Piața de leasing operațional a crescut în linie cu piața auto, depășind la finalul anului 2022, potrivit estimărilor ASLO, nivelul de 80.000 de unități în administrare, ceea ce reprezintă o creștere de peste 4.000 de autovehicule, respectiv 5%, față de finalul anului 2021
În aceeași perioadă înmatriculările de autoturisme și autovehicule utilitare ușoare au crescut cu 4%.
Ponderea produsului full-service a depășit 92%, confirmând faptul că această variantă aduce cele mai mari beneficii oferite de externalizarea administrării flotelor auto.
„În ciuda provocărilor legate de mediul extern, precum războiul din Ucraina, creșterea prețurilor la energie și inflația în general, piața de leasing operațional și-a continuat creșterea, confirmând importanța acestui serviciu în achiziția și utilizarea autovehiculelor. Înmatriculările de autovehicule în leasing operațional continuă să reprezinte peste 10% din înmatriculările de autoturisme și utilitare ușoare noi” declară Bogdan Apahidean, preşedinte ASLO.
Conform datelor centralizate de Asociația Societăților de Leasing Operațional, în topul primelor 5 companii membre intră: Arval Service Lease România, LeasePlan România, ALD Automotive, Autonom Services și New Kopel (SIXT Group Romania).
Pe parcursul anului 2022, ASLO a inițiat un demers pe lângă Ministerul Mediului în vederea extinderii accesului clienților de leasing operațional la eco-tichete. Propunerea, exprimată și în dezbaterea publică privind ghidul de finanțare a programului privind casarea autovehiculelor uzate, vizează eliminarea discriminării față de celelalte forme de achiziție a autovehiculelor, prin acordarea eco-tichetelor pe utilizator, față de sistemul actual, când acestea sunt acordate pe firma de leasing.
”Astăzi, clienții de leasing operațional au la dispoziție un volum de maximum 20 de autovehicule electrice pe care o societate de leasing operațional le poate achiziționa cu eco tichete pe o perioadă de trei ani. Prin propunerea legislativă ne dorim eliminarea acestor discriminări și, în paralel, creșterea gradului de adopție a vehiculelor mai puțin poluante” spune Bogdan Apahidean.
Totodată, ASLO a inițiat și un demers față de Ministerul Finanțelor și ANAF în vederea clarificării unor aspecte legate de durata contractelor de leasing operațional și durata normală de funcționare a unui bun second hand. Din păcate această inițiativă a rămas până în prezent, în ciuda revenirilor, fără un răspuns.