● BMW şi Toyota dezvoltă împreună următoarea generaţie de tehnologie cu pile de combustie ● BMW va lansa primul automobil de serie cu pile de combustie în 2028 ● Ambele companii promovează dezvoltarea infrastructurii cu hidrogen ●
BMW intenţionează să lanseze primul său automobil electric cu pile de combustie (FCEV) de serie în 2028, oferind astfel clienţilor o opţiune suplimentară de sistem de propulsie electric cu zero emisii locale într-un BMW. BMW Group şi Toyota Motor Corporation îşi unesc puterea inovatoare şi capacităţile lor tehnologice pentru a aduce pe şosele o nouă generaţie de tehnologie de propulsie cu pile de combustie. Ambele companii împărtăşesc aspiraţia de a promova economia hidrogenului şi şi-au extins colaborarea pentru a duce această tehnologie cu emisii locale zero la următorul nivel.
Competenţa de lider în dezvoltare a BMW Group în tehnologiile de propulsie electrică este demonstrată încă o dată prin eforturile de a evolua tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen şi prin adoptarea unei abordări de “deschidere tehnologică” pentru a oferi clienţilor o gamă largă de soluţii de mobilitate pentru viitor.
“Acesta este un reper important în istoria automobilelor: primul automobil cu pile de combustie de serie oferit de un producător premium global. Alimentat de hidrogen şi condus de spiritul cooperării noastre, va sublinia modul în care progresul tehnologic modelează mobilitatea viitoare”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Va deschide o etapă nouă pentru o cerere ridicată pentru automobile electrice cu pile de combustie.”
Koji Sato, preşedinte şi membru al Consiliului de Administraţie (Director Reprezentant) Toyota Motor Corporation, a declarat: “Suntem încântaţi că această colaborare dintre BMW şi Toyota a intrat într-o nouă etapă. În lunga noastră istorie a parteneriatului, am confirmat că BMW şi Toyota împărtăşesc aceeaşi pasiune pentru automobile şi credinţa în «deschidere tehnologică» şi o abordare «multidirecțională» către neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon. Pe baza acestor valori comune, ne vom extinde colaborarea prin eforturi precum dezvoltarea comună a sistemelor de pile de combustie de ultimă generaţie şi extinderea infrastructurii, vizând realizarea unei comunități a hidrogenului. Ne vom accelera eforturile împreună cu BMW şi partenerii din diverse industrii pentru a realiza un viitor în care energia hidrogenului să susţină societatea.”
Tehnologia comună a sistemului de propulsie utilizată pe modele independente pentru a oferi opţiuni FCEV atractive
BMW Group şi Toyota Motor Corporation vor dezvolta împreună sistemul de propulsie pentru automobile, tehnologia de bază a pilelor de combustie (pile de combustie individuale de a treia generaţie) creând sinergii atât pentru aplicaţiile în automobile, cât şi pentru autovehicule comerciale. Rezultatul acestui efort de colaborare va fi utilizat în modelele independente atât de la BMW, cât şi de la Toyota şi va extinde gama de opţiuni FCEV disponibile clienţilor, aducând mobilitatea pe bază de hidrogen cu un pas mai aproape de realitate. Clienţii se pot aştepta ca modelele FCEV BMW şi Toyota să îşi menţină identităţile şi caracteristicile distincte de marcă, având opţiuni FCEV independente din care pot să aleagă. Realizarea de sinergii şi combinarea volumului total prin colaborarea la dezvoltare şi achiziţii creează perspectiva pentru a reduce costurile tehnologiei pilelor de combustie.
În 2028, BMW va lansa primul său model de producţie alimentat cu hidrogen
După ce a testat cu succes flota-pilot BMW iX5 Hydrogen la nivel mondial, BMW Group se pregăteşte acum pentru producţia de serie de automobile cu sisteme de propulsie pe hidrogen în 2028, pe baza tehnologiei de propulsie de ultimă generaţie dezvoltată în comun. Modelele de serie vor fi integrate în portofoliul existent al BMW, adică BMW va oferi pe un model existent o variantă suplimentară a sistemului de propulsie cu pile de combustibil cu hidrogen. Deoarece FCEV este o altă tehnologie pentru automobile electrice, BMW Group o consideră în mod explicit ca este o completare a tehnologiei de propulsie utilizată de automobilele electrice cu baterii (BEV), alături de gama de modele plug-in hybrid (PHEV) şi cu motoare termice (ICE).
Un nou nivel de parteneriat
BMW Group şi Toyota Motor Corporation au peste un deceniu de colaborare de succes și încredere. Pe baza acestui fapt, companiile îşi extind acum cooperarea pentru a accelera inovarea sistemelor de propulsie cu pile de combustie de ultimă generaţie şi pentru a deveni pionier în această nouă tehnologie.
Viziune comună privind promovarea economiei hidrogenului
Calea către realizarea întregului potenţial al mobilităţii cu hidrogen include utilizarea acestuia în vehicule comerciale şi stabilirea unei infrastructuri de realimentare pentru toate aplicaţiile de mobilitate, inclusiv automobilele alimentate cu hidrogen. Recunoscând natura complementară a acestor tehnologii, BMW Group şi Toyota Motor Corporation sprijină extinderea atât a infrastructurii de realimentare cu hidrogen, cât şi a infrastructurii de încărcare a automobilelor electrice cu baterii. Ambele companii încurajează furnizarea durabilă de hidrogen prin crearea cererii, lucrând îndeaproape cu companii care construiesc instalaţii de producţie, distribuţie şi alimentare cu combustibil cu emisii scăzute de carbon.
BMW Group şi Toyota Motor Corporation susţin crearea unui cadru conductiv de către guverne şi investitori pentru a facilita penetrarea în stadiu incipient a mobilităţii hidrogenului şi pentru a asigura viabilitatea economică a acesteia. Prin promovarea infrastructurii corespunzătoare, cele două companii urmăresc să stabilească piaţa FCEV ca un pilon suplimentar alături de alte tehnologii de propulsie. În plus, companiile caută proiecte regionale sau locale pentru a stimula în continuare dezvoltarea infrastructurii de hidrogen prin iniţiative de colaborare.
Beneficiile tehnologiei alimentate cu hidrogen
Hidrogenul este recunoscut ca un viitor purtător de energie promiţător pentru decarbonizarea globală. Acţionează ca un mediu eficient de stocare pentru sursele de energie regenerabilă, contribuind la echilibrarea cererii şi ofertei şi permiţând o integrare mai stabilă şi mai fiabilă a surselor regenerabile de energie în reţeaua energetică. Hidrogenul este piesa care care poate să completeze un puzzle al mobilităţii electrice acolo unde sistemele de propulsie electrice cu baterii nu sunt o soluţie optimă.