Florenta Toader
Catalina Grigorasi
Sofia Frunza
Editura Tritonic
Astazi se pare ca nimic nu mai poate ramane in afara retelelor sociale. Oamenii politici, care bineinteles trebuie sa atraga voturi, trebuie si ei sa fie prezenti online. Dar cum sa fii prezent cu succes pe Facebook? Iata o intrebare la care este si nu este usor de raspuns. E usor pentru ca teoria o stiu multi. Nu este usor, pentru ca social media inseamna si interactiune, si oameni care nu sunt de acord cu tine si inca multe altele.
Chiar daca, asa cum se aminteste si in carte, Facebook-ul nu ajunge la un public la fel de numeros precum alte canale de comunicare, acest mijloc nu poate fi ignorat. Este de dorit asadar sa fie utilizat in comunicarea politica.
Autorii spun: "Consultanta politica este in continuare un domeniu controversat in Romania, desi in ultimii ani a trecut printr-un proces continuu de profesionalizare. (…) Ne petrecem mai mult de trei ore pe zi urmarind ce se mai intampla pe Facebook. (…) Mai in joaca, mai in serios, Facebook reuseste sa aduca discutiile de pe agenda politicianului in timpul nostru de relaxare, cand colindam fara directie pe aceasta retea sociala. Persoane publice si companii angajeaza oameni specializati pe new media ca sa se ocupe de gestionarea comunicarii in acest spatiu. (…) Prin urmare, aceasta carte aduce in atentie opiniile consultantilor politici din Romania despre profesionalizarea comunicarii politice. Consultanti precum Dan Andronic, Cezar Caluschi, Radu Enache, Bogdan Dospinescu, Razvan SAndulescu, Dan Sultanescu, Bogdan Teodorescu si Ioana Varsta au acceptat sa raspunda la o serie de intrebari despre evolutia campaniilor electorale din Romania si despre folosirea Internetului in campanile electorale din Romania.
Pentru o imagine mai clara a efectelor comunicarii politicienilor cu ajutorul instrumentelor online, cartea propune o analiza a doua pagini de Facebook, apartinand unor politicieni cu notorietate, din Romania: Victor Ponta si Elena Udrea.
Nu in ultimul rand, cartea propune o abordare comparativa a situatiei utilizarii Facebook in Romania si Republica Moldova, prin analiza comunicarii pe Facebook a candidatilor Marian Lupu, Vlad Filat si Mihai Ghimpu in cadrul alegerilor parlamentare din 2010, din Republica Moldova".
O lucrare interesanta, documentata si care ofera si exemple concrete (mai cu seama in sectiunea dedicata Republicii Moldova). Veti regasi modele de politicieni si comportamentul lor (online si nu numai). Veti putea afla de asemenea si despre inceputurile pe Facebook in politica de la noi, dar si considerente cu privire la profesionalizarea politicii din Romania. Veti regasi si anumite citate ori idei comentate.
Multe aspecte analizate intr-o carte care se constituie intr-o lectura obligatorie pentru cei care doresc sa activeze in domeniu (ca profesionisti ai comunicarii si consultanti sau chiar ca oameni politici prezenti pe Facebook). Sunt si idei si argumente cu care puteti sau nu sa fiti de acord. Ca atare si lucruri asupra carora merita sa ne oprim o clipa. Dar va las pe voi sa le descoperiti!
Va invitam sa cititi aceasta carte si apoi sa ne trimiteti comentariul dumneavoastra cu privire la ea pe adresa loredana at prwave.ro si poate aparea pe site.