Point Pick-up (PPUP), una din cele mai puternice platforme digitale de curierat din Statele Unite ale Americii, analizează piața românească din perspectiva oportunității de business. Platforma digitală pentru noul serviciu, similar celui oferit de Uber, a fost realizată de agenția de consultanță în comunicare Centrade | Cheil, condusă de omul de afaceri Radu Florescu.
„Având în vedere relația noastră cu Centrade | Cheil, credem că vom intra pe piața din România în 2018, investiția inițială urmând să fie recuperată într-un interval de 12 până la 18 luni. Suntem convinși că nevoile pieței de retail pentru livrări în aceeași zi vor continua să crească, dar într-un ritm moderat comparativ cu SUA sau alte piețe europene”, a declarat Tom Fiorita, fondatorul PPUP.
Ideea unui serviciu de curierat oferit de persoane și nu doar de companii i-a venit lui Tom Fiorita în urmă cu patru ani când a intuit că e-commerce-ul va avea o influență decisivă în comportamentul de consum al populației, la nivel global, în viitorul apropiat.
”Așa cum Uber este cunoscut pe plan global drept „aplicația” pentru transportul de persoane, PPUP este aplicația pentru livrarea de produse / servicii până la ușa destinatarului, cu opțiuni unice pentru acest segment. Experiența mea anterioară de Manager Regional pe Vânzări și Logistică la Pepsi Cola și cea de Manager al unui fond de investiții mi-au asigurat cunoștințele și experiența necesare pentru a construi și dezvolta acest model de business”, a explicat Tom Fiorita.
Aplicația PPUP, folosită în prezent pentru livrări pe întreg teritoriul Statelor Unite a fost dezvoltată de echipa Centrade | Cheil.
”Propunerea lui Tom a fost o provocare care s-a potrivit perfect cu obiectivele pe termen mediu și lung ale Centrade | Cheil. A fost un test pe care l-am trecut cu succes iar cea mai bună dovadă este că produsul creat de noi a fost rapid asimilat de cea mai mare și dinamică piață din lume, cea a Statelor Unite ale Americii. Premisele oferite de piața locală de curierat și avansul semnificativ de la un an la altul al e-commerce vor fi interesante pentru extinderea PPUP”, a declarat Radu Florescu, CEO Centrade Cheil.
PPUP poate asigura transportul coletelor prin orice mijloace (de la autoturisme până la mașini de mari dimensiuni precum tirurile), în regim de livrare în aceeași zi, dintr-un punct în altul, cu programare în prealabil, poate asigura redirecționarea livrării și preluarea comenzilor recurente. Noul ”Uber” din curietat le va permite clienților să acceseze serviciile de transport și livrare prin platforma integrată, prin site și, în mod limitat, prin aplicațiile disponibile pentru iOS și Android. Un client poate folosi unul dintre aceste puncte de acces sau pe toate trei. Sistemul este ușor de folosit, sigur și oferă un serviciu unic, indisponibil in acest format până acum.
Publicul țintă este reprezentat de toate companiile și persoanele fizice care au nevoie de servicii de livrare. Beneficiarii finali sunt companiile care au nevoie să trimită colete, clienții care primesc aceste colete și șoferii (furnizori independenți) care pot furniza serviciul. Prin PPUP, clienții (expeditori) și șoferii (transportatori independenți) se bucură de o experiență fără probleme. În cadrul platformei, sunt acoperite aspecte precum: prevederi legale, asigurări, plăți către șoferi, prețuri, documentație, aplicația pentru scanarea coletului și captarea semnăturii destinatarului, contactul cu șoferul etc. Noi opțiuni pot fi adăugate în funcție de solicitări.
În ceea ce îi privește pe șoferi, sistemul PPUP face o verificare temeinică a istoricului lor: antecedente penale sau contravenționale, situație financiară, comportamente neadecvate. În sistem, toți șoferii sunt obligați să introducă mai multe date personale(precum numărul de asigurat social în SUA), informații bancare, permis de conducere, adresă și date de contact.
Este important de menționat că platforma PPUP este asigurată integral pentru daune, furt, răspundere și altele la niveluri care ating sau depășesc standardele industriei.