Pirelli PZERO regândeşte pantoful cu toc înalt, implicându-l în proiect pe Diego Dolcini datorită abilităţii sale de a combina puritatea absolută a design-ului cu glamour extrem. Diego Dolcini preia materialele şi iconografia de la Pirelli – cauciucul, contrastul dintre mat si lucios, puterea vizuală, spiritul de aventură -, dar el contaminează acest limbaj cu o linie curbă. Gheata de motociclist cu toc înalt îngust rezumă această întâlnire: dinamic, universal, acest pantof este o expresie a pragmatismului metropolitan. Glamour-ul se infiltrează în teritoriul funcţiei; eficienţa se înmoaie; cele două limbaje, doar aparent opuse, se contopesc. Covorul roşu devine un covor de cauciuc.
Colecţia, compactă şi articulată, exprimă o viziune urbană a glamour-ului: feminitate extremă pentru jungla de beton. Noua direcţie a Pirelli PZERO provine de la o viziune fluidă asupra vieţii şi hainelor, cu rădăcini clasice. Este expresia unei cunoaşteri tehnico-artizanale, în care noi puncte de vedere definesc contururi noi ale realităţii.
Design fluid. O noua estetică a funcţiei. Pirelli PZERO porneşte de la propriile experienţe şi se deschide colaborărilor, cu scopul de a crea un sistem rotativ de obiecte. Afinitatea este agentul care amestecă totul; excelenţa ghidează selecţia fiecărui colaborator. Scopul este redefinirea codurilor clasice, pornind din interior: o schimbare a perspectivelor, atât imaginare cât şi reale, care se traduce într-un simbol rapid, incisiv.
Nevoile noi creează cereri noi. Transformarea şi sincronizarea definesc modul în care noi cunoaştem, precum şi felul în care facem lucrurile. Ideile se amestecă, formele şi materiale urmează scheme noi, într-o osmoză naturală de invenţii şi soluţii.
PZERO: modul în care un experiment între marketing şi design a devenit cult
Un plan transversal, cu un spirit high-tech. Construit între marketing şi modă. Cu rădăcini puternice în design-ul industrial. Şi, mai presus de toate, o istorie veche, începută în 1877 la periferia oraşului Milano. După 125 de ani de la primul experiment, anul 2002 a marcat renaşterea hainelor semnate Pirelli, cu un brand nou, PZERO, inspirat de anvelopa pe care compania a creat-o în 1987.
În trecut, compania a produs impermeabile şi haine având în compoziţie cauciuc, la vremea respectiva fiind necunoscute. În prezent, planul CEO-ului Marco Tronchetti Provera are o noua abordare, mai experimentală. "Dintr-o cercetare de marketing, a reieşit că brandul Pirelli este glamorous, sexy, la modă. Această atracţie se datorează Calendarului. Din acest motiv, am decis să iniţiem un nou plan de design industrial, deschizând calea pentru multe alte experienţe similare", a spus Antonio Gallo, directorul de comunicare PIRELLI PZERO. Iniţial, grupul a lansat doar două elemente: încălţăminte pentru ambarcaţiuni, PZERO Acqua, şi o jachetă cu performanţe inovatoare, PZERO Aria. Precum şi peste 20.000 de tricouri vândute în sezonul trecut şi imprimate cu simbolul Super B, primul logo al mărcii.
Acum, colecţia s-a transformat într-un look total, cu şapte designeri interesaţi şi două licenţe (Morellato&Sector pentru ceasuri, Tecnorib pentru bărci de viteză). Colecţia de pantofi primăvară-vară 2008 este rezultatul unei noi strategii de producţie şi comerciale administrate de către o echipă internă Pirelli. Din primăvara-vara anului 2009, PZERO a început în cele din urmă să producă genţi: 2 modele intr-o ediţie limitată de 200 de bucăţi.
A fost realizat un proiect nou pentru a sărbători o aniversare foarte importantă. În 1955, Pirelli a lansat prima "barcă pneumatică", numită Nautilus; în 2005, PIRELLI PZERO a semnat un contract de licenţă cu Tecnorib pentru a crea o nouă barcă de viteză din cauciuc. Prima barcă cu motor PZERO a fost lansată în 2006.
În 2008, PZERO, ultimul proiect de inginerie al Pirelli, a fost realizat prin co-branding, împreună cu HEAD, şi a dat naştere schiurilor WINTER SOTTOZERO care poartă acelaşi nume ca şi anvelopa, a cărei actualizare fusese lansată la începutul acelui an.
Performanţele de înalt nivel – sistemul inteligent anti-vibraţii al HEAD Intelligence Tehnology® şi memoria revoluţionară a metalului lichid precum şi materialele de cercetare au oferit indicii pentru a dezvolta şi a reînnoi tradiţia echipamentelor pentru zăpadă "long P", care se produceau deja în anii 1950 şi au fost prezentate în revista Rivista d’informazione e di tecnica Pirelli, mulţumită fotografiilor făcute de Federico Patellani, inventatorul "foto-textelor" jurnalistice şi regizorul documentarelor cu Mario Soldati şi Alberto Lattuada. Au fost produse doar 200 de schiuri PZero WINTER SOTTOZERO, care au primit fiecare un număr unic şi erau disponibile în magazine de specialitate selectate din locaţiile de schi cele mai exclusiviste, precum Cortina D’Ampezzo şi St. Moritz, dar şi în concept stores, cum ar fi San Carlo din Torino.
În februarie 2010, Universitatea Luigi Bocconi din Milano l-a invitat pe Antonio Gallo să susţină o prelegere intitulată "Cazul PZERO" pentru studenţii de la International Master in Fashion Experience & Design Management (MAFED 2010), un curs pentru absolvenţi şi studenţi cu experienţă în modă şi design.