Cele doua companii italiene isi subliniaza parteneriatul tehnic
Parteneriatul tehnic dintre Pirelli si Lamborghini se intensifica. Compania cu sediul la Milano a dezvoltat o versiune specifica a anvelopelor PZero pentru noul model Aventador LP 700-4 Roadster. Gama PZero este compusa din pneuri ultra performante create pentru a raspunde exigentelor celor mai puternice masini din lume.
Pneurile PZero special concepute pentru noul model Lamborghini sunt rezultatul colaborarii dintre inginerii Pirelli si Lamborghini, care au reusit sa dezvolte o solutie inovatoare care garanteaza cea mai buna stabilitate, confort sporit si manevrabilitate pentru un vehicul capabil sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 350 de km/h.
Munca de cercetare a tehnicienilor Pirelli s-a concentrat in mod particular asupra benzii de rulare a pneurilor. Pentru a se adapta cat mai bine exigentelor sistemului de tractiune Lamborghini, au fost utilizate materiale speciale si compusi cu rigiditate mai ridicata. Astfel s-a obtinut un control al deformarii anvelopei, mentinandu-se inaltele performante si caracteristicile de rulare in orice conditii de utilizare..
Noile pneuri PZero au fost concepute pentru a furniza aderenta maxima si reactivitate rapida in cazul modificarii vitezei, pentru a transmite direct puterea masinii pe suprafata de rulare.
Anvelopele sunt produse in moderna uzina Settimo Torinese, langa Torino, care utilizeaza tehnologia unicat Pirelli „Next Mirs”. Acest sistem este cea mai recenta evolutie a procesului de productie complet robotizat Pirelli. Compusii sunt mixati foarte precis datorita sistemului CCM (Continuous Compound Mixing) Pirelli: cel mai avansat proces de amestec al compusilor pentru anvelope care exista in industrie, utilizat si pentru pneurile folosite in competitiile din motorsport.
In procesul de dezvoltare a celei mai recente evolutii a pneurilor PZero, inginerii Pirelli au valorificat experienta acumulata in motorsport, prin utilizarea programelor de modelaj in scopul obtinerii datelor necesare si testarii „virtuale” a anvelopelor, intr-o mare varietate de conditii de rulare si cu diferite sarcini.