Philips Romania a organizat prima intalnire la sediul companiei cu reprezentantii presei, comunicand noua structura organizationala, realizarile obtinute in anul 2007 si obiectivele vizate atat pentru anul in curs, cat si pe termen mediu si lung.
In cadrul intalnirii, reprezentantii Philips Romania au realizat o retrospectiva a anului 2007, expunand transformarile survenite in structura organizationala a companiei si obiectivele strategice rezultate in urma stabilirii noii organigrame. Anul 2007 a reprezentat, pentru Philips Romania, punctul culminant in procesul de transformare a organizatiei intr-o companie orientata catre piata si focalizata pe nevoile consumatorului. Cifra de afaceri Philips in 2007 a crescut cu 32% fata de anul precedent, pentru fiecare divizie cresterile fiind de 300% pentru Healthcare, 25 % pentru produsele electrocasnice si de 70% pentru produsele electronice. Performantele au fost realizatate pe fundalul schimbarilor organizationale importante ale companiei.
Philips s-a reorganizat in trei noi domenii de activitate care integreaza diviziile anterioare – „Consumer Electronics” (CE) si „Domestic Appliances and Personal Care” (DAP). Astfel, incepand din anul 2008, Philips este reprezentat in Romania prin Philips Lifestyle (produse electronice si electrocasnice) , Philips Healthcare (aparatura medicala) si Philips Lighting (surse si corpuri de iluminat).
Reprezentantii Philips Romania au comunicat, cu prijelul intalnirii, pozitia detinuta de companie in diferite sectoare ale pietei, ca urmare a evolutiei inregistrate in anul 2007:
§ In domeniul aparaturii electro-casnice si de ingrijire personala, Philips este lider de piata pe mai multe segmente: compania detine 59% din piata aparatelor de bucatarie, cea mai mare cota din piata aspiratoarelor – 26% si 35% din piata fiarelor de calcat. Pe piata aparatelor de ingrijire personala s-a inregistrat o expansiune remarcabila, Philips detinand 77% din segmentul aparatelor electrice de barbierit, 41% din cea a produselor pentru coafare (uscatoare, placi, stylere) si 64% din piata aparatelor de tuns.
§ In domeniul produselor electronice, Philips este al treilea jucator important in piata LCD-urilor si sistemelor Home Cinema si lider pe piata DVD-urilor.
§ In domeniul produselor de iluminat, Philips detine pozitia fruntasa pe segmentul lampilor economice si al celor fluorescente profesionale, pe cel al aparatajelor electronice tip HF si al corpurilor de iluminat si o cota importanta din piata de iluminat spatii de birouri si de iluminat exterior.
§ In domeniul echipamentelor medicale, Philips este prezent pe piata cu echipamente de monitorizare cardiaca, echipamente de imagistica medicala, tehnologia informatiei medicale si echipamente cu ultrasunete. In momentul de fata, Philips este unul dintre cei mai importanti furnizori pe piata romaneasca pentru sistemele de radiografie digitala directa.
Planul strategic “Viziunea 2010”
Cu prilejul intalnirii desfasurate la sediul Philips, reprezentantii companiei au detaliat planul strategic global comunicat la sfarsitul anului 2007, intitulat generic „Viziunea 2010”. Etapele planului vizeaza consolidarea pozitionarii Philips drept o companie motivata de tendintele pietei si nevoile consumatorilor, cu o strategie si o structura care reflecta pe deplin nevoile clientilor sai, simultan cu cresterea valorii de portofoliu a companiei pentru actionarii sai.
Prin obiectivele strategice definite Philips doreste sa atinga niveluri mai ridicate de profitabilitate. Pana in 2010, compania se asteapta ca indicele EBITA al afacerilor sale curente sa depaseasca 10%.
Philips doreste sa obtina o crestere medie anuala a vanzarilor de cel putin 6%, pentru perioada 2008-2010 si sa dubleze valoarea EBITA per actiune, fata de nivelul ei din 2007.
{mosloadposition user10}