din piata serviciilor postale
Posta Romana a distribuit, in anul 2006, aproximativ 546,42 milioane de trimiteri postale interne si internationale, ceea ce reprezinta 94,81 la suta din traficul postal total inregistrat in Romania, se arata in „Raportul privind piata serviciilor postale din Romania in anul 2006”, dat publicitatii de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei. Comparativ cu anul 2005, cand prin intermediul Postei Romane au fost rulate 456,07 milioane de trimiteri postale interne si internationale, traficul postal a fost, in 2006, cu 19,81 % mai mare.
Posta Romana se pozitioneaza pe primul loc la traficul postei de scrisori, cu un numar de 536,12 milioane de trimiteri interne si internationale procesate in 2006, ceea ce reprezinta 96,90 la suta din totalul de 553,29 milioane de trimiteri distribuite anual.
In ceea ce priveste traficul de colete, Posta Romana a distribuit, anul trecut, 12,54 la suta din totalul pietei. Restul pietei este ocupat de alti furnizori printre care se numara si firmele de distributie a coletelor de volum mare.
Raportul evidentiaza faptul ca, si pe segmentul serviciilor Express, Posta Romana este lider national, detinand o cota de piata de 50,56 la suta, distribuind anual 8,4 milioane de trimiteri interne si internationale.
“In ultimii ani s-a inregistrat un trend ascendent al traficului de corespondenta comerciala, in defavoarea clasicei corespondente, ca urmare a cresterii pietei de business din Romania. Marile companii utilizeaza serviciile de corespondenta atunci cand transmit clientilor lor extrasele de cont, facturi si alte date finaciare personale, iar pentru informarea publicului despre noile servicii si produse pe care le ofera utilizeaza serviciile de mailing direct” , a declarat Dan Mihai Toader, directorul general al Postei Romane.
Raportul poate fi consultat on-line, accesand site-ul www.anrcti.ro.
Prezentare Posta Romana
Compania Nationala Posta Romana este operatorul national din domeniul serviciilor postale si se afla in proprietatea statului roman, reprezentat de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (75 la suta din pachetul de actiuni) si Fondul Proprietatea (25 la suta din pachetul de actiuni). De asemenea, Posta Romana este entitatea responsabila de indeplinirea obligatiilor rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Postala Universala, iar in aceasta calitate trebuie sa asigure conditiile necesare integrarii serviciilor postale nationale in sistemul celor internationale, aliniindu-se la tehnologia de ultima ora din domeniu.
Compania este organizata in zece directii regionale de posta, patru sucursale specializate, respectiv Directia de Posta Rapida, Fabrica de Timbre, Casa de Expeditii si Directia de Servicii Financiare, dar si un muzeu, Muzeul National Filatelic. La nivelul intregii tari exista noua centre regionale de tranzit. Compania este condusa de directorul general, care ocupa si functia de presedinte al Consilului de Administratie. Acesta este format din reprezentanti ai Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
Retea nationala
Posta Romana detine in prezent o retea de peste 7.100 de subunitati postale distribuite la nivel national, distribuind saptamanal peste 8,5 milioane de trimiteri postale. Peste 550 de oficii postale din totalul de 1.200 subunitati postale informatizate sunt incluse in VPN (Virtual Private Netwok. Reteaua informatizata permite efectuarea de operatiuni in conditii optime de siguranta, fiind utilizate sisteme informatice securizate si retele private de comunicatii.
Decizia Postei Romane de a implementa unul dintre cele mai sigure sisteme informatice a fost determinata si de competitia acerba pe unele segmente pe piata, aceasta masura ducand la extinderea paletei de servicii oferite clientilor. Pe langa serviciile traditionale, clientii au acces la servicii noi, bazate pe cele mai noi tehnologii, precum serviciile financiare interne si externe (mandat on-line, mandat electronic, Western Union si Eurogiro), e-post (asigura transmiterea de mesaje prin intermediul retelei Internet, inclusiv de la casute de e-mail la adrese postale) sau Track&Trace (ofera clientilor posibilitatea de a urmariri electronic trimiterile postale inregistrate).
Extinderea retelei de oficii postale care opereaza in timp real a dus la incheierea de parteneriate cu institutile bancare sau de asigurari care activeaza pe piata autohtona, companiile de telefonie fixa si mobila, dar si cu administratiile publice locale. Posta Romana a dobandit o experienta solida in incasarea ratelor acordate de bancile partenere, a impozitelor si ataxelor locale, a facturilor la utilitati (electricitate, telefonie fixa si mobila, gaze) si in incheierea asigurarilor RCA si de locuinte.
Pe scurt:
Angajati peste 34.000
Oficii postale peste 7.100
Oficii postale informatizate peste 1.200
Oficii postale in VPN peste 550
Suprafata tarii 237.500 Km
Total populatie deservita 21.698.181
Adrese de distributie 7.500.000
{mosloadposition user10}