Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Porsche Romania isi menţine pozitia de lider pe piata auto de import

·    Creştere a vânzărilor de peste 2.700% faţă de primul an de activitate
·    Cotă de 20% din piaţa auto românească şi aproape o treime din piaţa de import
·    Peste 4.600 de angajaţi în reţeaua celor 96 de distribuitori din întreaga ţară şi 566.178 de reparaţii în service

Porsche România, importatorul mărcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Weltauto – autovehicule de ocazie, anunţă depăşirea cifrei de 250.000 de autovehicule vândute în cei 10 ani de activitate.
Numai în ultimul an, Porsche Romania a livrat 53.955 de automobile. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, creşterea procentuală a livrărilor se ridică la 2.701%.

În 2008, cei aproape 54.000 de clienţi ai importatorului numărul unu de pe piaţa auto românească au optat în special pentru modelele Škoda Octavia (9.332), Volkswagen Golf (4.508), SEAT Ibiza (1.477), Audi A4 (1253) şi Porsche Cayenne (81). Cu alte cuvinte, în anul 2008 Porsche Romania a vândut aproximativ 150 de autovehicule în fiecare zi, având 1.551 de intervenţii în service în întreaga reţea, care însumează 96 de parteneri autorizaţi. „Privind retrospectiv, putem compara evoluţia companiei Porsche România cu o radiografie a evoluţiei întregii pieţe auto româneşti. Mă bucur să constat că de-a lungul anilor ne-am dovedit a fi nu numai jucători activi, ci şi deschizători de drumuri, impunând reguli, standarde de calitate şi de performanţă”, a declarat directorul general Porsche România, d-l Brent Valmar.

Porsche România a înregistrat un număr de 566.178 de treceri prin atelierele de service, în creştere cu 12,6% faţă de anul precedent, cu un număr de 1.858 de ore lucrate, ceea ce înseamnă cu 14,6% peste nivelul anului 2007. Această evoluţie a survenit ca urmare firească a creşterii în parcul auto a mărcilor Volkswagen şi Škoda. Mai mult decât atât, în ceea ce priveşte volumul pieselor de schimb, şi acesta a cuantificat o creştere de 22% comparativ cu anul trecut, şi de peste 40 de ori raportat la nivelul anului începerii actvităţii companiei, 1998.

Pe primul loc al livrărilor de autoturisme de import din 2008 se situează marca Škoda cu 23.189 de unităţi livrate. În 2008 divizia de autoturisme cumulată cu cea de autovehicule comerciale a mărcii Volkswagen a livrat în România 23.887 de vehicule (Volkswagen autoturisme – 20.070 de autoturisme şi 3.817- autovehicule comerciale livrate către clienţi). Urmează marca SEAT cu 3.903 livrări, apoi Audi, care a înregistrat un total de 2.856 unităţi livrate, şi marca sportivă Porsche, care a livrat către clienţii români 118 automobile, în timp ce Bentley, marca de lux a grupului, a fost lansată în luna octombrie a anului precedent.

Marca Audi a avut în 2008 o evoluţie spectaculoasă pe piaţa din România, reuşind să ofere publicului o gamă variată de modele, printre care noile Audi A4 Limuzina, Audi A3 Cabriolet, Audi A4 Avant, versiunile noi ale  modelelor A3, S3 şi A6 dar şi mult aşteptatul SUV – Audi Q5, lansat în toamna lui 2008. 88 de modele marca Audi sunt dotate cu motorizări ce îndeplinesc normele de poluare Euro 5. Modelele Audi care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumpărătorii români au fost Audi A4, Q7 şi A3.

De asemenea, tot în 2008 au fost inaugurate 4 noi locaţii ale reţelei de distribuitori Audi: Tess Braşov, Scorpion Galaţi, Midocar  Bucureşti, Euro Tehno Group Piteşti. În prezent, reţeaua de distribuitori autorizaţi Audi cuprinde 14 locaţii, iar pentru 2009 se pregăteşte deschiderea a 6 noi centre.

Evenimentul oficial de inaugurare a distribuitorului Bentley Bucureşti a avut loc la data de 1 octombrie 2008.

Marca sportivă Porsche a livrat anul trecut 81 de unităţi din modelul Cayenne, care s-a situat pe cea mai înaltă poziţie în topul celor mai bine vândute SUV-uri pe benzină din România.

