Bilanţul primului semestru al anului 2012 continuă trendul ascendent al pieţei de artă din anii anteriori. Artmark, leaderul pieţei de artă din România, raportează un total de vânzări în licitaţie de aproape 5.5 milioane de euro. Suma a fost realizată în cele 20 de licitaţii organizate în intervalul ianuarie-iunie, care au adus numeroase premiere şi recorduri semnificative pentru piaţa de artă din România. Trendul a continuat şi în perioada de vacanţă, iulie-august, prin rezultatele spectaculoase ale celor trei licitaţii Artmark de pe litoralul Mării Negre, ce au adăugat un total de vânzări de 2.1 milioane de euro: Licitația de Bijuterii de Epocă și de Colecție, Licitaţia Art Impressioniste et Moderne & Bijoux (Duplex Mamaia-Monaco) şi Licitaţia de Maşini de Colecţie, Sport Memorabilia & Şampanii şi Vinuri de Colecţie.
Piaţa licitaţiilor de artă din România este dominată în continuare de arta plastică, ce a adus în prima jumătate a anului 2012 vânzări totale de aproximativ 6.5 milioane de euro. Cifrele vehiculate în piaţa de artă din România continuă să surprindă, într-o dovadă de maturizare treptată a pieţei, atribuind sume din ce în ce mai impresionante operelor de patrimoniu. Cel mai mare preţ de adjudecare al unei lucrări de artă românească în primul semestru al anului curent este de 195.000 € pentru pictura Ciobănaş cu turma de oi de Nicolae Grigorescu, adjudecată în luna iunie la Chişinău, în cadrul primei Licitaţii Internaţionale de Artă, România –Moldova, urmat pe cea de-a doua poziţie de Nicolae Tonitza cu pictura Trei fraţi (martie 2012, 170.000 €).
Unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de pe piaţa de artă din 2012 a fost iniţierea de către Artmark a primelor licitaţii internaţionale, în sistem duplex. Cu vânzări totale de 1.337.450 € şi un procent de adjudecare de 96,35%, Licitaţia de Vară 2012, în Duplex Bucureşti – Chişinău, a deschis seria licitaţiilor de succes peste hotare. Astfel, la doar o lună distanţă, pe 22 iulie 2012, Artmark organizează cea de-a doua licitaţie internaţională – Art Impressionniste et Moderne & Bijoux, Duplex Mamaia-Monaco – cu o rată de adjudecare de 98% în cazul artei româneşti, punctând totodată un capitol-cheie în istoria artei româneşti, acela al repoziţionării pe plan occidental.
Licitaţiile Artmark ale acestui prim semestru (ianuarie-iunie 2012) au pus în vânzare aproape 2.000 de obiecte de artă şi de colecţie, cele mai numeroase fiind opere de pictură, grafică şi sculptură, precum şi un număr în creştere de piese de artă decorativă, obiecte cu valoare memorialistică şi vinuri de colecţie.
Reiterarea unor teme care s-au bucurat de succes în anii anteriori (Licitaţia de Postmodernism şi Contemporană, Licitaţia de Vinuri Rare, Licitaţia de Mărţişor, Licitaţia de Art Nouveau şi Romantism) şi introducerea altora noi (Licitaţia de Cinema Memorabilia, Licitaţia “Cabinetul de Curiozităţi”, Licitaţia Epocii de Aur) a constituit un aport important adus specializării ofertei în piaţa românească de artă. Cu o rată de adjudecare de 85% şi cu un total de vânzări de 1.066.240 €, Licitaţia de Maşini de Colecţie, Sport Memorabilia & Şampanii de Colecţie din România, organizată de Artmark în august 2012, punctează un moment interesant în diversificarea pieţei de lux din România.
Posibilitatea de a investi în artă s-a dovedit a fi, în ultimii trei ani, cea mai incitantă iniţiativă de business, datorită riscului investiţional scăzut şi a orizontului investiţional mediu spre lung. Casa de licitaţii Artmark a resuscitat şi animat acest domeniu, contribuind considerabil la transformarea pieţei de artă într-una de sine stătătoare şi oferind totodată investitorilor o metodă elegantă de a păstra valoarea banilor și a dilua riscul portofoliului investiţional.