Pneurile Pzero inspirate din Formula 1 echipeaza cel mai nou model al scuderiei calutului cabrat
Un sasiu din fibra de carbon, un sistem de recuperare al energiei cinetice (KERS) si aproape 1.000 CP: noul Ferrari foloseste puterea si tehnologia din Formula 1 pentru un model de serie.
Folosindu-si experienta de furnizor unic de pneuri in cea mai importanta competitie din lumea sporturilor cu motor, Formula 1, Pirelli a dezvoltat o gama de pneuri speciala pentru cel mai nou model produs la Maranello, care incorporeaza tehnologii derivate din Formula 1, dar care au fost adaptate pentru a functiona in conditii mult mai variate.
Noul Ferrari, unul dintre cele mai asteptate modele ale anului, va fi echipat cu o anvelopa unica PZero Corsa Asymmetric cu dimensiunile 265/30-19 pe fata si 345/30-20 pe spate.
Inginerii de la Pirelli au lucrat impreuna cu cei de la Ferrari si au marit suprafata de contact a anvelopei cu asfaltul. Datorita dimensiunilor speciale, mai mari ale anvelopelor fata, subvirarea a fost redusa, ceea ce imbunatateste virarea si aderenta masinii in viraje.
Una dintre directiile de cercetare principale in dezvoltarea noilor pneuri asimetrice PZero create pentru Ferrari a fost structura, atat a pneurilor fata cat si spate. Acestea au fost proiectate asimetric pentru a face fata fortelor considerabile la care este supusa o masina capabila sa accelereze de la 0 la 200 km/h in 7,3 secunde. Pentru a obtine cea mai buna sinergie intre anvelope si suspensii, inginerii Pirelli au conferit grade diferite de rigiditate ale taloanelor interior si exterior, diferenta fiind in jur de 5%. Aceasta asigura cea mai buna aderenta posibila si stabilitate performanta in orice conditii de utilizare.
Pneurile asimetrice PZero Corsa au fost concepute special pentru a raspunde specificitatiilor masinii. In particular, inginerii Pirelli au lucrat la procesul de mixare, utilizand polimeri de ultima generatie pentru a imbunatati in acelasi timp stabilitatea si rezistenta la factorii de uzura mecanica.