In perioada parcursa de la infiintarea societatii noastre, in data de 28 noiembrie 1997, am reusit impreuna sa parcurgem un drum lung, dar plin de succese, ce ne plaseaza astazi in fruntea clasamentului importatorilor de autovehicule in Romania.
La acest succes au contribuit in egala masura atat departamentele operationale implicate in activitatea de import a marcilor pe care le reprezentam, colegii din cele cinci centre de distributie (Porsche Bucuresti Nord, Porsche Bucuresti Aviatiei, Porsche Bucuresti Vest 1, Porsche Bucuresti Vest 2 si Porsche Timisoara) si nu in ultimul rand, colegii de la departamentele de back office. Avand in vedere faptul ca incepand din acest am depasit un volum total de vanzari de 150 000 de unitati si ca toate zonele de activitate inregistreaza cresteri semnificative, actionarii Porsche Romania au hotarat sa efectueze o procedura de divizare partiala.
Cele doua companii care rezulta in urma separarii activitatii sunt:
Porsche Romania, companie responsabila de activitatile de import, distributie, suport logistic si knowhow.
Directorii generali ai companiei sunt Dl. Brent Valmar si Dl. Guenther Seifert.
si
Porsche Inter Auto (denumire preluata de la companiile de resale Porsche Holding), companie responsabila pentru comertul retail cu masini si piese de schimb & accesorii si furnizor de servicii post-vanzare si asistenta service.
Directorii generali ai companiei sunt Dna Dana Cortina si Dl. Alin Tapalaga.
Q1) Care este modelul celorlalte tari Porsche Holding din Europa de Est?
In acest moment, afacerea cu autovehicule a grupului Porsche in Romania, ca si incelalte tari din Europa de Est, se sprijina pe trei piloni de baza: wholesale (importul de masini), retail (comertul) si serviciile financiare (prin Porsche Financial Group).
Separarea business-ului de retail de cel de wholesale este o modalitate obisnuita de conducere a afacerii in Holding-ul Porsche, in tarile in care piata si vanzarile marcilor grupului Volkswagen cresc conform asteptarilor.
Q2) In ce tari activeaza Porsche Holding ca importator?
Austria, Albania, Bulgaria, Cehia, Croatia, Macedonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Ungaria
Q3) In ce tari distribuitorii proprii functioneaza sub Porsche Inter Auto?
Austria, Cehia, Croatia, Slovacia, Slovenia, Ungaria.
In Germania (Auto&Service PIA) si Italia (Eurocar) functioneaza sub acelasi model de business.
Q4) De ce am decis separarea la acest moment?
Vanzarile dealerilor investitie proprii au crescut semnificativ(la fel ca si cele ale restului retelei Porsche Romania). In prezent, avem deja 4 centre auto multifunctionale proprii in Bucuresti si demaram o investitie in Timisoara, asa incat separarea face sens din punct de vedere organizational. Impreuna reprezinta peste 600 de angajati care deruleaza aproape un sfert din volumul vanzarilor marcilor grupului Volkswagen in Romania.
Q5) Ce modificari de structura implica aceasta separare?
Structurile pentru cele doua companii sunt deja create si functioneaza inca de la inceputul infintarii Porsche Romania. Acestea s-au perfectionat si rafinat in timp, separatia nu aduce modifcari majore, doar o mai buna delimitare si transparenta a organizatiei.
Q6) Cat de mult planuiti sa va extindeti in tara?
Intr-adevar, dorim sa fim prezenti alaturi de partenerii nostri si in alte orase decat Bucuresti, acolo unde piata o cere. Scopul prezentei noastre in alte orase decat Bucurestiul (avem in prezent activitate formala in Timisoara, cu un showroom si o echipa care serveste clientii Audi din zona de vest a tarii) este sa raspundem cat mai bine solicitarilor multiple pe teme de servisare sau piese de schimb.
Dorim sa ne implicam mult in tara: in apropierea fata de client. Pe termen lung, bunastarea afacerii noastre se va baza pe servicii si nu doar pe vanzari. Asa se intampla in tarile din Europa si asa se va intampla si la noi. Dorim sa fim pregatiti pentru acest tip de cerere din partea clientilor.
Q7) Despre politica Porsche Inter Auto Romania, care sunt principalele obiective?
Partenerii nostri din tara isi fac treaba in mod exemplar. Nivelul vanzarilor existent pana in prezent o dovedeste. Cresterea pietei si a volumelor a adus insa dupa sine cereri corespunzatoare pentru servicii post-vanzare. Situatia este valabila in toata tara, la toate marcile. Nu dorim sa venim agresiv in piata, ci sa fim parteneri cu dealerii locali, prin raspunsul la surplusul de cerere. Scopul principal este sa tinem clientii in tara si sa dovedim ca si Romania are oameni si servicii de calitate.
Aceasta politica duala de a avea atat distribuitori proprii cat si independenti asigura o concurenta benefica care are ca rezultat final cresterea calitatii serviciilor in intreaga retea. Dorim sa devenim un etalon, un exemplu al calitatii business-ului si actionam in consecinta prin volumul investitiilor, prin nivelul pregatirii angajatilor.
Stim de multa vreme ce isi doreste clientul: produs de calitate oferit de oameni de calitate. Acesta este obiectivul nostru pe termen mediu si lung, pe langa cota de vanzari mentinuta sus.
Q8) Cat investiti intr-un dealership?
Investitia medie – daca este sa consideram acest parametru relevant – este de 3,5 – 4 milioane de euro/ marca. La aceasta suma se ajunge datorita amplorii pe care o dam fiecarei marci reprezentata in teritoriu – de la showroom, service&echipamente, depozit, birouri si locuri de parcare.
Q9) Cat investiti in pregatirea personalului?
Investitia in oameni este insa cea care ne diferentiaza si mai mult de competitie. In service, numarul minim de ore se scolarizare anual este de 6/ om, iar la birouri (mai ales la personalul proaspat angajat) poate ajunge chiar la 8/ persoana/ an. Timpul si knowhow-ul investite au ca obiectiv perfectionarea raspunsului la cererile clientilor si prezenta mai activa in piata.
{mosloadposition user10}