Știați că în 2019 s-au înregistrat, la nivel național, cel mai mare număr de incendii din România în ultimii 6 ani? Conform datelor furnizate de reprezentanții Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, spațiile industriale au cel mai mare număr de conflagrații, urmate de spațiile de vânzare cu amănuntul, unitățile de alimentație publică și locuințe.
În România, în ultimii ani, doar în spitale și farmacii, s-au produs 18 incendii din cauze datorate în special vechimii instalațiilor însă, mai important, a lipsei verificării și înlocuirii acestor instalații.
Aceste cifre reiterează importanța respectării bunelor practici în ceea ce privește siguranța la incendiu pentru diriginții de șantier. În prezent, prevenirea incendiilor este, de obicei, un proces manual, ceea ce poate îngreuna respectarea celor mai bune practici, dar lucrurile se schimbă.
Prevenirea incendiilor este una dintre cele mai importante îndatoriri ale diriginților de șantier, iar tehnologia digitală poate contribui la îmbunătățirea proceselor legate de securitatea la incendiu.
PlanRadar ajută la gestionarea și reducerea riscului de incendiu din faza de construcție, dar și după finalizarea lucrării astfel:
- Evaluări periodice ale riscului de incendiu. Memento direct în aplicație care amintește echipei asupra necesității evaluării (exerciții de prevenire a incendiilor, verificarea ușilor de incendiu, verificarea și înlocuirea becurilor sau ale altor instalații). Procesul este simplu: se deschide automat un formular care trebuie completat de către dirigintele de șantier (în timpul lucrării) și de responsabilul de siguranță a cladrii (după ce clădirea este dată în folosință).
- Menținerea unui istoric digital. O evidență digitală a siguranței la incendiu pentru diriginții de șantier. Utilizând PlanRadar, toate înregistrările vor fi stocate digital, în cloud, în permanență, ceea ce înseamnă că va exista un istoric digital cu privire la ce teste de incendiu au fost efectuate, când și de către cine.
- Dovezi digitale în privința finalizării verificărilor. Există întotdeauna pericolul ca unii membri ai personalului să considere verificările de securitate la incendiu drept un “exercițiu de bifare a unor căsuțe”. Cu ajutorul PlanRadar, se pot încărca dovezi foto – video ale fiecărei etape de verificare, necesare pentru raport.