câte unul pentru fiecare maşină vândută în 2007
Porsche România, importatorul mărcilor Audi, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Weltauto, anunţă concretizarea programului “O maşină, un copac”, în cadrul căruia se va planta, împreună cu Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, câte un copac pentru fiecare maşină vândută în anul 2007. Această sumă se ridică la 55.000 de unităţi, pentru toate mărcile reprezentate în România, sumă atinsă atât datorită varietăţii modelelor din portofoliul importatorului, cât şi ofertelor accesibile de finanţare derulate de Porsche Bank. Copacii au fost plantaţi în comunele Mitreni, Crivăţ şi Plătăreşti din judeţul Călăraşi, zone grav afectate de despăduririle masive. Punctul culminant a avut loc marţi, 4 decembrie, când conducerea Porsche Romania împreună cu Ministrul Mediului, dl. Attila Korodi, precum şi cu numeroase persoane publice şi reprezentanţi mass media, au plantat simbolic salcâmii dedicaţi acestui program.
Campania „O maşină, un copac” va continua cu plantarea altor câteva sute de plopi pe malul braţului Borcea, pentru consolidarea solului. Suprafaţa totală împădurită cu 55 de salcâmi şi 600 de plopi este de 12 hectare. În prezent, media europeană de suprafaţă împădurită a unui judeţ este de 30%, în timp ce în judeţul Călăraşi este de numai 4%.
„Volumul de peste 55.000 de automobile vândute într-un singur an ne onorează, dar ne şi responsabilizează! De aceea am hotărât, odată cu lansarea celui mai important model ecologic din portofoliu, Volkswagen Passat BlueMotion, ca pentru fiecare autoturism vândut, Porsche România să planteze câte un copac. Am ajuns la această idee dat fiind faptul că un copac absoarbe într-un an de zile o cantitate de dioxid de carbon similară cu cea emisă de un automobil”, explică directorul general Porsche Romania, Brent Valmar. „Avem astfel un amplu proiect de reîmpădurire ce se va desfăşura cu sprijinul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile care va desemna zonele recomandate acestei acţiuni, vizând în principal suprafeţele despădurite în exces, zonele afectate de fenomenul de deşertificare şi de inundaţii”.
Acţiunea celui mai mare importator auto din România nu a rămas fără ecou, numeroase persoane publice şi vedete TV oferindu-şi sprijinul pentru plantarea copacilor din comuna Mitreni. „Majoritatea celor prezenţi la acţiunea de marţi sunt şoferi de mulţi ani şi, ca şi noi, caută soluţii de îmbunătăţire a situaţiei actuale. Le mulţumim pentru implicare şi pentru cadoul făcut locuitorilor comunelor unde am plantat primii copaci din acest program. Sunt convins că fiecare pas făcut în direcţia protecţiei mediului este valoros. Mă refer aici la programul de reînnoire a parcului auto, la programul de reabilitare a infrastructurii şi de construire a autostrăzilor, şi la acţiunea propusă de Porsche Romania. Dacă anul viitor iniţiativa noastră îşi va găsi ecou şi la ceilalţi importatori auto, vom avea ocazia să plantăm peste 300.000 de copaci, o acţiune unică în Europa!”, a concluzionat directorul Porsche Romania.
Programul desfăşurat împreună cu Ministerul Mediului prevede următoarele componente:
· înfiinţarea unor plantaţii de puiet de salcâm pe o suprafaţă de 8 ha şi a unor perdele forestiere de protecţie la nivelul comunei Mitreni, asigurând protecţie împotriva vântului pe scară mare, protejând astfel solul şi culturile agricole.
· înfiinţarea unei plantaţii de puiet de salcâm în zona de est a satului Plătăreşti pe o suprafaţă de 2 ha;
· plantarea a 600 de puieţi de plop necesari creeri unei zone verzi pe malul stâng al Braţului Borcea, având ca efect consolidarea solului împotriva eroziunii;
· împădurirea a 2 ha pe tertoriul comunei Crivăţ, teren amplasat în Lunca Argeşului, zona de tranziţie dintre luncă şi terasă;
Pentru Porsche România, anul 2007 a reprezentat un an important în ceea ce priveşte vânzările, volumul din acest an fiind de 3 ori mai mare decât cel atins în 2005. În primele 10 luni ale anului 2007, Porsche România a vândut 50.274 de automobile, reprezentând o creştere de 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe primul loc al vânzărilor în cadrul grupului se situează Volkswagen, cu 19.080 autoturisme comercializate, cu 55.9% mai mult decât anul trecut. Urmează Skoda cu 21.211 automobile vândute (+26.6%), SEAT, 4.262 (+32.6%), Volkswagen Autovehicule Comerciale cu 3.331 (+29.6%), Audi cu 2.260 de unităţi (+42.8%), şi Porsche cu 130 de unităţi (+85.7%).
{mosloadposition user10}