Piata de obiecte sanitare ar putea scadea în 2010 cu 20% în volum si cu 25-30% în valoare, potrivit estimarilor grupului Romstal, care detine o cota de 29% pe acest segment, conform datelor proprii.
Romstal sustine ca vânzarile de obiecte sanitare s-au contractat anul trecut cu 40% în valoare si cu 30% în volum, fiind influentate în principal de scaderea numarului de proiecte de constructii noi, tranzactiilor imobiliare, lucrarilor de renovare sau a preturilor de vânzare.
"În 2009 am observat orientarea clientilor nostri catre produsele din segmentul mediu economic. A fost o situatie general valabila determinata de situatia economica.Bugetele la proiectele aflate în desfasurare au fost mai mici si din acest motiv achizitia de produse sanitare s-a efectuat preponderent din segmentul economic", a declarat Oana Iftime, director de strategii si cercetari de marketing pe segmentul sanitare, ceramice si electrice decorative în cadrul Romstal Imex, principala companie a grupului Romstal.
Anul trecut, ponderea cea mai mare în vânzari au avut-o obiectele sanitare ceramice si bateriile, urmate de cazi si de cabinele de dus, situatie care va fi valabila si în 2010, conform sursei citate.
"Piata sanitarelor va continua sa se contracte si în 2010. Daca ar fi sa avansez cifre, volumul estimat în 2010 este de minus 20% fata de 2009, iar valoric estimez o scadere de minus 25-30%, influenta venind din preturile de vânzare", a afirmat Oana Iftime.
Potrivit sursei citate, vânzarile din 2010 depind de mai multi factori, printre care reluarea si finalizarea proiectelelor începute în 2008 si amânate, impactul programului "Prima Casa" asupra constructiilor noi sau evolutia preturilor de vânzare.
Din totalul vânzarilor de obiecte sanitare ale Romstal, 89% reprezinta importuri de la furnizori din Italia, Germania, Olanda, Polonia si Spania, iar diferenta este acoperita de productia realizata în România de compania Belform, parte a grupului.
Grupul Romstal, controlat de omul de afaceri Enrico Perini, include mai multe firme, cele mai importante fiind Romstal Imex, Valrom Industrie (producator de sisteme de tevi din plastic), Valplast Industrie (producator de tevi si fitinguri din PVC) si dealer-ul auto Autoklass Center. Grupul mai cuprinde si firme specializate în alte segmente, precum cel imobiliar, agricultura sau energetic.
Afacerile consolidate ale grupului s-au diminat cu 35% în 2009, la 350 milioane de euro, iar rulajul va continua sa scada în 2010, potrivit declaratiilor actionarului majoritar al grupului, de la sfârsitul anului trecut.
{mosloadposition user10}