la categoria „Inovaţia anului în materie de interior – autovehicule de serie”.