cu o cifra record pe primul semestru din 2010
IAB Romania si PwC Romania anunta rezultatele primei editii pe 2010 a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") care arata pentru prima jumatate a anului 2010 o crestere a volumului de publicitate online cu 65% fata de acelasi semestru al anului 2009 si cu 6% fata de a doua jumatate a anului 2009.
In primul semestru din 2010 volumul pietei de publicitate online a atins cifra record de 42,053,916 RON (aproximativ 10 milioane de euro), cea mai mare cifra inregistrata pana acum pentru un semestru, incepand cu anul 2007, primul an in care IAB Romania si PwC România au demarat studiul ROADS. Cifra este apropiata de valoarea inregistrata pentru intregul an in 2007.
“Varful negativ al crizei in publicitatea online din Romania a fost primul semestru din 2009, singurul de pana acum care a inregistrat scaderi. De atunci, urmatoarele doua semestre au avut cresteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arata ca publicitatea online a depasit momentul crizei”, a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.
Studiul derulat de IAB Romania si PricewaterhouseCooers structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Prima editie ROADS din 2010 a analizat primul semestru al anului in curs, furnizand analize comparative complete intre primele semestre din cei 4 ani de derulare a studiului (2007, 2008, 2009 si 2010). La aceasta editie au participat 18 companii.
„Ne asteptam ca incasarile din publicitatea online in 2010 sa le depaseasca semnificativ pe cele de anul trecut si sa fie cele mai bune de cand se realizeaza studiul IAB- PwC Romania . Aceste date arata ca actuala conjunctura economica a accelerat orientarea consumatorilor catre mediul online, iar cheltuielile de advertising nu fac decat sa urmeze această tendinta. Se confirma ca mediul digital este cel mai dinamic segment al pietei locale de media”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare si Business Development, PwC Romania.
Raportul complet al studiului "Romanian Online Advertising Study" pe S1 2010 cuprinde tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet in ultimii trei ani.
Acest raport complet este disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport, si sunt invitate sa contacteze IAB Romania pentru aceasta.
Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PwC va demara culegerea de date la inceputul anului 2011, si va cuprinde analiza datelor din ultimii 4 ani. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.