acordat de PR News la categoria “Raport anual” pentru Raportul pe 2012: „Imagining the Future with You“
Raportul anual al Pirelli pentru anul 2012 a fost ales câştigător al Premiului CSR acordat de PR News la categoria “Raport anual”. Proiectul de comunicare legat de Raportul anual 2012 al Pirelli, cunoscut sub numele de „Imagining the Future with You“, a invitat studenţi de la diverse universităţi internaţionale să îşi „imagineze“ ziua de mâine, cerându-le să indice, prin intermediul internetului, un cuvânt important pentru viziunea lor despre viitor, alături de o scurtă explicaţie.
Cele mai reprezentative propuneri au fost publicate în raportul anual al societăţii şi ilustrate de caricaturista ziarului The New Yorker, Liza Donnelly. Autorii, printre care studenţi din Egipt, Brazilia, SUA şi Italia, au fost de asemenea invitaţi la Milano, pe o perioadă de două luni, pentru a beneficia de o experienţă profesională plătită la sediul Pirelli.
Propunerile – care au inclus cuvinte precum „onestitate“, „perseverenţă“, „inovaţie“ şi „simplitate“ – au fost selectate de un juriu format din Bina Agarwal, profesor de economia şi mediul dezvoltării de la Universitatea din Manchester, Thomas Goetz, fostul editor al revistei Wired şi lider de opinie al lumii ştiinţifice, Steve McCurry, fotojurnalist şi autor al ediţiei 2013 a calendarului Pirelli, Carlo Ratti, director al MIT SENSEable City Lab de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, Giuseppe Tornatore, regizor de film, producător şi scenarist şi Sebastian Vettel, campion mondial en-titre de Formula 1.
Premiile CSR au fost anunţate la un prânz oficial ţinut la National Press Club din Washington, D.C. Prin recunoaşterea finaliştilor Premiilor CSR, PR News speră să evidenţieze noi standarde de excelenţă şi să arate altor organizaţii drumul de urmat.
În martie, Raportul anual 2012 al Pirelli, beneficiind de grafica realizată de Cacao Design din Milano, a primit „Certificatul de Excelenţă în Tipografie“ din partea Type Directors Club (TDC). TDC va prezenta raportul în cadrul a şapte expoziţii itinerante dedicate designului şi tipografiei, în Statele Unite, Asia şi Europa, precum şi la a 60-a ediţie a TDC Communication Design din New York City.
Tot pentru a face societatea cunoscută dincolo de simplele cifre şi documentele tehnice, care sunt o caracteristică a situaţiilor financiare, Pirelli a lansat recent un nou proiect creativ care să însoţească raportul anual pentru 2013, intitulat „Spinning the Wheel“ („Învârtind roata“). În cadrul noului proiect, 10 tinere celebrităţi în ascensiune, din diferite domenii, au fost invitate să se alăture Pirelli într-un atelier de lucru de două zile cu scopul de a interpreta şi reprezenta roata prin intermediul talentului lor unic. Atelierul, coordonat de romancierul britanic Hanif Kureishi, a inclus un tenor brazilian, un biolog elveţian, un caricaturist chinez, un designer de modă danez, un bucătar italian şi un fizician italian, un arhitect spaniol şi un designer spaniol, un om de ştiinţă irlandez şi un regizor de film bosniac.
Pentru mai multe detalii privind campania „Imaginând viitorul cu tine“:
https://www.facebook.com/Pirelli/app_434184549977354
//www.youtube.com/watch?v=xG_LD07THUk
//www.youtube.com/watch?v=Onl75NxnsLI.
Pentru mai multe detalii privind campania „Învârtind roata“:
//www.pirelli.com/corporate/en/media/spinning_the_wheel/default.html.