România este membră cu drepturi depline a ICCO din 2017
Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Organizația Internațională a Consultanților în Comunicare (ICCO), rețea globală a agențiilor de PR au semnat recent un Memorandum de înțelegere (MoU) , pentru a răspunde crizei climatice și a aborda provocările constante de comunicare, în domeniu.
PNUD este cea mai mare agenție din cadrul Organizatie Națiunilor Unite, care conduce lupta împotriva schimbărilor climatice, prin cele 6 000 de proiecte dezvoltate în 170 de țări. ICCO este o federație de organizații naționale și internaționale de PR, având peste 3000 de agenții membre, în 82 de țări.
Parteneriatul dintre PNUD și ICCO este în principal definit prin crearea unui grup de lucru specializat în comunicarea în domeniul climei (CCT). Grupul de lucru va fi condus de către Chris Pratt, membru al Grupului de Comunicare pe Teme Climatice din cadrul Asociației Britanice de PR și Comunicare (PRCA) și de către Boaz Paldi, Directorul de Creație al PNUD.
Grupul de lucru urmează să se bazeze pe unii dintre cei mai buni comunicatori și strategi de PR din lume, în domeniul climei, pentru a conduce o serie de campanii și de activări, cu scopul de a mobiliza acțiuni pe mai multe piețe globale cheie.
ICCO va anunța noii membri ai Grupului de Lucru în săptămânile ce urmează. Parteneriatul reprezintă un semnal semnificativ de intenție, din partea PNUD, de a apela la competențele și cunoștințele profesioniștilor creativi din PR, pentru a transmite mesaje cu impact asupra schimbărilor climatice, în comunitățile din întreaga lume.
Grzegorz Szczepanski, președintele ICCO, a declarat: “Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai importante probleme globale ale timpului prezent și credem că este o problemă pe care industria noastră trebuie să o rezolve. ICCO susține de multă vreme Obiectivele de Dezvoltare Durabilă și recunoaște importanța acestora. Mesajele acestor obiective trebuie să influențeze oameni dintr-o mare varietate de zone geografice și demografice. Acest parteneriat reprezintă o semnificativă recunoaștere, din partea PNUD, a rolului central pe care îl vor juca expertiza PR-lui și a comunicării, în a-și atinge țintele. În același timp , este și o recunoaștere din partea membrilor ICCO a puterii noastre de a provoca schimbări reale. Suntem mândri să sprijinim această cauză.”
Boaz Paldi, Directorul de Creație al PNUD, a declarat: “PR-ul face parte integrantă din lupta împotriva schimbărilor climatice, iar acest lucru este recunoscut de oamenii de știință și de instituții globale precum PNUD. Parteneriatul cu ICCO va contribui la câștigarea atenției mass mediei internaționale și la implicarea ei în campaniile noastre, transmițând mesajele PNUD pe piețele locale, într-un mod care va putea fi înțeles, la nivel local. Planul strategic internațional al ICCO, implică mai multe agenții, și va fi esențial pentru succesul activității noastre. Este o colaborare pe termen lung care poate fi dezvoltată pentru îmbunătățirea vieții pe planetă.”
România a fost invitată să facă parte din rețeaua globală ICCO la conferința de la Johansburg, din mai 2017, devenind astfel un parter activ în rețeaua globală ICCO. Un rol important în instrumentarea afilierii a revenit forurilor superioare ale Asociației Române de Relații Publice (ARRP) aflate în funcție acum 6 ani și anume: Gabriel Pâslaru, președinte, personalități de marcă precum Dumitru Bortun, Radu Bâlbâie, sau Corneliu Cojocaru, comunicatori profesioniști precum Camelia Spătaru, Floretina Iusco , Cătălin Hosu, alți membri în bord și în Juriul de onoare al ARRP pe probleme de etică profesională. Afilierea României la ICCO a fost ințiată de către Cătălina Rousseau și agenția sa de comunicare strategică BDR Associates-partener Hill & Knowlton și instrumentată împreună cu ARRP.