Anul trecut, în luna septembrie am lansat cu succes modelul Porsche 911 Carrera 2 şi 2S în varianta Cabriolet şi Coupé, precum şi Porsche 911 Carrera 4 şi 4S în varianta Cabriolet şi Coupé.
În 2008 s-au livrat în total 31 de unităţi Porsche 911 Carrera, cu 24% mai mult faţă de anul 2007.
         
Marca SEAT a lansat în luna iunie a anului 2008 modelul SEAT Ibiza, ajuns la cea de-a patra generaţie, urmat fiind de SEAT Ibiza SC, varianta în trei uşi. Noul SEAT Ibiza a obţinut punctaj maxim la testele EuroNCAP, reuşind să câştige şi  premiul “Volanul de aur” la clasa mică.
Noul Ibiza SC, lansat în România în luna noiembrie, stabileşte noi standarde în termeni de sportivitate, reunind un design exterior impunător şi inovator, calităţi dinamice deosebite şi o gamă complexă de motorizări.

SEAT a încheiat ultimul sezon la Campionatul Mondial de Turisme în cel mai bun mod posibil, obţinând prin Yvan Muller cel de-al doilea titlu mondial din 2008, după cel cucerit la Constructori, în timp ce coechipierul său, italianul Gabriele Tarquini, s-a clasat la finalul sezonului pe locul al doilea în clasamentul general al piloţilor.

Până la finele anului precedent, SEAT şi-a extins reţeaua de distribuţie la un număr de 22 de dealeri. Noile centre de la Bacău şi Piteşti, cu investiţii programate pentru intervalul 2009 – 2010,  şi-au deschis porţile către clienţii SEAT.

Un aspect foarte important de menţionat este faptul că toate modelele SEAT sunt reciclabile în proporţie de 95%, demonstrând grija arătată de marca spaniolă mediului înconjurător. Modelele mărcii iberice care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumpărătorii români au fost León, Ibiza, noua Ibiza si Cordoba. Cel mai bine vândut model SEAT a fost SEAT Ibiza,  cu 1.477 de livrări, precum şi León, care s-a livrat către 1.223 de clienţi la nivel naţional.

„Vânzările mărcii au fost afectate în principal de importurile masive de Second Hand, precum şi de începutul crizei financiare survenite pe parcursul ultimului trimestru. În condiţiile contextului economic actual au survenit scăderi în vânzările din segmentul A0 în care se încadrează modelele Ibiza şi Cordoba, care au dus la o pierdere de cote de piaţă şi de volume generate de marca SEAT”, a ţinut să sublinieze d-l Brent Valmar.

Marca Škoda a obţinut rezultate spectaculoase, reuşind să se poziţioneze în fruntea clasamentului de import de anul precedent.

Reţeaua de distribuitori a mărcii Škoda, a cărei dezvoltare a continuat în mod consecvent, a contribuit la creşterea volumelor, atât prin activităţile post-vânzare, cât mai ales prin accentul pus pe calitatea serviciilor. În 2008 au avut loc evenimente de inaugurare a trei locaţii noi în oraşele Focşani, Târgu Jiu şi Deva, în prezent atingându-se un număr total de 31 de centre de distribuţie Škoda la nivel naţional.

Liderul de import a livrat în anul care tocmai s-a încheiat un total de 23.189 de autovehicule, dintre care 129 de unităţi din autoutilitara uşoară, Škoda Praktik. Modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes au fost Octavia, livrată în 2008 către 9.332 de clienţi, Octavia Tour, care a figurat cu 6.318 de unităţi, precum şi noua Fabia, cu 5.257 de maşini.

Prin lansarea celor 3 modele noi pe parcursul anului precedent, Škoda Fabia Combi în luna martie, noua Škoda Superb în octombrie şi noua Škoda Octavia la începutul lunii decembrie, marca s-a bucurat de un plus de vizibilitate pe piaţa auto.
Cea de-a treia generaţie a noii Škoda Superb aduce numeroase inovaţii tehnologice şi oferă maximă siguranţă la standarde EuroNCAP, fiind câştigătoarea premiului “Volanul de aur” la clasa sa.

Inspirată de noua Škoda Superb, cel mai recent model al mărcii cehe, noua Octavia, conferă un aer nou şi elegant, automobilul suferind o serie de îmbunătăţiri tehnice cu un design fundamental revizuit.

