Comerţul electronic îşi păstrează ritmul de creştere, terminând prima jumătate a anului 2009 cu 570.000 de tranzacţii şi un volum total de 43,5 milioane euro, în creştere cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor RomCard. Dintre acestea, 500.000 de tranzacţii în valoare de 40,5 milioane euro au fost procesate de către GECAD ePayment.
„Evoluţia pieţei este una firească, mai ales în contextul economic actual. Comercianţii sunt nevoiţi să scadă costurile iar una dintre metodele cele mai eficiente este abordarea internetului ca şi piaţă de desfacere cu cheltuieli mult mai mici de personal, întreţinere, logistică etc. De asemenea, s-au înmulţit ofertele în toate magazinele, indiferent de domeniu, acesta fiind un alt motiv pentru evoluţia atât de bună înregistrată în această primă jumătate de an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008”, explică Marin Mitroi, Director General RomCard.
„MyAir, Bamboo, Paralela 45 sunt doar câteva dintre afacerile din mediul offline care au decis să intre şi pe Internet. De asemenea, numeroase alte magazine online au investit în îmbunătăţirea site-urilor şi a serviciilor din dorinţa de a-şi creşte vânzările online”, adaugă Carmen Sebe, Director General GECAD ePayment.
Conform statisticilor din sistemul ePayment, la nivelul primelor 6 luni ale anului, cea mai mare creştere (ca număr de tranzacţii) faţă de 2008 a înregistrat-o segmentul turismului şi transporturilor, 158%, urmat de sectorul telecomunicaţiilor şi serviciilor care au crescut cu aproximativ 85% şi de etail non-IT cu 67%. Singurul segment care a înregistrat o scădere uşoară faţă de 2008 a fost sectorul etail cu produse IT, numărul tranzacţiilor fiind în scădere cu 2%, mai ales pe fondul vânzărilor în scădere din trimestrul al doilea al anului.
În ceea ce priveşte evoluţia comerţului electronic cu plata online prin card bancar în primele şase luni ale anului, apropierea sezonul estival a determinat o încetinire a ritmului de creştere, de la 18% la finalul primului trimestru, la 4% la finalul celui de-al doilea, fenomen de altfel natural pentru această perioadă a anului.
Cu toate acestea, vânzările din al doilea trimestru al anului au depăşit volumul înregistrat în primul trimestru cu 34%, ajungând la 25 milioane euro.
„Faptul că, într-un an dificil din punct de vedere economic, comerţul online continuă să crească, reuşind să atingă nivelul de 82% din volumul tranzacţiilor prin card realizat în tot anul 2008, reprezintă rezultatul unui efort comun al magazinelor online, procesatorilor şi tuturor jucătorilor implicaţi în comerţul electronic românesc. În ceea ce priveşte a doua jumătate a anului, suntem convinsi că alături de partenerii noştri vom menţine ritmul de creştere şi vom reuşi să atingem performanţa procesării online a unui volum total, la nivelul întregii pieţe, de 70 milioane euro, conform estimărilor de la începutul anului.”, conchide Carmen Sebe, Director General GECAD ePayment.
{mosloadposition user10}