in 2007
Philips Romania a realizat o retrospectiva a anului 2007, expunand transformarile survenite in structura organizationala a companiei si obiectivele strategice rezultate in urma stabilirii noii organigrame.
Anul 2007 a reprezentat, pentru Philips Romania, punctul culminant in procesul de transformare a organizatiei intr-o companie orientata catre piata si focalizata pe nevoile consumatorului. Philips raporteaza o cifra de afaceri pe 2007 de 95 de milioane de EUR, cu o crestere de 32% fata de anul precedent, pentru fiecare divizie cresterile fiind de 300% pentru Healthcare, 25 % pentru produsele electrocasnice si de 70% pentru produsele electronice. Performantele au fost realizatate pe fundalul schimbarilor organizationale importante ale companiei.
Philips s-a reorganizat in trei noi domenii de activitate care integreaza diviziile anterioare – „Consumer Electronics” (CE) si „Domestic Appliances and Personal Care” (DAP). Astfel, incepand din anul 2008, Philips este reprezentat in Romania prin Philips Lifestyle (produse electronice si electrocasnice) , Philips Healthcare (aparatura medicala) si Philips Lighting (surse si corpuri de iluminat).
In domeniul aparaturii electro-casnice si de ingrijire personala, Philips este lider de piata pe mai multe segmente: compania detine 59% din piata aparatelor de bucatarie, cea mai mare cota din piata aspiratoarelor – 26% si 35% din piata fiarelor de calcat. Pe piata aparatelor de ingrijire personala s-a inregistrat o expansiune remarcabila, Philips detinand 77% din segmentul aparatelor electrice de barbierit, 41% din cea a produselor pentru coafare (uscatoare, placi, stylere) si 64% din piata aparatelor de tuns.
In domeniul produselor electronice, Philips este al treilea jucator important in piata LCD-urilor si sistemelor Home Cinema si lider pe piata DVD-urilor.
La nivel international, produsele Philips din zona Lifestyle s-au bucurat de recunoasterea calitatii primind o serie de premii pentru excelenta:
§ Philips Eco Flat TV a fost marele castigator al editiei din 2008 a evenimentului CES (Consumer Electronics Show). Distins cu premiul suprem “Best of CES”, Philips Eco Tv (42PFL5603D) este un televizor cu ecran LCD inovator, care reda imagini de calitate deosebita reducand, in acelasi timp, consumul de energie.
§ In cadrul ceremoniei Hong Kong Eco-Products 2007, doua produse Philips au fost premiate datorita impactului redus asupra mediului in diferitele faze ale ciclului de viata: un flash audio/video player si sistemul Cineos Soundbar DVD Home Theater.
In domeniul produselor de iluminat, Philips detine pozitia fruntasa pe segmentul lampilor economice si al celor fluorescente profesionale, pe cel al aparatajelor electronice tip HF si al corpurilor de iluminat si o cota importanta din piata de iluminat spatii de birouri si de iluminat exterior.
In anul 2007 s-au inregistrat urmatoarele cresteri fata de 2006:
· + 16% Corpuri de iluminat pentru aplicatii interioare
· + 80% pentru aplicatii exterioare,
· +20% pentru Surse de iluminat
Cifra de afaceri cu LED-uri a crescut de 8 ori in 2007 vs. 2006 aratand directia clara spre care se indreapta Philips. Promovarea sistemelor de iluminat cu LED s-a facut prin solutii complexe oferite de catre Philips direct sau prin partenerii de proiecte.
In ceea ce priveste gama de produse economice, Philips a dezvoltat cele mai eficiente surse de iluminat cu halogen din lume, destinate aplicatiilor casnice si in spatii comerciale. Aceste produse permit o economisire a energiei cu pana la 50% si permit utilizatorilor sa inlocuiasca becurile incandescente cu surse cu halogen. Pentru 2008, Philips prevede continuarea dezvoltarii sectorului Lighting, in special datorita evolutiei ascendente a segmentului produselor ce economisesc energia si ca rezultat al achizitiilor recente.
Sectorul Lighting este prezent in Romania cu: Surse de iluminat, Surse de iluminat speciale, Surse pentru industria auto, Aparataje pentru corpuri de iluminat, Corpuri de iluminat pentru aplicatii interioare cat si exterioare. Proiecte de referinta: Iluminatul magazinelor (IKEA, Real, Carrefour, Selgros, Kaufland, Praktiker), Show-room-uri auto (Citroen, Toyota, Lexus), Nocturne pentru Stadioane (Urziceni, Mioveni, Pitesti).
In domeniul echipamentelor medicale, Philips este prezent pe piata cu echipamente de monitorizare cardiaca, echipamente de imagistica medicala, tehnologia informatiei medicale si echipamente cu ultrasunete. In momentul de fata, Philips este unul dintre cei mai importanti furnizori pe piata romaneasca pentru sistemele de radiografie digitala directa.
Planul strategic “Viziunea 2010”
Planul strategic global comunicat la sfarsitul anului 2007, intitulat generic „Viziunea 2010” vizeaza consolidarea pozitionarii Philips drept o companie motivata de tendintele pietei si nevoile consumatorilor, cu o strategie si o structura care reflecta pe deplin nevoile clientilor sai, simultan cu cresterea valorii de portofoliu a companiei pentru actionarii sai.
Prin obiectivele strategice definite Philips doreste sa atinga niveluri mai ridicate de profitabilitate. Pana in 2010, compania se asteapta ca indicele EBITA al afacerilor sale curente sa depaseasca 10%. Philips doreste sa obtina o crestere medie anuala a vanzarilor de cel putin 6%, pentru perioada 2008-2010 si sa dubleze valoarea EBITA per actiune, fata de nivelul ei din 2007.
{mosloadposition user10}