În ceea ce priveşte marca Volkswagen, în 2008, cele mai căutate modele au fost: Golf, Passat, Passat CC, New Beetle.
În luna februarie a anului 2008, Volkswagen a lansat modelul Tiguan, cel mai vândut SUV din România, reuşind să livreze 1.776 de unităţi până la finele anului.

Primul coupé cu patru uşi de la Volkswagen, Noul Passat CC, s-a lansat în luna iulie a anului trecut, atingând cifra de 596 de unităţi livrate până la sfârşitul anului, în creştere cu 8 procente comparativ cu estimarile importatorului în ceea ce priveşte livrările.
Noul model sport coupé, Volkswagen Scirocco, a fost lansat în luna septembrie, întâmpinând iubitorii mărcii cu linii spectaculoase, temperament impresionant şi tehnologie de ultimă generaţie. Evenimentul de lansare oficială a ultimei generaţii de Golf a avut loc în noiembrie.

Volkswagen Autovehicule Comerciale a semnalat o creştere de 2,9 procente cu cele 3.817 de unităţi livrate în 2008, faţă de cele 3.709 unităţi livrate cu un an în urmă.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a lansat în luna martie a anului 2008 noul Caddy Maxi, care îmbină calităţile unui autovehicul de transport de mici dimensiuni cu versatilitatea unui monovolum.

În ciuda contextului economic actual, Volkswagen a avut o evoluţie ascendentă,  investiţiile din reţeaua de distribuitori Volkswagen depăşind pragul de 15 milioane de Euro, o dată cu extinderea reţelei şi în oraşele Focşani, Alba Iulia, Târgu Jiu şi Bucureşti. În prezent, reţeaua de distribuitori autorizaţi Volkswagen cuprinde 32 de locaţii a 26 de centre.

Reţeaua de Parteneri Weltauto a Importatorului Porsche Romania a vândut în 2008 2500 de autovehicule de ocazie, în creştere cu 84% faţă de anul 2007. Marca Weltauto a încheiat anul 2007 cu un total de 1.361 de unităţi vândute şi 1.538 de unităţi achiziţionate de pe piaţa românească de autovehicule de ocazie.

Weltauto şi-a început activitatea pe piaţa auto din România la sfârşitul anului 2004, ajungând în momentul de faţă la un număr de 24 de parteneri autorizaţi în tot atâtea locaţii din ţară.                                                                                  

Astfel importatorul Porsche România a ajuns la un număr de 96 de centre auto complet echipate, cumulând toţi distribuitorii mărcilor din portofoliu. Aceştia acoperă aproape în totalitate teritoriul ţării pornind de la pieţele regionale cele mai mari şi continuând cu zonele cu un potenţial actual mai redus, dar cu viitor. Importatorul deţine cel mai puternic sistem de distribuţie, de aprovizionare cu piese de schimb şi accesorii la scară naţională şi a investit timp şi numeroase resurse financiare în perfecţionarea personalului, înregistrând în medie un număr anual de 105 de ore de şcolarizare/persoană.

„Desigur că succesul nostru a fost susţinut de creşterea pieţei din anii precedenţi şi nu în ultimul rând de faptul că împreună cu colegii noştri din grup, care se ocupă de finanţare, am reuşit să punem la dispoziţia clienţilor un pachet complet de servicii, consultanţă, vânzare, întreţinere, reparaţie, finanţare în sisteme diferite de leasing, creditare şi până la managementul de flote. Având în vedere momentul la care vorbim despre planuri de viitor, în plină criză financiară şi globală, efectele se simt şi în România, preocuparea nostră principală merge în direcţia securizării investiţiilor făcute şi a asigurării profitului partenerilor noştri. Vom pune accentul pe un nivel superior de calitate a serviciilor noastre, astfel încât, chiar şi în perioada de criză să fim prima opţiune a clienţilor în piaţă”, a continuat d-l Valmar.

În ceea ce priveşte perspectiva dezvoltării pe termen mediu şi lung, Porsche România prezintă planurile pentru cea mai nouă investiţie, Centrul Pipera II, ce va avea o suprafaţă totală construită de 11.584 mp şi va deservi exclusiv mărcile Porsche, Bentley, Lamborghini, Audi şi Weltauto.

Bucuresti, 26.01.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.