- Cresteri semnificative ale vanzarilor in toate tarile
- Romania este piata est-europeana cea mai importanta pentru Porsche Holding
In decursul anului 2006, Porsche Holding si-a marit cu 14% volumul vanzarilor inregistrate in Europa Centrala si de Est, atingand 3.3 miliarde de Euro. Conform oficialilor Holding-ului, Romania este cea mai puternica piata, cu cea mai mare crestere, valoarea vanzarilor depasind deja 1 miliard Euro, adica o crestere de 27 de procente.
In acest moment, Europa Centrala si de Est reprezinta o prioritate pentru Porsche Holding. Cererea de automobile va masura 5 milioane de unitati pentru urmatorii 5 ani. Astfel se explica si motivul pentru care producatorii importanti deschid lanturi de distributie in aceste tari. Porsche Holding a avut ocazia sa-si dezvolte activitatea inca din 1990. „Potentialul nostru de crestere se bazeaza in special pe sud-estul Europei”, afirma W.D. Hellmaier, Chairman of the Board of Management Porsche Holding. „In prezent, 30% din cifra de afaceri a Holdingului provine din activitatile importatorilor Porsche aflati in tarile din sud-estul Europei, care insa au debutat diferit, in functie de evolutia politica”.
Porsche Holding, prin cele trei domenii principale de activitate – importul, distributia, care reprezinta locomotiva companiei si serviciile financiare conexe – precum si cu ajutorul celor aproximativ 4.400 de angajati, a vandut anul trecut 177.000 de autovehicule noi in Cehia, Sovacia, Croatia, Serbia, Montenegro, Albania, Macedonia, Romania si Bulgaria.
Prezent saptamana trecuta la Bucuresti impreuna cu un grup de ziaristi austrieci, W. D. Hellmaier a explicat filosofia Holdingului: „In fiecare tara in care suntem prezenti am reusit intr-un timp scurt, de cativa ani, sa detinem cote de piata substantiale. Scopul nostru este sa motivam toti dealerii sa-si dezvolte afacerea si sa o pozitioneze cu ajutorul nostru pe o traiectorie de succes. Se pare ca am reusit, din moment ce intreprinderile locale functioneaza exact la aceleasi standarde cu cea din Austria. Metodele noastre includ modele personalizate fiecarei piete de desfacere, marketing ofensiv si oferte de finantare atat pentru clienti cat si pentru dealeri. Ceea ce ii lipsea dezvoltarii din anii precedenti, erau conditiile politice, legislative si economice, care insa s-au modificat odata cu aderarea la UE. Porsche Holding a reusit prin logisitica, prin dorinta de a investi, prin pregatirea personalului precum si prin know-how”.
Ca o completare, toate companiile Porsche sunt organizate ca unitati decentralizate, functionand unitar pe pietele proprii, conduse fiind de catre angajati din tarile respective. In pozitiile-cheie se ofera sprijin din partea unei echipe de specialisti austrieci prin care se accelereaza transferul de cunostinte.
Referitor la Romania, piata cea mai dinamica in care Porsche Holding este prezent, W.D. Hellmaier a precizat ca „in comparatie cu tari precum Italia, Marea Britanie sau Franta, in Romania am reusit in aproape 10 ani sa ne mentinem pe primul loc, la o diferenta apreciabila fata de competitori. Asta desi veniturile pe cap de locuitor raman in continuare scazute. Dezvoltarea dinamica a Porsche Romania este un exemplu pentru economia romaneasca”. Anul trecut, Porsche Romania a vandut mai mult de 43.000 de unitati, cu 26% mai mult decat in 2005.
Anul acesta, in 18 aprilie, Porsche Romania va livra masina cu numarul 150.000, un Volkswagen Polo Happy.
Bucuresti, 17.04.2007
{mosloadposition user10}