Code Noir Style, primul birou de stil de tip francez din România, a organizat în acest weekend (2-3 noiembrie 2013), la Librăria Bastilia (Piața Romană, nr. 5, București), prima ediție a târgului de reutilizare inteligentă în modă: Play Design Fair.
Vizitatorii la târg au putut achiziționa haine și accesorii din garderoba unor profesioniști în modă, și afla ultimele noutăți în domeniu (design, modă, și reciclare). De asemenea, s-au bucurat de atmosfera pariziană a evenimentului susținută prin diverse activități culturale (muzică, fotografie, lectură de carte).
“Mă bucur că am reușit să aducem împreună atât de mulți oameni frumoși la prima ediție Play Design Fair. Într-o atmosferă jucăușă, am găsit soluții noi pentru hainele care s-au plictisit în dulapul nostru: de la transformarea lor în noi obiecte vestimentare, până la punerea lor la vânzare în cadrul unor târguri de profil. Sper ca următoarea ediție, pe care deja o pregătim pentru luna decembrie, să aducă mai multă lumină în ceea ce privește refolosirea inteligentă în modă.”, a spus Ioana Nicolescu, owner Code Noir Style.
Sâmbătă, Noemi Revnic (owner, Plăcerile lui Noe) a vorbit despre posibilitățile concrete de reciclare a hainelor din garderoba ei: una dintre rochiile de la 109 va fi transformată într-o jachetă și o pereche de șalvari. A urmat Amir Doboș (fashion director, revista InStyle) cu un exercițiu de styling: a prezentat câteva ținute complete și ocaziile la care acestea pot fi purtate; hainele și accesoriile au fost alese din garderobele puse în vânzare. Prima zi a târgului s-a încheiat cu o serată pariziană – Delia Opran (solista grupului Antarctica), acompaniată la chitară de Paula Mureșan, a interpretat acustic cântece din repertoriul unor artiste franceze precum Vanessa Paradis, Carla Bruni și Berry.
Teodor Frolu (co-fondator, Asociația "Ivan Patzaichin – Mila 23") a vorbit duminică despre reciclarea urbană. Printre temele pe care le-a abordat au fost: autenticitate versus originalitate; economia ecologică; și aducerea inovației în tradițional, fără a altera identitatea. De asemenea, Teodor a prezentat fibrele inovatoare folosite în viitoarea colecție Patzaikin, primul brand românesc de fashion, design și ecotehnologie.
În încheiere, actrița Andreea Bibiri a lecturat din jurnalele lui Anaïs Nin, și a vorbit despre relația intimă care se creează între haine și cel care le poartă.
“Am o fustă veche, încă din timpul facultății. Primul meu examen –cu toate emoțiile, deznădejdea, speranța, frica, eliberarea și așa mai departe– s-au adunat în ea. Fără sa-mi propun asta, mai târziu, mi-am dat seama că o purtasem la repetiții și în majoritatea examenelor, pe tot parcursul facultății. Așa că, la un moment dat –mai mult în glumă– am numit-o “Fusta cu Talent”. Mai târziu, o colegă, prinsă de emoțiile și frica unui examen, m-a întrebat dacă nu pot sa i-o împrumut.”, a spus Andreea.
Printre expozanții care s-au alăturat primei ediții Play Design Fair se numără Alina Vîlcu (owner, Radical Chic); Daniela Kammrath (redactor șef, 121.ro); Contemporist; Gabriela Urdă (owner, Yard Sale); Lena Conta (artist); Mihaela Zvîncă (owner, Zvinca Bijuterie Contemporană); Raluca Debu (stilist, Chiffonnier); Viviana Basan (owner, Pompon); și absolventele cursului de design vestimentar organizat de Code Noir Style (Ana Maria Soare, Ana Polcovnicu, Andreea Popescu, Cristina Fuiorea, Lorena Stoica, Ramona Mihăilă, Vera Wra). Garderobele puse la vânzare au inclus atât produse haut de gamme, cât și branduri de mass market.
Pe tot parcursul târgului, vizitatorii au putut vedea expoziția cu vânzare de fotografie semnată de Nina Mihăilă (artist fotograf), și selecția de cărți, dvd-uri cu muzică și film francez expuse de Librăria Bastilia. De asemenea, Raluca Mircea (hairstylist la Centrul Shakti) a realizat demonstrații de împletituri rusești.
Află mai multe detalii pe pagina dedicată evenimentului: https://www.facebook.com/playdesignfair. Spotul evenimentului poate fi urmarit aici: //bit.ly/spotplaydesignfair.
Prima ediție a Play Design Fair s-a bucurat de susținerea următorilor parteneri: Librăria Bastilia, GAPP PR, Contemporist, Yard Sale, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Madame Lucie, Belle Maison Spa, Centrul Shakti, Ștefan Trifan, Ștefan Pleșca; precum și a următorilor parteneri media: Dialog Textil, Business Woman, 121.ro, Plăcerile lui Noe, 23și, Fashionandbeauty.ro, și Metropotam.