Phoenix Media, liderul pieței de outdoor digital, continuă seria inovațiilor în materie de OOH și lansează prima aplicație de planning programmatic. SETI, Sistem Extins de Trafic Integrat, este rezultatul unui studiu derulat împreună cu D&D Research, care și-a propus să identifice un profil demografic al persoanelor aflate în trecere pe lângă cele mai tranzitate 43 de locații din București.
“SETI este primul instrument de măsurare și planificare de digital OOH, la acest moment unic pe piața din România. Ne-am dorit să oferim clienților cu care lucrăm o targetare outdoor customizată și iată că am reușit să facem asta. Pentru prima dată în România, avem un instrument care ne oferă un profil demografic, alocat pe ore, pentru OOH. Am instalat camere pe toate ecranele noastre și cu ajutorul unui soft de măsurare perimetrală cuantificăm traficul înregistrat în locațiile unde suntem prezenți cu TV Screen-uri.”, a declarat Dio Boacă, Directorul General Phoenix Media.
Pe cele 30 de ecrane deținute de Phoenix Media au fost instalate una, două sau trei camere, care filmează și numără în real time. Aplicația SETI numără doar oamenii pentru care există o probabilitate foarte mare să vadă spotul difuzat pe TV Screen, 90% -100%. În funcție de direcția lor de mișcare, sunt luați în considerare doar cei care se îndreaptă direct către ecran. Totodată, pentru fiecare locație din București, Phoenix Media știe exact cărui tip de target se adresează și care este probabilitatea publicului țintă de a vedea spotul pe ecrane. În creionarea unei cercetări cât mai corecte, s-au utilizat parametri relevanți, precum sex, vârstă, educație, ocupație, venituri, adresă domiciliu, adresă loc de muncă, traseu spre job, traseu spre casă.
“Nu s-a mai realizat niciodată în istoria capitalei un studiu de trafic atât de complex. Am luat în considerare 3 perioade diferite ale zilei și am intervievat atât pietoni, cât și șoferi, în total aproape 30.000 de chestionare. Pentru nivelul Bucureștiului este o cifră foarte mare, de aici relevanța crescută a studiului. Datele obținute au reușit, printre altele, să demonteze si unele false percepții. Spre exemplu: cel mai mare trafic din București este înregistrat în intersecția Tineretului (3.312.411 impresii generate in decembrie 2015); Piața Universității este prezentă în top 10 locații tranzitate din cauza faptului că pietonii folosesc preponderent pasajul pietonal și nu pot fi cuantificați de către camere; zona Pipera are un profil format din 70% bărbați, cu vârste între 20 și 49 de ani și nivel socio-economic ABC, iar Piața Domenii și Mircea Vodă este tranzitată de persoane cu venituri medii spre ridicate”, a adăugat Dan Petre, Managing Partner D&D Research.
Aplicația SETI este user friendly și permite clientilor să aibă acces în timp real la statusul campaniei pe care o derulează. La doar un click distanță, pe site-ul www.phoenixmedia.ro, aceștia pot verifica indicele de perfomare a campaniei setate și pot modifica în orice moment criteriile selectate.
Despre Phoenix Media:
Phoenix Media a luat naștere în anul 2003, intrând pe piața OOH cu ambiția și dorința de a revoluționa industria prin viziune și gândire pe termen lung. Din 2005, până în prezent, compania a adus pe piață mai multe premiere, fiind în prezent, singura care oferă servicii în ceea ce privește targetarea personalizată. Totodată, Phoenix Media a introdus în România primul sistem de promovare outdoor pe intervale orare, precum și transmiterea în timp real a mesajelor de pe telefonul mobil pe ecranele digitale.