O poveste de rebranding marca BrandTailors
BrandTailors – companie de strategie şi design de brand – a finalizat proiectul de rebranding pentru Poiana Soarelui.
La sfârşitul anului 2009, consultanţii BrandTailors au fost abordaţi pentru un proiect de rebranding de către managementul Poiana Soarelui, companie ce-şi derulează activitatea în industria de panificaţie, patiserie şi cofetărie, cu scopul de a finanţa parţial aşezământul de bătrâni „Dumbrava Minunată” din Braşov. Particularitatea acestei afaceri o constituie perspectiva inovatoare asupra actului caritabil, făcându-l imperceptibil pentru consumator, care, prin simplul gest de a cumpara produsele de care are nevoie, dăruieşte de fapt o viaţă liniştită bătrânilor din complexul “Dumbrava Minunată”.
În faza incipientă a acestui proiect, consultanţii BrandTailors au descoperit că miza reală este aceea de a crea o conexiune afectivă între consumator şi produsele Poiana Soarelui: „Mai mult decât opţiunea punctuală pentru produsele Poiana Soarelui, obiectivul clientului nostru urmărea adeziunea fiecăruia dintre consumatori la cauza socială reprezentată de Poiana Soarelui.” – Andreea Florea, Brand Consultant BrandTailors.
Astfel, esenţa acestui brand a fost transpusă în recunoştinţa beneficiarilor asezamantului de vârstnici „Dumbrava Minunată”, care transmit consumatorilor Poiana Soarelui mesajul lor simplu şi senin prin intermediul sloganului de brand – „Mulţumesc!”. Ideea convingerii şi aportului personal necesare în a duce mai departe valorile Poiana Soarelui se regăseşte în identitatea vizuală a brand-ului – design-ul de logotip cuprinde caractere scrise „de mână”, sloganul de brand fiind caligrafiat în aceeaşi manieră.
Povestea din spatele brand-ului Poiana Soarelui a fost transpusă atât pe ambalajele care redau căldura acelui loc pe care îl numim “acasă”, cât şi în branding-ul ambiental al cofetăriei din Braşov.
„Dincolo de excelenţa în producţia de panificaţie, patiserie şi cofetărie, Poiana Soarelui reprezintă în mod intrisec o cauză la care aderă fiecare colaborator şi fiecare consumator în parte. Acesta a fost mesajul în jurul căruia s-a construit întregul proces de rebranding. Iar implicarea de care echipa pe care o conduc a dat dovadă pe tot parcursul acestui proiect mă face să fiu sigură că mesajul brand-ului va ajunge la inima fiecarui cosumator.” – Beatrice Danis, Brand Strategist.
Membrii echipei care au contribuit la dezvoltarea acestui proiect sunt: Andreea Florea şi Janos Kurko – audit de brand, Beatrice Daniş si Andreea Florea – strategie de brand, Anca Andronescu – project management, Melania Nemeş, Janos Kurko şi Alina Popa – concept creativ, Melania Nemeş şi Diana Papuc – design de ambalaje, Melania Nemeş – branding ambiental, Mihai Părpălea – retuşare imagine şi pregătire de tipar.