1 din 2 europeni aleg unde îşi fac cumpărăturile după studiul cataloagelor din cutiile poştale
The European Letterbox Marketing Association (ELMA) a publicat cel de-al treilea studiu European de distribuţie de pliante în cutiile poştale pentru 22 pieţe europene. Studiul arată că piaţa de distribuţie de pliante din Europa se află încă în recuperare după recesiune. Volumul total al pliantelor distribuite a fost de 115 miliarde de articole, cu o creştere de 2.2% faţă de 2011. Cu toate acestea, presiunea exercitată asupra costurilor a făcut ca sumele cheltuite să rămână la 3.9 miliarde de Euro, cu 0.7% mai mici faţă de 2011.
Croaţia a fost singura ţară care a cunoscut o creştere a numărului de pliante distribuite în cutiile poştale: de la 7 la 8 pliante distribuite săptămânal. Marile economii Franţa, Germania şi UK au balansat declinul volumelor de distribuţii din Tarile Scandinave şi CEE, crescând numărul de distribuţii în cutiile poştale. În România, o casă primeşte în medie doua pliante săptămânal.
Cele mai mari volume în distribuţia de pliante în cutiile poştale continuă şi în 2012 să fie deţinute de: Germania (23,300,000,000), Franţa (21,177,000,000), Italia (12,000,000,000) şi Olanda (11,020,000,000). România a ocupat cea de-a 20-a poziţie, cu 800,000,000 de exemplare distribuite.
Faţă de ediţiile precedente, noul studiu ELMA oferă informaţii cu privire la bugetele alocate la nivel procentual distribuţiei de pliante în cutiile poştale din totalul bugetelor de marketing. Per ansamblu, regiunea nordică alocă un buget mai mare pentru distribuţiile în cutiile poştale: Danemarca (15%), Finlanda (11%), Franţa (9.6%) şi Norvegia (8.1%). Cel mai mic buget alocat distribuţiei în cutiile poştale se regăseşte în: UK (1.5%), Polonia (1.8%) şi Germania (2.0%). În România, 8.0% din bugetul total de marketing s-a alocat distribuţiei de pliante în cutiile poştale.
Pentru gospodăriile din Olanda se continuă trendul ultimilor 3 ani: aceştia primesc cel mai mare numar de articole ce provin din distribuţii în cutiile poştale, din Europa. Cu toate acestea, şi aici, totalul a scăzut cu 1 articol, ajungând la 35 articole pe gospodarie. Totuşi, rămâne o distanţă considerabilă între cei care sunt în fruntea clasamentului şi codaşii – România şi Irlanda primind câte 2 articole pe gospodărie, în ciuda unei uşoare creşteri înregistrate anul trecut în Irlanda a bugetului alocat pentru distribuţii în cutiile poştale. Numărul mediu de articole primite de o gospodărie din Europa rămâne de 12 pe săptămână.
Comentând rezultatele cercetării, Mark Davies, Preşedintele ELMA şi Director General al TNT Post DoorDrop Media UK, spune:
“Studiul realizat de ELMA confirmă faptul că, sectorul distribuţiilor de pliante în cutiile poştale din Europa işi revine după recesiune dar se confruntă cu o presiune exercitată asupra preţurilor, în ciuda unei creşteri în volum.”
“Cercetările recente realizate de Experian au arătat că 52% dintre cei care iau deciziile în interiorul unei gospodării spun că distribuţia în cutiile poştale a fost cea mai importantă sursă de cercetare cu privire la achiziţiile viitoare. După distribuţia în cutiile poştale, urmează internetul cu 24%. Aceste statistici ne arată că distribuţiile în cutiile poştale rămân printre cele mai eficiente instrumente de marketing. Este slujba noastră să reeducăm marketerii din Europa cu privire la eficienţa şi beneficiile costurilor în utilizarea distribuţiei în cutiile poştale.”
Concluzionând rezultatele studiului Marian Seitan, Director General al Inbox Marketing, compania membră a ELMA din România, a declarat:
« Piaţa romanească a serviciilor de distribuţie de pliante în cutiile poştale a trecut în ultimii ani printr-un proces de creştere semnificativă a nivelului de calitate al serviciilor, într-o mare masură datorită adoptării datelor geografice şi a tehnologiilor GIS ca instrumente de lucru operaţionale. Conform măsurătorilor independente, Inbox Marketing, se situează peste media europeană în ceea ce priveşte nivelul de calitate al distribuţiei de pliante în cutiile poştale, ceea ce ne-a ajutat să ajungem la o cotă de piaţă în România de circa 60%. Acest lucru a fost posibil dupa o investiţie de circa 350,000 de Euro într-o bază de date geografică şi un sistem operaţional bazat pe aceasta. »
Bucuresti, 02.04.2014
{mosloadposition user9}