Grupul Mobexpert va investi 27 de milioane de euro
Anul 2006 este un an crucial pentru piaţa de mobilă din România, susţine Dan Şucu, Directorul General al Grupului Mobexpert, liderul pieţei specifice autohtone. Strategiile de răspuns ale producătorilor de mobilă la evoluţiile pieţei vor fi validate sau invalidate decisiv în acest an. „2006 poate fi un an al succesului decisiv sau un aducător de pierderi economice mari, chiar falimente, pentru producătorii care nu se adaptează sau se adaptează prea lent la dinamica pieţei locale,” afirmă Dan Şucu. El a mai adăugat că 2006 este un an interesant pentru piaţa de retail. Aceasta va continua să crească şi vor fi mai vizibile tendinţele de restructurare în acord cu stilul de viaţă din ce în ce mai alert al consumatorilor şi cu creşterea accentuată din domeniul construcţiilor de locuinţe.
Tendinţe 2006
Piaţa internă de retail – mobilier de casă şi pentru birou – va continua să crească în 2006, cu aproximativ 10%. Dan Şucu estimează că acest ritm de creştere se va menţine şi în anii următori. Principalul motor al creşterii pieţei, al cărei volum în 2005 a fost de peste 450 de milioane de euro îl reprezintă orientarea constructorilor de locuinţe şi către segmentul de populaţie cu venituri medii şi mari, acelaşi segment fiind targetat şi de către retailerul Mobexpert, care se aşteaptă la o creştere de circa 14% în Bucureşti şi în oraşele mari. Până anul acesta, s-au construit locuinţe preponderent pentru consumatorii cu venituri mari şi foarte mari. Dezvoltarea construcţiilor pentru segmentul de populaţie cu venituri medii şi mari va face ca volumul întregii pieţe de construcţii de locuinţe să crească şi în 2006 şi, probabil, să explodeze în 2007.
Profilul consumatorului român va avea un cuvânt greu de spus anul acesta. Există un interes puternic, în ultimul timp, pentru mobilierul cu tente moderne şi practice, în defavoarea celui masiv. Această modificare a gusturilor, aliniată la tendinţele europene se datorează schimbării radicale a stilului de viaţă: pe măsură ce cariera câştigă în importanţă, timpul personal se diminuează, iar întâlnirile au loc mai degrabă în spaţii publice decât acasă. În consecinţă, se modifică şi funcţionalitatea mobilei, care încetează a mai fi un simbol al statutului social, devenind element definitoriu al unui spaţiu personal intim, cald, neîncărcat, dedicat relaxării.
Pe piaţa producătorilor de mobilă, estimată la 1,1 miliarde de euro anul trecut, succesul va reveni acelor jucători care se vor concentra asupra produsului în contextul tendinţelor de pe piaţă. Doi factori principali afectează viitorul producătorilor români: volumul mare de exporturi – aproximativ 80% din totalul producţiei – către pieţe majoritar europene, aflate în recesiune. Consumatorii europeni îşi modifică gusturile, la rândul lor, optând pentru alte tipuri de produse şi, în general, cumpărând mai puţin. Producătorii români au nevoie să adopte un nou stil de abordare şi revizitare a designului de produs pentru a se adapta mai repede la tendinţe. Al doilea factor de impact îl constituie necesitatea recuperării deficitului financiar şi de productivitate înregistrat în 2005 datorită aprecierii cursului monedei naţionale faţă de euro, a creşterii costurilor materiei prime şi utilităţilor şi a presiunii fireşti exercitate de către angajaţi în vederea obţinerii unui salariu mai bun.
Grupul Mobexpert în 2006
În 2006, Grupul Mobexpert îşi va consolida poziţia de lider prin accentuarea ofertei de stil de viaţă, integrarea elementelor de amenajare a locuinţelor şi, respectiv, birourilor în concepte inteligente adaptate cerinţelor consumatorilor. Printre obiectivele Grupului Mobexpert se numără lansarea unor noi linii de mobilier, finalizarea mall-ului din Băneasa, demararea construcţiei pentru două noi mall-uri de amenajări interioare la Ploieşti şi Constanţa şi deschiderea primului hipermagazin din afara României, la Sofia. Grupul va investi 27 de milioane de euro anul acesta şi estimează o creştere cu aproximativ 15% a cifrei de afaceri la finele anului.
Grupul Mobexpert este liderul pieţei de mobilier din România, prin cele două mărci ale sale: Mobexpert – hipermagazine şi magazine de mobilier de casă şi decoraţiuni, şi Mobexpert Office – mobilier pentru birou şi colectivităţi. Potrivit estimărilor grupului, Mobexpert are o cotă de piaţă de 18%, în timp ce Mobexpert Office are o cotă de piaţă de 30%, evaluate în Bucureşti şi în oraşele mari. Cifra de afaceri a Grupului Mobexpert la finele anului 2005 s-a ridicat la aproape 150 de milioane de Euro, în creştere cu 15% faţă de 2004. Reţeaua Mobexpert numără 3 hipermagazine în Bucureşti, 1 hipermagazin în Braşov şi 21 de magazine în ţară, urmând ca anul acesta să se deschidă primul hipermagazin de mobilier din afara ţării, la Sofia (Bulgaria). În afara României, Mobexpert Office este prezent în Sofia (Bulgaria) şi în Belgrad (Iugoslavia). Înfiinţat în 1993, Grupul Mobexpert are astăzi 4.500 de angajaţi (dintre care peste 3.500 în fabrici) şi mai cuprinde, în principal, 11 fabrici de mobilă, 5 firme de import şi de logistică şi compania de imobiliare Domus Mex.
{mosloadposition user10}