Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Posta Romana acopera aproape 95 la suta

din piata serviciilor postale

Posta Romana a distribuit, in anul 2006, aproximativ 546,42 milioane de trimiteri postale interne si internationale, ceea ce reprezinta 94,81 la suta din traficul postal total inregistrat in Romania, se arata in „Raportul privind piata serviciilor postale din Romania in anul 2006”, dat publicitatii de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei. Comparativ cu anul 2005, cand prin intermediul Postei Romane au fost rulate 456,07 milioane de trimiteri postale interne si internationale, traficul postal a fost, in 2006, cu 19,81 % mai mare.

Posta Romana se pozitioneaza pe primul loc la traficul postei de scrisori, cu un numar de 536,12 milioane de trimiteri interne si internationale procesate in 2006, ceea ce reprezinta 96,90 la suta din totalul de 553,29 milioane de trimiteri distribuite anual.

In ceea ce priveste traficul de colete, Posta Romana a distribuit, anul trecut, 12,54 la suta din totalul pietei. Restul pietei este ocupat de alti furnizori printre care se numara si firmele de distributie a coletelor de volum mare.

Raportul evidentiaza faptul ca, si pe segmentul serviciilor Express, Posta Romana este lider national, detinand o cota de piata de 50,56 la suta, distribuind anual 8,4 milioane de trimiteri interne si internationale.

“In ultimii ani s-a inregistrat un trend ascendent al traficului de corespondenta comerciala, in defavoarea clasicei corespondente, ca urmare a cresterii pietei de business din Romania. Marile companii utilizeaza  serviciile de corespondenta atunci cand transmit clientilor lor extrasele de cont, facturi si alte date finaciare personale, iar  pentru informarea publicului  despre noile  servicii si produse pe care le ofera  utilizeaza serviciile de mailing direct” , a declarat  Dan Mihai Toader, directorul general al Postei Romane.

Raportul poate fi consultat on-line, accesand site-ul www.anrcti.ro.

Prezentare Posta Romana

Compania Nationala Posta Romana este operatorul national din domeniul serviciilor postale si se afla in proprietatea statului roman, reprezentat de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (75 la suta din pachetul de actiuni)  si Fondul Proprietatea (25 la suta din pachetul de actiuni). De asemenea, Posta Romana este entitatea responsabila de indeplinirea obligatiilor rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Postala Universala, iar in aceasta calitate trebuie sa asigure conditiile necesare integrarii serviciilor postale nationale in sistemul celor internationale, aliniindu-se la tehnologia de ultima ora din domeniu.
Compania este organizata in zece directii regionale de posta, patru sucursale specializate, respectiv Directia de Posta Rapida, Fabrica de Timbre, Casa de Expeditii si Directia de Servicii Financiare, dar si un muzeu, Muzeul National Filatelic. La nivelul intregii tari exista noua centre regionale de tranzit. Compania este condusa de directorul general, care ocupa si functia de presedinte al Consilului de Administratie. Acesta este format din reprezentanti ai Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.

Retea nationala

Posta Romana detine in prezent o retea de peste 7.100 de subunitati postale distribuite la nivel national, distribuind saptamanal peste 8,5 milioane de trimiteri postale. Peste 550 de oficii postale din totalul de 1.200 subunitati postale informatizate sunt incluse in VPN (Virtual Private Netwok. Reteaua informatizata permite efectuarea de operatiuni in conditii optime de siguranta, fiind utilizate sisteme informatice securizate si retele private de comunicatii.

Decizia Postei Romane de a implementa unul dintre cele mai sigure sisteme informatice a fost determinata si de competitia acerba pe unele segmente pe piata, aceasta masura ducand la extinderea paletei de servicii oferite clientilor. Pe langa serviciile traditionale, clientii au acces la servicii noi, bazate pe cele mai noi tehnologii, precum serviciile financiare interne si externe (mandat on-line, mandat electronic, Western Union si Eurogiro), e-post (asigura transmiterea de mesaje prin intermediul retelei Internet, inclusiv de la casute de e-mail la adrese postale) sau Track&Trace (ofera clientilor posibilitatea de a urmariri electronic trimiterile postale inregistrate).

Extinderea retelei de oficii postale care opereaza in timp real a dus la incheierea de parteneriate cu institutile bancare sau de asigurari care activeaza pe piata autohtona, companiile de telefonie fixa si mobila, dar si cu administratiile publice locale. Posta Romana a dobandit o experienta solida in incasarea ratelor acordate de bancile partenere, a impozitelor si ataxelor locale, a facturilor la utilitati (electricitate, telefonie fixa si mobila, gaze) si in incheierea asigurarilor RCA si de locuinte.

Pe scurt:

Angajati                    peste 34.000
Oficii postale                peste 7.100
Oficii postale informatizate        peste 1.200
Oficii postale in VPN            peste 550
Suprafata tarii                237.500 Km
Total populatie deservita        21.698.181
Adrese de distributie            7.500.000

Bucuresti, 16.10.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.