PREMIERA: Principalii furnizori de outdoor si-au dat mana pentru realizarea primului studiu dedicat acestui mediu. Studiul releva ca 84% dintre respondenti au o atitudine pozitiva fata de publicitatea stradala, considerand ca panourile publicitare sunt utile si au rolul de a „tine la curent”.
Companiile de publicitate outdoor din Romania fac publice rezultatele primului studiu dedicat acestui mediu, o cercetare similara ca demers cu o ampla campanie (POW) derulata in Australia. Studiul a fost realizat de catre compania de cercetari D&D Research, la initiativa Euromedia si Beta Cons (membre Epamedia), News Outdoor Romania, Clear Channel, Universal Solution, New Age si Way Media.
La baza acestui studiu a stat o campanie publicitara derulata exclusiv pe mediul outdoor, in perioada 25 ianuarie – 28 martie, in Bucuresti si in principalele cinci orase din tara: Brasov, Sibiu, Timisoara, Iasi, Constanta. Creatia si media plan-ul campaniei POC au fost realizate cu sprijinul Starcom MediaVest Group. Pentru realizarea acestei campanii s-a luat in considerare faptul ca pentru a expune in mediul outdoor, este recomandat ca vizualul sa fie unul aparte: culori vii si de impact, iar mesajul cat mai simplu si la obiect.
Campania outdoor a fost realizata cu sprijinul Affichage, A&M, Big Print, Coza Advertising, Flash Group, Impression, Plasty Prod, Randder si Ultra Vision.
Structura de cercetare a avut in vedere doua module distincte: specialisti media si consumatori obisnuiti. Cercetarea cantitativa demonstreaza impactul pe care il are publicitatea stradala asupra consumatorilor, prin masurarea unor elemente atitudinal-comportamentale cu privire la publicitatea outdoor in general, ca si prin masurarea elementelor centrale de performanta pentru campania POC (notorietate, apreciere / respingere, intelegere, eficienta etc.).
„Am pornit in acest demers stiind ca publicitatea outdoor convinge. Cunoscand experienta altor companii internationale care au realizat astfel de studii, am avut incredere ca rezultatele campaniei noastre vor fi cele asteptate. Ne bucuram ca intr-o lume inundata de mesaje comerciale, consumatorii percep pozitiv rolul panourilor outdoor, considerandu-le utile si informative.”, a declarat Monica Magureanu, director general al Epamedia in Romania prin Beta Cons si Euromedia.
„Prin acest studiu ne-am dorit sa confirmam beneficiile outdoorului pentru clientii nostri si sa identificam un benchmark. Rezultatele excelente pe care le-a obtinut aceasta campanie (63.7% recunoastere promptata pentru POC sau faptul ca 6% si-au amintit de POC ca prima optiune dupa doar 4 saptamani), atat datorita bunei acoperiri cat si datorita vizualului de impact (45.7% au retinut imaginea si mesajul), sunt dovada clara a faptului ca outdoorul ramane un canal media cu care se poate transmite in masa, fiind foarte aproape de consumator din toate punctele de vedere. Am reusit, in premiera, sa izolam impactul outdoorului si totodata sa evidentiem cat de mult conteaza el intr-un mix de media. Este un prim pas in industria noastra si vom continua in aceasta directie cu proiecte viitoare.”, completeaza Raluca Grigorescu, CEO News Outdoor Romania
Exemple de findings in studiul POC:
– 84% din participantii la studiu au o atitudine pozitiva vis a vis de publicitatea stradala în general, aceasta atitudine fiind definita prin doua dimensiuni cheie:
– panourile sunt un lucru bun, util, „de folos” în anumite situatii concrete de viata;
– panourile au si rolul de a „tine la curent” de a informa pe consumatori despre ce mai e nou pe piata;
– Mai mult, analizele comparative ale atitudinilor si opiniilor consumatorilor obisnuiti arata foarte putine diferente semnificative între categoriile demografice.
– Aceasta înseamna ca publicitatea outdoor este în acest moment un mediu cu eficienta globala asupra tuturor categoriilor de indivizi
– 63.7% din participantii la studiu recunosc „brandul” POC
– Campania POC a avut un impact puternic ajungând în 5 saptamâni ”de la 0” înspre un nivel al notorietatii (asistate) comparabile cu ale unor marci de prestigiu de pe piata.
– Consumatorii obisnuiti au placut reclama POC si au fost impactati de aceasta nu numai în plan perceptual, ci si comportamental;
– 71% din cei care îsi amintesc panoul au afirmat ca le plac afisele POC (mult si foarte mult);
– 84% dintre specialistii care au remarcat POC considera ca reclama atrage mult atentia;
Concluzii generale:
„Pe langa rezultatele evidente de impact al publicitatii outdoor obtinute, acest studiu a demonstrat ca un mesaj curat, coerent, interesant si creativ ”prinde” pe outdoor. Astfel, consumatorii obisnuiti considera reclama POC a fi mai ales de „impact”, „interesanta” si „creativa” si sunt impactati de aceasta nu numai în plan perceptual, ci si comportamental (“am cautat mai multe informatii”). Aceasta concluzie este cu atat mai puternica ca si continut cu cat mesajul POC a fost promovat exclusiv pe outdoor.”, explica Elvira Munteanu, director general Universal Solution
„Outdoor-ul este un canal de comuncare in masa, care ofera oportunitatea expunerii pe suprafete mari a mesajelor cheie si posibilitatea implementarii de proiecte speciale care sa asigure un si mai mare interes din partea publicului tinta. Mai mult, daca tinem cont de aspectele vietii moderne si de faptul ca oamenii petrec din ce in ce mai putin timp acasa si mai mult timp in trafic, ne dam seama cat de eficient este sa comunici intr-un asemenea mediu. Comunicarea devine cu atat mai eficienta cu cat companiile resusesc sa tina cont de specificul acestui mediu si sa maximizeze efectul vizual al campaniilor expuse.”, afirma Antoanela Vasilescu, Director General – WAY MEDIA.
{mosloadposition user10}