să ofere un potenţial semnificativ de creştere
Piaţa cardurilor din România a crescut rapid şi continua să ofere un potenţial semnificativ de creştere atât pentru tranzacţiile la ATM cât şi la comercianţi, apreciază specialiştii BCR.
„Economia românească este dominată de plăţile în numerar. Comerţul retail este la un nivel relativ scăzut în România în comparaţie cu celalate ţări din Europa Centrală dar va creşte rapid având în vedere tendinţa continuă de creşterea economică şi a veniturilor, precum şi micşorarea ponderii economiei gri” a declarat Igor Zganjer, director executiv al Direcţiei Carduri în cadrul BCR
Specialiştii BCR apreciază că numărul de carduri creşte dar rata de penetrare este încă scăzută comparativ cu alte pieţe. De asemenea, tranzacţiile la ATM şi cele la POS au crescut rapid ca număr şi valoare, piaţa fiind însă dominată de tranzacţiile la ATM. România este în acest moment aliniată cu ţările din Europa Centrală în ceea ce priveşte valoarea tranzacţiilor la ATM dar tranzacţiile la POS sunt în continuare scăzute comparativ cu alte pieţe.
BCR s-a înscris în trendul general, fiind lider al pieţei cu peste 2,5 milioane de carduri emise până în prezent. Numărul de carduri de debit active nou emise de către BCR a crescut cu 6,75 procente în 2008, faţă de 2007. Cardurile de credit au crescut de asemenea cu peste 6% comparativ cu anul precedent. BCR a raportat şi o creştere a numărului şi valorii tranzacţiilor efectuate cu cardul la ATM şi POS în 2008 astfel: numărul de tranzacţii a crescut cu 9%, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 31%, până la peste 4 miliarde de euro.
În 2009 piaţa cardurilor va creşte cu cel puţin acelaşi procent ca în 2008, adică 30%, spun specialiştii BCR. Banca Comercială Română va continua să crească peste media de creştere de pe piaţă. În acelaşi timp, focusul BCR va fi pe cardurile de credit, scopul fiind dublarea numărului acestora.
{mosloadposition user10}